• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    DD - Ja, det hade ju kunnat vara så mkt värre, med tanke på djuren som du skriver. Usch, huua, sådant vill man inte ens tänka på! Jag kan inte ens tänka mig i känslan. Jag skulle inte vågat sova eller vara hemma om det hade hänt något liknande här. Skönt att ni ordnat med lås osv, även om det inte ska behövas kan man tycka. Man bör kunna skilja på mitt och ditt samt ha sådant vett att man inte förstör för andra. Nåja, alla är ju inte riktigt "normalt" funtade, tyvärr.
  • daniiel

Nu har vi äntligen bestämt oss. Det blir att hyra en lokal här i centrala stan, bjuda in våra närmsta 30 vänner på buffé och bara ha en trevlig kväll för att fira vår bröllopsdag :)

Då kommer ju dock det stora problemet. Vad ska jag ha på mig?! Maken har det enkelt, han ska ha sin kostym, eller åtminstone byxorna + skjorta. Jag har ju som sagt gått upp ganska mkt i vikt sedan bröllopet och känner mig inte alls bekväm med mig själv och har nästan inga kläder som passar längre. Tanken var klädsel kavaj/sommarfint och då bör ju även jag klä mig enligt det :P Är det någon som har något tips på vad jag kan ha på mig? En kort och rund tjej :P

• Five year engagement

Är lite nervös, min klänning ska levereras idag, står att den är i Stockholm Arlanda :) men jag blir inte riktigt klok på när den kommer... Et står att den ska levereras hem till mej ikväll 18.00, men så står det såhär på aktuell status;" Tendered to authorized agent for final delivery" Vad menas???

• Anneli256
    Five year engagement skrev 2012-06-11 18:22:11 följande:
    Är lite nervös, min klänning ska levereras idag, står att den är i Stockholm Arlanda :) men jag blir inte riktigt klok på när den kommer... Et står att den ska levereras hem till mej ikväll 18.00, men så står det såhär på aktuell status;" Tendered to authorized agent for final delivery" Vad menas???
    Upphandlas till auktoriserad agent för slutleverans -enligt google översättning, vet inte exakt vad det innebär, men jag fattar det som att dom ska kontrollera vilka som kan leverera den sista biten billigast..alltså av budfirmor etc??
  • Five year engagement

Ja jag kollade också Google translate, tänkte att kanske någon har fått samma besked tidigare och vet på ett ungefär hur lång tid det tar innan den kommer :) börjar bli otålig nu när den är såååå nära :)

• daniiel
    Jag skulle tro att den ligger på Arlanda och inväntar att något fraktbolag ska hämta den och leverera den till dig. Du lär få den imorgon eller onsdag kanske, beroende på vart du bor. Ja, någon dag under veckan iaf :)
  • 1700tal
    ;" Tendered to authorized agent for final delivery" Vad menas???

Det betyder att den är snart hos dig!

Pinki - kul att festen blir av! Har du tänkt beställa nåt i klänningsväg menar du? För det måste väl finnas nån fin knälång som passar dig trots att du gått up en del?

Förresten - idag har jag sytt om min klänning!! Det tog exakt 52 min! Har minskat den ca 10 cm upptill och sen gradvis ner mot höften. Så nu har den ett mer normalt V. Så nu är den lika liten som la sposan. Går jag inte ner i vikt står jag utan klänning mao...

• daniiel
    1700tal - Ja, det kändes riktigt kul med festen, tills vi efter att ha spenderat eftermiddagen med att leta lokal insett att det kommer nog inte gå. Vi har ingenstans att vara :P Jag tänkte beställa en klänning, från kina eller i vanlig butik, men eftersom jag egentligen inte gillar klänningar (förutom brudklänningar ;P) och känner mig extremt ful just nu + jag vill absolut inte visa mina hemska ben så.. ja.. jag vet inte. Jag har som tappat suget :P

Wow, det var snabba ryck! Hur blev det då? Blev det bra? :) Vad skönt att du kunde sy om den själv iaf, då blev det ingen extra kostnad :) Fast å andra sidan, hade det blivit väldigt, väldigt dyrt eller inte gått, så hade kanske valet av klänning varit enklare? ;P
  • Minuz

DD - Fy bubblan så trist.

1700tal - Det var snabba ryck...... Kul att du sytt om den. Hoppas den passar perfekt nu!
    Har du nu någon känsla av mot vilken klänning det lutar?

• Minuz

Daniiel, Chicita, Sara 120707 har fått mig på lite andra funderingar och tankar ikväll.

Kanske inte borde köpa någon ny klänning utan inse att jag har min drömklänning här hemma redan? Mamma säger ju att hon kan fixa iordning den fd fula aprikosa klänningen

Men väntar på en större underkjol, sedan ska jag klä min lilla docka och ta bilder på dem allihop och jämföra.

Nu är det ju så att de borde ha större underkjol, har en vanlig med släp under.
    Den översta klänningen är den fd aprikosa. Blev ju så mycket snyggare med bandet i midjan, tack för det tipset !!!!!!!!!
    Och har ju bara knutit bandet runt om nu, men ni ser ju hur det skulle kunna se ut ju.

Ursäkta världens stökigaste hall..........

Detta är ju min fd fula aprikosa klänning. Skillnad va?

Nedan ser ni min första kinaklänning, sista bilden är före bild och de andra visar hur den ser ut med ett lila band istället

Efter och före

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!