• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    brud7801 skrev 2012-04-06 11:39:54 följande:
    Klänning från www.dhgate.com det är lämnat hål i tyget där nålar suttit och den är inte sydd som orginalet. Känns tråkigt. Ska se om jag kan lägga upp bilder.orginalklänning
    Ja, bilder på resultatet vill vi se! Trist att den inte blev bra..
  • Anny

Är det okej om jag bildbombar lite boleros? 

Inga protester? Good...here we go!

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)

9)

10)

11)

12)

Oj det blev vääääldigt många.
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-04-06 11:49:45 följande:

Ja, det är fruktansvärt när det går ut över de man har omkring sig. Hoppas att din nya medicin hjälper. Själv tyckte jag mediciner drog ner mig ännu mer, terapi hjälpte däremot. Men det är förstås individuellt. Får du terapi också för att hantera det eller bara medinsk hjälp?

Jag har samma dippar jag också. Det sätter säkert myror i huvudet på mina lärare, jag är den mest ambitiösa eleven och väldigt passionerad över ämnet men så ibland "försvinner" jag under några veckor, både mentalt och genom att vara borta mkt. Är inte den som pratar om det heller. Utom här då kanske. .-)

Ja, det är ju väldigt individuellt vad som hjälper och inte. Du går inte i terapi längre då? Hm. Nja, läkaren föreslog mediciner i första hand, för det är tydligen första steget i detta. Hjälper inte det, eller om det inte hjälper riktigt tillräckligt så kan man få terapi också. Tydligen brukar KBT kunna hjälpa vissa som har samma diagnos som jag, så det blir väl kanske ett steg längre fram.

Exakt så är det för min del också, tyvärr har mina dåliga perioder tagit överhanden på senaste. Jag går ju "bara" VUX, men fortfarande, efter 4 terminer heltid, så har jag bara lyckats få betyg i 2 kurser. Hur funkar det för dig om du är hemma, kan du få något gjort hemifrån då?
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-04-06 12:40:07 följande:
    Ja, det är ju väldigt individuellt vad som hjälper och inte. Du går inte i terapi längre då? Hm. Nja, läkaren föreslog mediciner i första hand, för det är tydligen första steget i detta. Hjälper inte det, eller om det inte hjälper riktigt tillräckligt så kan man få terapi också. Tydligen brukar KBT kunna hjälpa vissa som har samma diagnos som jag, så det blir väl kanske ett steg längre fram.

Exakt så är det för min del också, tyvärr har mina dåliga perioder tagit överhanden på senaste. Jag går ju "bara" VUX, men fortfarande, efter 4 terminer heltid, så har jag bara lyckats få betyg i 2 kurser. Hur funkar det för dig om du är hemma, kan du få något gjort hemifrån då?

Jo, det är ju det. Nej, behöver inte terapi längre (ehum, vet att det kanske inte låter så efter mina sista 10 inlägg.. ). Jag gick 1 eller 2 ggr i veckan i 1,5 års tid, men under formen ACT (acceptance commitment therapy) istället föt KBT, vilket passade mig. Act är ganska nytt, som en utvecklad form av kbt men som har ett lite annorlunda förhållningssätt. Act är effektivt för människor som utsatts för trauma, det används även flitigt vid smärthantering. Men det beror ju på vad man har i bagaget som är orsaken till alltihop, för något är det ju som utlöser det hela även om man inte kanske ser det så själv. Ihop med den här processen åt jag både antidepressiva, ångestdämpande och lugnande till och från. I efterhand hävdar jag (i mitt fall iaf) att medicinerna snarare lägger "locket på" än att bota och problemen eskalerade snarare än gjordes bättre av mediciner, det tog bara mkt längre tid totalt sett att komma ur det. Medicinerna var läkarnas "quick fix" eftersom terapi är dyrt och tar längre tid... Men tror å det starkaste att terapi är det enda som kan ändra ens världsuppfattning i grunden. Jag hoppas verkligen att du får terapin du också, med eller utan mediciner som medföljande flytboj. Jag vet att du har mkt på tallriken just nu men tryck på lite om du orkar. Sjukvården vill gärna "fixa" problemen på billigaste sättet... Vilket i och för sig är förståligt, landstinget måste räkna kronor de också.

Nej, tyvärr får jag inget alls gjort under mina dippar. Jag klarar dock kurserna med råge som tur är eftersom jag går på högvarv när jag är i bra form. Dessutom pluggar jag ju för första ggn nåt jag verkligen älskar.. Däremot har jag lärt mig vid det här laget att stanna hemma är det värsta jag kan göra, jag mår ännu sämre då. Men det är svårt att inse i stunden, då allt är nattsvart. Men jag förstår precis hur du känner. Det är svårt att hitta nåt som drar upp en igen. Jag har turen att läsa ämnen som fungerar som terapi i sig. Men läser du upp ämnen för att få slutbetyg eller läser du för att få bättre betyg? För det var på komvux väl?

