• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • mjeanettek

Volangklänningen är ju bara helt underbar! Jag tycker inte att du ser tjock ut i den, men det kan säkert vara nog med några få stygn för att minska de två översta. Tror inte att det blir något problem! :)

Ta med underkjolen till skräddaren så kan han/hon mäta den ihop med klänningen så den blir perfekt :) Jättefina klänningar båda två!

Anny skrev 2012-06-12 10:16:10 följande:
    Jag kör latvarianten och citerar mig själv.
    Problem 1. Volangklänningen är för mig för fluffig över min fluffiga mage. Inte kul.
    Lösning: Skräddaren ska försöka fästa volangerna så de inte står ut så mycket. Kan bli hur kasst som helst...
    Skräddaren ska även sy svart band att ha över "pärlbandet" dvs pärlorna försvinner. Fine by me! Här tror jag inte på någon katastrof.
  • 1700tal
    Koloratur skrev 2012-06-12 10:33:55 följande:
    Anny: Älskar din Lilly klänning!! Så smickrande för figuren och verkar vara sydd i ett härligt, tungt tyg. Vackra detaljer och litet släp!! Jag hade definitivt kört på den....
    Mm, håller med. Bara det att det är de vackra detaljerna, det tunga tyget och släpet hon ska ta bort...
  • Anny
    1700tal skrev 2012-06-12 10:46:24 följande:
    Mm, håller med. Bara det att det är de vackra detaljerna, det tunga tyget och släpet hon ska ta bort...
    *fniss*
    Jupp! That´s me

Jupp det blir lång klänning vigsel + efterföljande llunch med "alla"

och totalt massakerad KORT Lillyklänning på kvällen då vi har middag och umgänge med kompisarna på hotell.

Mamma gillade Lillyklänningen också...mest..hon tyckte den var stiligast. MEN jag ska gifta mig enkelt borgeligt på en stenplatå eller inne framför en brasa och då blir Lillyn i sitt originalutförande för högtravande. 
  • 1700tal
    Anny skrev 2012-06-12 10:52:29 följande:
    *fniss*
    Jupp! That´s me

Jupp det blir lång klänning vigsel + efterföljande llunch med "alla"

och totalt massakerad KORT Lillyklänning på kvällen då vi har middag och umgänge med kompisarna på hotell.

Mamma gillade Lillyklänningen också...mest..hon tyckte den var stiligast. MEN jag ska gifta mig enkelt borgeligt på en stenplatå eller inne framför en brasa och då blir Lillyn i sitt originalutförande för högtravande.
    Hehe, det låter ju bra! Tycker nog oxå volangklänningen är lite coolare och lite mer casual. Fast lillys är rätt fin, men skulle aldrig ha en sån själv så man blir lite präglad av sina egna förvirrade klänningsåsikter... Fast jag måste nog säga att det enda jag gillade med lillyn är det du nu tar bort. *brutalt ärlig*
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-06-12 08:05:56 följande:

Men vadå, den där centrala i stan som du nyss skrev om - är det den som inte blir av? Är den upptagen?

Den är upptagen. Alla är upptagna eller alldeles för dyra, ja, eller för långt bort. Tyvärr.
  • Minuz
    1700tal skrev 2012-06-12 10:07:06 följande:
    Vad är det som måste fixas/göras av din mamma då? Ska hon ändra strl osv?
    Fluffet måste tuktas för det är för långt och konstigt, fast måste ha något mer under själva klänningen känns det som. För just nu är fluffet rakt fram och putar ut men det finns lixom inget runt om utan det blir platt fall även med underkjol så det känns lite konstigt. Fast kanske räcker med att tukta fluffet och flytta slitsen till sidan?
    Eller vad tror ni?
    Sedan har de satt en konstig söm vid bysten, så det är inga stora förändringar som ska göras. Bara snygga till den lite,
    Ska axelbandet vara kvar med blommorna eller ska det bort?
  • Minuz

Anny - Just det, det var dessa snygga klänningar. Det kommer bli snyggt även om jag tycker Lilly klänningen är helt underbar, men tror det blir snyggt med den svart underkjolen. Ser fram emot att få se bilder på dina "nya" klänningar sen

• Italia08

Ja, man får verkligen skylla sig själv när man inte har tid att gå in och läsa särskilt mkt i tråden längre. Jösses, vad det händer grejer. Har sållat brutalt bland inläggen och bara tittat på bilderna - och wow säger jag.

1700tal - Vilken fantastisk klänning! La Sposan får ursäkta, men klänningen med bandet tycker jag klär dig kanonbra. Mycket mer wow över den. *Sorry* Skrattande

Minuz - Vilka förändringar du har gjort med klänningarna. Den fd aprikosa är riktigt jäkla fin nu. Hade lätt valt den. Ska det vara fluff så ska det. Glad

Anny - Tycker också att Lillyklänningen är fin, men om du ska ta bort detaljerna och släpet, som 1700tal säger, så kör på volangklänningen. Den är väldigt söt, men samtidigt cool. Cool Osså klär den dig, men förstår vad du menar med översta volangen. Hoppas att du löser det.

• 1700tal
    Minuz skrev 2012-06-12 12:08:22 följande:
    Ska axelbandet vara kvar med blommorna eller ska det bort?

Jag är ju såld på enaxlat så jag röstar för med!

Italia - mmmm, vi får väl se vilken det blir... Kan ju bara konstatera att alla är mer eller mindre unisona i sina åsikter... När var ditt bröllop nu igen? För det har väl inte varit? Visst var det i aug?

• Italia08
    1700tal skrev 2012-06-12 12:39:15 följande:

Jag är ju såld på enaxlat så jag röstar för med!

Italia - mmmm, vi får väl se vilken det blir... Kan ju bara konstatera att alla är mer eller mindre unisona i sina åsikter... När var ditt bröllop nu igen? För det har väl inte varit? Visst var det i aug?

Nej, det har inte varit än. Som tur är! =) Men det börjar dra ihop sig så smått. Den 28 juli är det dags, så nästan i augusti. Flört Det är en jäkla massa fixande och mycket jobb samtidigt nu så jag hinner inte hänga här alls längre. Vi har väl koll på det mesta, mest detaljer kvar, som festprogram, dukning, bordsplacering och sånt.

Hur går det för dig i planeringen? Och er andra också för den delen? Vem är näst på tur att säga ja?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!