• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-06-11 19:35:49 följande:
    1700tal - Ja, det kändes riktigt kul med festen, tills vi efter att ha spenderat eftermiddagen med att leta lokal insett att det kommer nog inte gå. Vi har ingenstans att vara :P /

Men vadå, den där centrala i stan som du nyss skrev om - är det den som inte blir av? Är den upptagen?

Minuz - tack, jo den blev ganska bra nu.. Vet dock inte vilken jag lutar åt. La sposan sitter betydligt bättre, det går inte att komma ifrån. Millys ser bäst ut på galgen. Millys ser inte mkt ut för världen på galgen men sitter som gjuten på mig. Är kluven...

Men hörrö, vad 17 hände med den underbara hemska fd aprikosa??? Har du färgat den ljusare??? Det har jag missat isf, jag bara minns att vi pratade massa om det. Pinki visade bilder på sin färgning osv. Men du gjorde det alltså? Och det blev bra? Tycker det är din allra snyggaste EVER och om den passar och är FD aprikos så tycker jag du ska ha den! Men sa du inte i den andra tråden att du gått upp i vikt och de var för små allihop?

• Minuz
    1700tal skrev 2012-06-12 08:05:56 följande:

, vad 17 hände med den underbara hemska fd aprikosa??? Har du färgat den ljusare??? Det har jag missat isf, jag bara minns att vi pratade massa om det. Pinki visade bilder på sin färgning osv. Men du gjorde det alltså? Och det blev bra? Tycker det är din allra snyggaste EVER och om den passar och är FD aprikos så tycker jag du ska ha den! Men sa du inte i den andra tråden att du gått upp i vikt och de var för små allihop?

Hahaha. det har du alltså missat???? jag prövade med olika saker som inte hjälpte det minsta, så till slut tänkte jag att skit samma............ Så jag gick och köpte x antal liter klorin och la den i i 1½ dygn ca och vips så var färgen borta...... Men insidan är fortfarande lite aprikos men det syns ju inte. Och med bandet uppe i midjan blev den kanon.
    Kul att du tyckte om den. Skrattande

Denna är störst av dem alla, och inte kommer jag gå till altaret så här tjock..... självklart måste jag ner dessa kg i år igen. och då sitter denna klänning perfekt, eller den gjorde det när jag fick den iaf.
  • 1700tal

Minuz - hahaha, den var bra! Du är så uppfinnelserik! Luktar den inte klor nu då?

Tycker absolut du ska ha den här då. Glöm 10:an i tråd 1, den här är ännu snyggare!

• Minuz
    1700tal skrev 2012-06-12 08:23:20 följande:

Minuz - hahaha, den var bra! Du är så uppfinnelserik! Luktar den inte klor nu då?
    Tycker absolut du ska ha den här då. Glöm 10:an i tråd 1, den här är ännu snyggare!

Har tvättat den och den luktar liiiiite men efter ännu en tvätt eller vädring så försvinner sista liiiilla lukten med.

Va? Menar du verkligen att du ratar nr 10 för denna????? WOW
  • 1700tal
    Minuz skrev 2012-06-12 08:26:33 följande:
    .Va? Menar du verkligen att du ratar nr 10 för denna????? WOW
    Jaaa, för den här har underbara volanger juuuu! Helluu lixom...
  • Minuz
    1700tal skrev 2012-06-12 08:34:55 följande:
    Jaaa, för den här har underbara volanger juuuu! Helluu lixom...
    oj, vilket betyg för den "fula ankungen". *S* Får Se om det blir en svan av den

Nästa onsdag ska jag åka in till mamma och fixa den....... Spännande.
  • Anny

oj oj oj! Här händer det grejer½

Vet inte riktigt vart jag ska börja...

1700tal: Din kinaklänning är underbar! Jag kan inte hjälpa det men jag känner mig mer dragen till den än la sosan. Och inte för att la sposan är på något vis fel, men kinaklänningen är liksom mer rätt.... Förutsatt att den passar och att du känner dig nöjd i den!

Minuz: DIna klänningar du redan har är också superläckra. Där har jag svårt att bestämma mig dock...men har fortfarande ett gott öga till fluffklänningen. Färgen ser ut att ha blivit riktigt bra efter korinbehandlingen!

Och till brudarna som gift er. Såååå fina!!

"Lisebergsbruden": Så coola bilder. Så cool klänning. Jag är riktigt avundsjuk! 

Jag ser fram emot att få se bilder på fler klänningar särskilt de nyhemkomna Eller ja samtidigt inte. Det känns som om för varje annan klänning man ser desto mer sjunker självförtroendet för den egna. Eller iofs de egna i mitt fall.

Var nere hos skräddaren i lördags för att kolla om de faktiskt var klara. Så var inte fallet...förstås. Men han lovade att de skulle bli färdiga nu i veckan, allra senast lördag. Så vi får väl se. Jag har bara obehagliga känslor inför detta... Sambon hävdar att om det blir kasst och jag blir totalt missnöjd så får jag banne mig gifta mig i jeans!

Så gissningsvis blir jag en brud som kommer se tillbaka på bilderna med lite missnöje över att ha missat tillfället att ha drömklänningen½

Dock kommer jag ju vara gift. Så finns ju alltid något att glädja sig åt Och skulle jag gifta mig i jeans, så är det ju definitivt JAG. Bor ju i jeans i vanliga fall  

• 1700tal

Men Anny, hur står det till på din klänningsfront? Ge mig en update och bilder på vilka klänningar du har, var de är och vad som görs med dem please! Har inte alls hängt med här i tråden på sista tiden.. .

• Minuz
    1700tal skrev 2012-06-12 09:41:37 följande:

Men Anny, hur står det till på din klänningsfront? Ge mig en update och bilder på vilka klänningar du har, var de är och vad som görs med dem please! Har inte alls hängt med här i tråden på sista tiden.. .

Håller med......... minnet är bra men kort.
  • Minuz

Före och efterbilder på den fd aprikosa.....

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!