Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej!
Kul att hitta en "kina-tråd"..... Jag har hittat en klänning jag funderar på...MEN, är lite orolig, fundersam på vad jag kan vänta mig av "kopian". Någon som har erfarenhet av jenjenhouse? Det är därifrån jag tänkte beställa.
Tack för hjälpen tjejer!
1700-tal... jag är ny här i tråden så ursäkta konstiga frågor kanske. Men gifte du dig i vadstena? Jag bor i vadstena nämligen. du också?
Daniiel...eller vem som, men hittade din hemsida Daniiel å du verkar ha koll på underkjolar bla.
Jag har ju visat klänningen tidigare, men slänger in den igen så du slipper leta... vad för underkjol rekomenderar passar?
http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-Axelbandsloes-Chapel-slaep-Satin-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar--Skaerpband-002000469-g469
Hej!
En förhoppningsvis enkel fråga för er...=)
Bilderna på Landybridal...är det klänningar som de har sytt upp själva eller är de också orginalkopior - som på jenjen...?
ok...hmmm. Klänningen jag hittade på Landybridal är denna http://www.landybridal.co/a-line-strapless-brush-train-satin-white-wedding-dress-h1lbkt5086.html Men den har ju ingen provdocka, utan en fullt levande människa =) Vad tror ni? är den "deras"?
Å det sitter en dum blomma på rumpan, visst borde klänningen kunna fås utan den?
Å en annan sak, Jag ska mäta from hollow to floor...vad menas med hollow?
KRAM
Ni som kan allt om brudklänningar.
De olika släpen. Jag har tittat på en klänning med "brush train" Å när jag läst mig till så är det det kortaste släpet. Men hur långt brukar det vara? Ser det fjuttigt ut liksom. =/
Jag har ju visat klänningen förut, men kika om ni vill så vet ni vilken jag menar. =D
http://www.landybridal.co/a-line-strapless-brush-train-satin-white-wedding-dress-h1lbkt5086.html
Ja jag har pratat med dem på Landy... vilken service! jag ska ta bort blommorna på baksidan, ändra färg på bandet, ha snörning i ryggen och så ska klänningen vara i ivory. Så man kan kanske ändra på släplängden också. =)
Fick svar från dem nyss ang släpet, släpet är ca 50 cm... men de kunde göra det på 1 meter.
Nu blev jag velig... vill ju inte ha ett stort släp heller, jisses...denna velighet!
Daniiel, vad tycker du? Du är ju klänningsgurun...=)
hmm, så här skrev hon...
Vill ju främst att det ska passa till klänningen.
Det är ju inga pärlor eller dyl på klänningen, förutom bandet & rosetten... det kanske blir löjligt med ett långt släp?
Har förstått att en del släp har ngn slags hake så man kan hänga upp släpet när man dansar etc. Men det brukar inte finnas på dessa kanske? Funderar på om jag kommer tycka att släpet blir i vägen. Svårt att veta nu liksom.
Så även om jag behåller släpet som det är, så "syns" det att det är ett släp i alla fall?
Hade gärna haft lite pärlor på överdelen på klänningen, över bandet - på bröstet. Frågade dem om det gick men fick svaret att de kunde skicka med lite pärlor så kunde jag sy på själv...haha...näää, det vågar jag inte.
Hmm... nu blev jag lite stressad. Kanske får ta å dra med min tärna och prova till eögen istället så jag kan beställa i början av nästa vecka eller i helgen....hmm hmm hmmm.....
Jo risken fnns ju att jag behöver sy in eller ut eller något annat.
På Landybridal, ngn som vet hur de är i storlekarna? Jag har visserligen tänkt att måttbeställa, men stora? små?
Oj oj, stressad....jag måste verkligen bestämma mig!!!
Bellys788...
Beställde du i mars och fick den nu?? var inte det väldigt lång leveranstid?
Hoppas den var värd väntan. =)
Åh jisses du kan ju inte hålla oss på halster så där.... ihhhh, vill se!! =)
Hej hej!
En antagligen dum fråga....
Men klänningarna när de kommer är väl, kan jag tänka mig, lite små skrynkliga o så.
Kan man lämna in den nånstans så den blir i ordning liksom. Stryka själv tänker jag knappast göra. =)
Hmm, jag är så jäkla kass på att stryka... vet inte om jag törs.
Men vad kan det kosta att lämna in på kemtvätt? nån som vet?
Om jag ska göra någon ändring hos sömmerska kanske hon kan fixa...hmm...
Åhhh jag har sådan beslutsångest....
Var inne i stan idag igen för att kolla klänning. Är fortfarande velig...
Hittade ju en La sposa som jag verkligen vill ha... Den var så bra vilket gör mig fundersam på om jag verkligen blir nöjd med en kina klänning.
Men det skiljer ju litegrann i pris....svårt.
hur har ni upplevt passform etc på klänningarna från kina, blir det samma som en orginalklänning?
Här är bild på klänningen jag kärat ner mig i...
Nån som är duktig (daniiel) =) kanske kan tipsa om underkjol till denna? tänkte OM jag bestämmer mig för den ändå beställa underkjol, cape, slöja från kina...