• smulan8118

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

2 0 1 2 skrev 2012-08-17 12:43:28 följande:
    Min klänning, och originalet nedanför. Kinaklänning, 940 kronor inklusive frakt och underkjol. Ja jag är nöjd!

Vad har du valt för färg på din klänning? champagne? =)
  • smulan8118

Hej!
    Kul att hitta en "kina-tråd"..... Jag har hittat en klänning jag funderar på...MEN, är lite orolig, fundersam på vad jag kan vänta mig av "kopian". Någon som har erfarenhet av jenjenhouse? Det är därifrån jag tänkte beställa. 
    Tack för hjälpen tjejer! 

• smulan8118

1700-tal... jag är ny här i tråden så ursäkta konstiga frågor kanske. Men gifte du dig i vadstena? Jag bor i vadstena nämligen. du också?

• smulan8118
    daniiel skrev 2012-09-06 08:32:10 följande:
    Ah, just den, den fina klänningen! :) Det finns flera underkjolar som skulle kunna passa till den där klänningen. Det beror lite på hur man vill att den ska se ut. Du har ju den här tex, www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-Golvlang... en vanlig A-linje med en ring längst ner. Ringens vidd är ställbar, så den går att ändra. Eftersom det är släp på klänningen, så kan en underkjol med släp vara att föredra, då den ger fint fall även på släpet. Tex den här www.jenjenhouse.com/se/Underkjolar-Petticoats... som också har ringar som är ställbara i vidd (de går ju ta ut också) skulle kunna funka bra. Här är den tredje som jag tror skulle kunna bli väldigt bra till din klänning, www.ebay.com/itm/Wedding-Petticoat-3-hoop-A-l... och då är det "mermaid style 1" som jag menar. En underkjol för sjöjungfruklänning med släp. Eftersom din är så pass snäv över höften, så tror jag att den underkjolen skulle bli toppen. Samma med den, ställbara ringar :)
    Tack för hjälpen!!
    Men har denna verkligen ringar? http://www.jenjenhouse.com/se/Underkjolar-Petticoats-037004077-g4077 
  • smulan8118
    FruHassel skrev 2012-09-11 17:14:38 följande:
    Hmm här är 3 till .... 

Åh hjälp vilka fina klänningar! 
    Men de här är väl inga "kinaklänningar"? Jag tycker den sista eller den första var finast. =) 
  • smulan8118

Hej!
    En förhoppningsvis enkel fråga för er...=)
    Bilderna på Landybridal...är det klänningar som de har sytt upp själva eller är de också orginalkopior - som på jenjen...? 

• smulan8118

ok...hmmm. Klänningen jag hittade på Landybridal är denna http://www.landybridal.co/a-line-strapless-brush-train-satin-white-wedding-dress-h1lbkt5086.html Men den har ju ingen provdocka, utan en fullt levande människa =) Vad tror ni? är den "deras"?

Å det sitter en dum blomma på rumpan, visst borde klänningen kunna fås utan den?
    Å en annan sak, Jag ska mäta from hollow to floor...vad menas med hollow?

KRAM 

• smulan8118

Ja jag har pratat med dem på Landy... vilken service! jag ska ta bort blommorna på baksidan, ändra färg på bandet, ha snörning i ryggen och så ska klänningen vara i ivory. Så man kan kanske ändra på släplängden också. =)

Fick svar från dem nyss ang släpet, släpet är ca 50 cm... men de kunde göra det på 1 meter. 
    Nu blev jag velig... vill ju inte ha ett stort släp heller, jisses...denna velighet! Skäms 
    Daniiel, vad tycker du? Du är ju klänningsgurun...=) 

• smulan8118

hmm, så här skrev hon...

the length of the train on the floor is about 50cm

If you want the train be longer,we can make the length of the train on the floor is 1 meter

• smulan8118

Vill ju främst att det ska passa till klänningen. 
    Det är ju inga pärlor eller dyl på klänningen, förutom bandet & rosetten...  det kanske blir löjligt med ett långt släp?
    Har förstått att en del släp har ngn slags hake så man kan hänga upp släpet när man dansar etc. Men det brukar inte finnas på dessa kanske? Funderar på om jag kommer tycka att släpet blir i vägen. Svårt att veta nu liksom.
    Så även om jag behåller släpet som det är, så "syns" det att det är ett släp i alla fall?