• 1700tal

Men Anny - vad ska du med alla dessa boleros till???

• daniiel
    1700tal skrev 2012-04-06 13:30:05 följande:

Jo, det är ju det. Nej, behöver inte terapi längre (ehum, vet att det kanske inte låter så efter mina sista 10 inlägg.. ). Jag gick 1 eller 2 ggr i veckan i 1,5 års tid, men under formen ACT (acceptance commitment therapy) istället föt KBT, vilket passade mig. Act är ganska nytt, som en utvecklad form av kbt men som har ett lite annorlunda förhållningssätt. Act är effektivt för människor som utsatts för trauma, det används även flitigt vid smärthantering. Men det beror ju på vad man har i bagaget som är orsaken till alltihop, för något är det ju som utlöser det hela även om man inte kanske ser det så själv. Ihop med den här processen åt jag både antidepressiva, ångestdämpande och lugnande till och från. I efterhand hävdar jag (i mitt fall iaf) att medicinerna snarare lägger "locket på" än att bota och problemen eskalerade snarare än gjordes bättre av mediciner, det tog bara mkt längre tid totalt sett att komma ur det. Medicinerna var läkarnas "quick fix" eftersom terapi är dyrt och tar längre tid... Men tror å det starkaste att terapi är det enda som kan ändra ens världsuppfattning i grunden. Jag hoppas verkligen att du får terapin du också, med eller utan mediciner som medföljande flytboj. Jag vet att du har mkt på tallriken just nu men tryck på lite om du orkar. Sjukvården vill gärna "fixa" problemen på billigaste sättet... Vilket i och för sig är förståligt, landstinget måste räkna kronor de också.

Nej, tyvärr får jag inget alls gjort under mina dippar. Jag klarar dock kurserna med råge som tur är eftersom jag går på högvarv när jag är i bra form. Dessutom pluggar jag ju för första ggn nåt jag verkligen älskar.. Däremot har jag lärt mig vid det här laget att stanna hemma är det värsta jag kan göra, jag mår ännu sämre då. Men det är svårt att inse i stunden, då allt är nattsvart. Men jag förstår precis hur du känner. Det är svårt att hitta nåt som drar upp en igen. Jag har turen att läsa ämnen som fungerar som terapi i sig. Men läser du upp ämnen för att få slutbetyg eller läser du för att få bättre betyg? För det var på komvux väl?

För min del är det lite annorlunda, eftersom mina besvär beror på PMS, jag har något som kallas PMDS och just nu håller de på att utveckla en medicin specifikt för just det, tror den skulle börja prövas nu under 2012. Det har nämligen visat sig att terapi många gånger inte har någon större inverkan eftersom det inte beror på annat än hormoner och liknande i kroppen, att man mår som man mår. Ångestdämpande och antidepressiva är därför inte heller optimalt, men kan hjälpa en hel del. För vissa räcker det med behandling med tex p-piller.

Vad skönt för dig att du kände att det hjälpte med terapi. Du har ingen tanke på att börja om med det? Just med tanke på dina senaste inlägg ja hehe

Det är ju tur att du kan jobba "ikapp" när du mår bra, för det är ju verkligen inte roligt om det blir så att man inte alls kan hänga med. Vad läser du för något? :) Det låter ju väldigt bra om du kan se ämnena som terapi :)
    Ja, jag läser till ett slutbetyg. Fick min dotter när jag gick gymnasiet, så blev aldrig klar med det då. Nu är det dock panik. Jag får inget gjort och min betyg börjar nu gå ut. Jag hoppas dock kunna tenta av två kurser till hösten, så jag slipper läsa fler terminer. Jag har bara 150 poäng kvar nu, och skulle varit klar till sommaren, men det går inte. Tänkte plugga över sommaren, hemma, och som sagt tenta av kurserna sen.
  • Anny
    1700tal skrev 2012-04-06 13:30:56 följande:
    Men Anny - vad ska du med alla dessa boleros till???
    Mja jag letade bolero till min brudklänning. Är egentligen sugen på en tuff enkel skinnbolero (inte äkta nödvändigtvis)

Så jag sökte och fann förvisso skinnbolerosar me de såg ju ut som om de var tagna ur rymd-filmer eller något.

Jag snubblade över massa goa bolerosar, älskar de randiga osv, men passar nog inte så bra till brudklänningen Men att snuffla i iaf?

7, 8, 9, 11, 12 kanske funkar?

Usch, jag vet inte... 
  • Beccastina

Anny, hur ser klänningen ut och vad ska du ha för smycken samt skor till? hur ska du ha håret? sådant påverkar ju med hurdant man kan klä sig :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!