• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • missfroggy

Jag har køpt min klänning från Maggieklänning på Tradera. Den syddes upp i Kina och även jag är en plus size brud. Underkjolen som kom var alldeles før liten. När jag påtalade detta så fick jag till svar att de gjort en ny beställning på underkjol nu i fredags och den ska skickas på måndag. Jag vet ju inte om den kommer passa bättre, men den borde ju det då de har mina mått på klänningen.

Prova att ta kontakt med maggieklänning på Tradera. De har varit helt super i service och klänningen kom snabbt och var jättefin.

• daniiel
    DD - Men fy vad obehagligt! Tur i oturen ändå att de inte tog eller förstörde mer och att de inte var in i själva huset. Låter ju verkligen inte roligt att det stryker omkring tjyvar i krokarna. Hoppas de får fatt på dom snart!

Magenta - Klänningen ser jättefin ut och vad roligt att du är nöjd :) Jag gillade verkligen bältet också!

bridetobe2013 - Vilka fina bilder på er! :) Och jag tycker din klänning är snygg och du passade bra i den :) Jag vet dock själv hur det är, jag känner också att jag skulle velat ha en annan klänning, även om jag kände mig fin i min. Det finns alldeles för många vackra klänningar!
  • Darling Daisy

Bridetobe:
    Vad fina ni var!!!
    Klänningen klädde dig jättebra! Enligt mig behöver du inte ångra dig ang om du skulle ha haft kinaklänningen i alla fall, den här var riktigt riktigt fin! 
    Fast jag förstår också känslan av att "var det här verkligen den allra bästa klänningen som fanns?". Försök strunta i den tanken och var glad över att ni är gifta istället! Så brukar jag tänka när jag surar till om min klänning

Vilken söt klänning näbben (er dotter?) har, förresten!  

• Darling Daisy

Magenta:
    Shit vilket läckert bälte! Snyggt! 
    Fast  man kan ju undra hur de tänker med måtten ibland!!

Pinki:
    Ja, det är obehagligt med tjuvar i farten. De har varit runt på många ställen, har nog varit ett helt gäng. I alla fall flera bilar inblandade, flera personer också. De har fått med sig lite olika saker på olika ställen, men verkar tack o lov bara har gått på uthusen.

De rammade mannens bil, TVÅ gånger(!), och har även kvaddat 

• Darling Daisy

Magenta:
    Shit vilket läckert bälte! Snyggt! 
    Fast  man kan ju undra hur de tänker med måtten ibland!!

Pinki:
    Ja, det är obehagligt med tjuvar i farten. De har varit runt på många ställen, har nog varit ett helt gäng. I alla fall flera bilar inblandade, flera personer också. De har fått med sig lite olika saker på olika ställen, men verkar tack o lov bara har gått på uthusen.

De rammade mannens bil, TVÅ gånger(!), och har även kört in i soptunnor, brevlådor, logdörrar mm med sina bilar. Så de har ju varit ute efter att försöra - DET känns otäckt! Vad skulle de göra om man kom på dem, liksom?

Fast jag är eg bara tacksam för att de bara kvaddat bilen (en skruttbil), tänk om de istället kört ner staketen så att djuren varit på rymmen. Eller ännu värre, om de skadat djuren som en del sjuka idioter gör?

Idag har vi satt i lås på de dörrar vi kunnat, har nu all utebelysning på och jag sitter här och ugglar fast jag eg borde sova (fast jag tror eg inte att de kommer tillbaka inatt) 

• Darling Daisy

hihi, bortse från mina dubbelposter här ovan! Datorn spelade mig lite spratt...

• sanmal
    missfroggy skrev 2012-06-10 23:26:09 följande:
    Jag har køpt min klänning från Maggieklänning på Tradera. Den syddes upp i Kina och även jag är en plus size brud. Underkjolen som kom var alldeles før liten. När jag påtalade detta så fick jag till svar att de gjort en ny beställning på underkjol nu i fredags och den ska skickas på måndag. Jag vet ju inte om den kommer passa bättre, men den borde ju det då de har mina mått på klänningen.

Prova att ta kontakt med maggieklänning på Tradera. De har varit helt super i service och klänningen kom snabbt och var jättefin.
    Tack, jag ska kolla upp det! Glad
  • bridetobe2013

Hej! Och tack alla snälla...

Jag vet ju att det finns klänningar som är så mkt finare... och dyrare... (blev sugen på en klänning i chiffong eller tyll)

Var inte villig att lägga hur mkt som helst på en klänning. Vilket nog var tur då jag gjorde en rejäl vurpa in genom altandörren och det blev ett hål i klänningen.

Eftersom jag inte har tänkt sälja den så gör det inget. Men om den varit superdyr så.....

Nu var det mest huvudet som fick ta smällen på köksbordsbenet.......Men men.... Bara att gilla läget antar jag.

Japp det är min dotter på korten. Klänningen är från Lindex faktiskt! Var på väg att köpa den i julas men tänkte att för

350:- så kunde jag köpa en fin kina klänning till henne. Och sen en dag hängde den där för 179:- . Kunde inte låta bli då jag gillar den.

Sonen har bestämt att han ska dom där kläderna på skolavslutningen på fredag. Vi tyckte att han kanske blir lite "overdressed" men ochdra sidan är det väll kul om han vill använda dom.....

1/6 2012
  • bridetobe2013

Just ja. Våran fotograf avboka med kort varsel då han blev skickad till Rom på ett jobb. Så min pappa ryckte in...

3 dagar senare fick jag veta att min nuinflyttade granne har gjort en fotostudio i källaren och är rätt bra på att fota. Har div kameror och alla tänkbara saker man behöver. Så funderar på att kolla hur mkt han tar för en fotografering i efterhand så man kanske kan få några proffsiga bilder också,....

1/6 2012
  • Solstice
    Anneli256- åh, vad härligt lyckliga ni ser ut och klänningen ser jättefin ut!

Bridetobe- Jättefina bilder och klänningen passa dig jättebra tycker jag.

Magenta- snygg klänning! Jag beställde du också från myloveweddingdresses.com och är supernöjd med min klänning.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!