Hade gärna haft lite pärlor på överdelen på klänningen, över bandet - på bröstet. Frågade dem om det gick men fick svaret att de kunde skicka med lite pärlor så kunde jag sy på själv...haha...näää, det vågar jag inte.  

• smulan8118
    FruHassel skrev 2012-09-16 21:47:19 följande:
    Åååååååååååååååååååååå så vacker .... när ska du beställa? LOVA LOVA LOVA att visa bild när den kommer sen...
    =) 
    Jag tänkte för säkerhets skull ta å prova lite modeller i en "riktig" butik. Ska försöka få ihop tiden till helgen. Sedan är det dags att bestämma sig och beställa. Bröllopet är 29 dec, så det är väl ingen panik ännu, men man vill ju se den på riktigt...helst NU! Lovar att visa bild! 
  • smulan8118

Hmm... nu blev jag lite stressad. Kanske får ta å dra med min tärna och prova till eögen istället så jag kan beställa i början av nästa vecka eller i helgen....hmm hmm hmmm..... 
    Jo  risken fnns ju att jag behöver sy in eller ut eller något annat.

På Landybridal, ngn som vet hur de är i storlekarna? Jag har visserligen tänkt att måttbeställa, men stora? små?
    Oj oj, stressad....jag måste verkligen bestämma mig!!! 

• smulan8118

Bellys788...
    Beställde du i mars och fick den nu?? var inte det väldigt lång leveranstid?
    Hoppas den var värd väntan. =) 

• smulan8118

Åh jisses du kan ju inte hålla oss på halster så där.... ihhhh, vill se!! =)

• smulan8118

Hej hej!
    En antagligen dum fråga....
    Men klänningarna när de kommer är väl, kan jag tänka mig, lite små skrynkliga o så.
    Kan man lämna in den nånstans så den blir i ordning liksom. Stryka själv tänker jag knappast göra. =) 

• smulan8118

Hmm, jag är så jäkla kass på att stryka... vet inte om jag törs. 
    Men vad kan det kosta att lämna in på kemtvätt? nån som vet?

Om jag ska göra någon ändring hos sömmerska kanske hon kan fixa...hmm... 

• smulan8118

Åhhh jag har sådan beslutsångest....

Var inne i stan idag igen för att kolla klänning. Är fortfarande velig... 
    Hittade ju en La sposa som jag verkligen vill ha... Den var så bra vilket gör mig fundersam på om jag verkligen blir nöjd med en kina klänning.

Men det skiljer ju litegrann i pris....svårt. 

hur har ni upplevt passform etc på klänningarna från kina, blir det samma som en orginalklänning?

Här är bild på klänningen jag kärat ner mig i...

Nån som är duktig (daniiel) =) kanske kan tipsa om underkjol till denna? tänkte OM jag bestämmer mig för den ändå beställa underkjol, cape, slöja från kina...

• smulan8118
    aviman skrev 2012-09-29 08:56:22 följande:
     Shit vad snyggt den klänningen satt på dig!!! Wow!!
    Tack! Det var just det...det kändes som klänningen var "min".... är därför rädd för att bli besviken om jag beställer en liknande från Kina, för man vet ju aldrig....

Jaja, som det ser ut nu blir det den...lyckades faktiskt pruta ner den lite iaf. 6000:- för en La sposa känns helt okej.  =) de vill ju ha in 2013 års kollektionen nu så läget var ganska bra... 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!