• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • mjeanettek

EmmDeckmar: nr 1 eller nr 3. Landy lagar fina klänningar, men om du köper hos fex lightinthebox.com så visar de kl BNI gen som de har sytt upp. Då är det lite lättare, tycker jag, att se hur den faktisk blir :) lycka till!

• emmadeckmar
    åh, tack va snälla ni är som tycker till! Skrattande

daniiel :  ja, du har helt rätt! jagb har funderat på en "klassisk" så som de två längst ned, men kan inte riktigt släppa att den med "rosor" på 3:e bilden ser såå fin ut ..PÅ BILD iaf ;) men sen känner jag att den kan bli snygg också om den är helvit just för att den ser ut att få fin volym med rosorna.

Vill egentligan ha något som är lite annorlunda. Just nu känns det som att det lutar åt 3:an eller den sista, precis som du föreslog Anny. :)

Magenta : ett tag var jag helt inne på 2:an men den känns inte lika fin längre efter att jag har kollat ALLA Landys klänningar, så det lär inte bli den! ;)

Nr. 3 kostar 3000kr (inkl frakt)
    Nr. 6 kostar 2200kr (inkl frakt)

Är en stor skillnad i pris med tanke på "ska bara ha den 1 dag" -tanken som susar genom huvudet då och då ;P
  • emmadeckmar
    mjeanettek skrev 2012-06-13 14:16:36 följande:
    EmmDeckmar: nr 1 eller nr 3. Landy lagar fina klänningar, men om du köper hos fex lightinthebox.com så visar de kl BNI gen som de har sytt upp. Då är det lite lättare, tycker jag, att se hur den faktisk blir :) lycka till!
    Jag har kikat där endel förut men har alltid fastnat hos Landy av någon anledning, tack för tipset! :)
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-06-13 14:40:13 följande:
    Är en stor skillnad i pris med tanke på "ska bara ha den 1 dag" -tanken som susar genom huvudet då och då ;P
    Om du vill ha något lite annorlunda, men alltför galet, så är ju nr.3 ett väldigt bra alternativ :) Den har en klassisk form, men blommorna på kjolen gör den annorlunda :) Jag tycker inte 800kr är så stor skillnad, om man har 800kr. Har man absolut inte det och måste dra in på något annat isåfall, så hade jag valt den billigare klänningen. Och jag tror klänningen (nr.3) skulle göra sig väldigt bra i vitt eller ivory (som jag tycker är finast). Färgen på bilden av klänningen är inte champange. Champange är mycket gulare och mörkare. Färgen på bilden kallas av designern för caffé. Det är en Amsale Bijou, www.amsale.com/bridal/bluelabel/dresses/bijou.shtml :)
  • daniiel
    emmadeckmar - Här kan du se fler bilder på ett orginal, bland annat närbild på blommorna på kjolen. Klänningarna på bilderna i länkarna här är i ivory. Kan vara kul att se, få lite mer kött på benen :)
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/36428/Amsale-Bijou-Size-2.html
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/36831/Amsale-Bijou-Size-4.html
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/45846/Amsale-Bijou-Size-6.html
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/40309/Amsale-Bijou-Size-4.html
  • knyttan
    emmadeckmar skrev 2012-06-13 10:16:24 följande:
    Hej tjejer/brudar, jag skulle vilja ha lite råd av er!

Nu är det dags för mig att beställa en klänning för vi gifter oss i november. Jag har gått igenom flera hundratals sidor de senaste månaderna och har ändrat smak allt eftersom. Men nu har jag hittat en som känns lite extra!

Vad tror NI om den här klänningen från Landy?

Jag är rädd att det blir liksom "platt fall", om ni förstår, den ser så fin och detaljerad ut på bilden! vågar jag chansa på att den blir fin i vit eller ivory?? (klänningen på bilden  är champange enl. hemsidan) :)

Superfin!!! Klart du ska satsa på den! Tror att den kan bli jättefin, även om - som många andra sagt före mig, den inte kommer att bli eeeexakt så. Att den är dyrare är nog pga att det är mycket extra tyg och arbete som går åt till att göra alla applikationerna...
  • Darling Daisy

Emma:

Den med rosorna är skitsnygg!!! 
    Modellen är snygg och rosorna gör den speciell.

Jag beställde från landy förra året, klänningen var jättefin, välsydd och i ett lyxigt tyg. Jag rekommenderar därför landy starkt. Var noga med att kolla i vilket tyg de tänker göra den (originalet är i taft). Min klänning skulle göras i taft (enligt mitt allra första mail och enligt landys hemsida), men hem kom en klänning i satin! så kan det gå!

Priset är ju inte så farligt, med tanke på vilket jobb det är med rosorna!

• emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-13 14:53:53 följande:
      www.amsale.com/bridal/bluelabel/dresses/bijou... :)
    Men TACK!! du är ju en ängel som hjälper till :) oj va dyr den var, originalet. Och oootroligt vacker!
    Vill så gärna hitta och välja en klänning nu, blir ju nästan gråtfärdig av beslutsångesten, haha!

Har måtten klara, och pengarna på kontot så fattas bara valet nudå Tungan ute
  • emmadeckmar
    Darling Daisy skrev 2012-06-13 18:54:55 följande:
    Emma:

Den med rosorna är skitsnygg!!! 
    Modellen är snygg och rosorna gör den speciell.

Jag beställde från landy förra året, klänningen var jättefin, välsydd och i ett lyxigt tyg. Jag rekommenderar därför landy starkt. Var noga med att kolla i vilket tyg de tänker göra den (originalet är i taft). Min klänning skulle göras i taft (enligt mitt allra första mail och enligt landys hemsida), men hem kom en klänning i satin! så kan det gå!

Priset är ju inte så farligt, med tanke på vilket jobb det är med rosorna!

Darling Daisy: Va kul att du tycker den är snygg! den är väldigt vacker och skiljer sig från de släta klänningarna!

Alla klänningar jag kollat på står "Fabric: No" på, så jag har ingen aning om vilka tyger den eller de andra kommer vara i.

Nu blev jag riktigt sugen på den där klänningen när du (och ni andra) lät så positiva!  Skrattande
  • Darling Daisy
    emmadeckmar skrev 2012-06-13 19:10:48 följande:
    Darling Daisy: Va kul att du tycker den är snygg! den är väldigt vacker och skiljer sig från de släta klänningarna!

Alla klänningar jag kollat på står "Fabric: No" på, så jag har ingen aning om vilka tyger den eller de andra kommer vara i.

Nu blev jag riktigt sugen på den där klänningen när du (och ni andra) lät så positiva!  Skrattande
    Den här klänningen måste nog göras i taft (taffeta) för att komma till sin rätt. Jag, som äääälskar taft, tycker att det är ett härligt krispigt tyg som går att göra just såna roliga draperingar som rosorna i. Satin är ett mycket tjockare och blankare tyg, som inte går att snurra ihop till såna rosor lika bra. 

Men maila landy och fråga lite om klänningen, leveranstid, underkjol och sånt, så får du en känsla för hur företaget är.
    Sen när du gör beställningen så skriver du bara jättetydligt tyg, färg, storlek, släplängd, snörning/dragkedja osv. De kommer att skicka dig ett formulär att fylla i.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!