• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Vilse

Ohh! Jag fick svar från Mylove idag! :D

De ska skicka klänningen idag och skickar sen tracking number till mig :D

(nu vet jag förvissor att det kan ta sin lilla tid innan de skickar ändå - men hoppet steg rejält :D Jag beställde 1 mars...)

• daniiel
    Beccastina skrev 2012-04-06 09:57:25 följande:
    Hej tjejer! har en tll fråga, ska man beställa klänningen i vit eller ivory??
    Jag har mörkbrunt hår, blåa ögon, ljus hy som är fräknig på sommaren..

har verkligen ingen aning om vilken färg man bör ha...
    Jag är själv förtjust i ivory, tycker det är ett säkrare kort, för det är större chans att man passar i den färgen tycker jag, mer smickrande för fler. Det är ju dock en smaksak. Jag tycker ju ivory är vitt, alla mina klänningar har varit ivory och alla tycker de sett väldigt vita ut, men en varm vitfärg.

Du har inte möjlighet att pröva klänningar? Spelar ingen roll vilken modell, men bara så du får se färgerna på och se vad du själv föredrar. Om du inte har en butik i närheten, så kolla blocket om det är ute en vit och en ivory klänning i närheten och åk och pröva. Man måste ju inte köpa.
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-04-06 09:51:45 följande:
    Hehe nej, jag menade det om en tråd med bara bilder på kinaklänningar. Såg inte att du hade svarat på det inlägget också innan jag skrev :P Tack, bra att jag inte bara är ivägen iaf, för det är en aaaning svårt att slita sig härifrån... det är ju så många fina klänningar här :D Jag som inte ens tycker om klänningar haha

Men usch, vad tråkigt att det ska kännas så :( Kan ingen av er bestämma er, eller är det så att ni inte är överens? Ni får göra en sån klassisk "plus" och "minus" lista och helt enkelt lista för- och nackdelar med alternativen ;P

Haha, jahaaa... Och jag såg inte att du svarade ang bildtråd heller förrän nu! Men nu hänger jag med. Ja, tror både denna tråd och brudklänningar är liiite beroendeframkallande.. För mig blev det ju lite tvärtom dock, jag som ääälskar klänningar av alla slag är dötrist på dem numera..

Ja, det är väldigt ångestladdad just nu. Förbannar mest mig själv för att jag dragit igång hela den här stora processen överhuvudtaget. Och jag blir så jäkla förbannad på mitt problem trots att jag inte kan styra det. Jag har ju min panikångest som är som den är. Har skjutit problematiken framför mig, för i grunden VILL jag ju ha det här bröllopet precis som det är planerat. Blivanden har varit ganska obeveklig, han har alltid tyckt att vigseln firas med hela släkten. Punkt. Jag har ju tagit upp det här med en liten vigsel många ggr (även här i tråden) med sambon och det slutar alltid med att jag tappar kontrollen och blir jätteupprörd, han byter då samtalsämne och har sopat problemet under mattan/skjuter det framåt. Men nu när inbjudningarna ska ut snart så har det kommit krypande mer och mer. Och så i förrgår (när jag återigen tog upp vigseln) fick jag den värsta attacken jag haft på flera år. Mamma fick rycka in och hon blev jättearg på blivanden över de här "dumheterna" och tyckte vi skulle avboka alltihop och istället åka iväg själva och gifta oss. Hursom, så tror jag sambon fick en smärre chock av att inse hur mkt det här faktiskt kan påverka vigseln. Om förrgårdagens scenario skulle upprepa sig på bröllopsdagen, det skulle va 7 helsike mkt "konstigare" för gästerna än att bara bli inbjuden till en stor bröllopsfest!

• 1700tal
    daniiel skrev 2012-04-06 10:15:04 följande:
    Jag är själv förtjust i ivory, tycker det är ett säkrare kort, för det är större chans att man passar i den färgen tycker jag, mer smickrande för fler. Det är ju dock en smaksak. Jag tycker ju ivory är vitt, alla mina klänningar har varit ivory och alla tycker de sett väldigt vita ut, men en varm vitfärg. augustibrud.bloggplatsen.se/
    Håller helt med Daniiel ang ivory. Alla mina klänningar i ivory är absolut inte åt det beige hållet, bara en snäll och "mjuk" vit.
  • FruHassel

Nu finns det bild i bildtråden som finns här i TS

• daniiel
    1700tal skrev 2012-04-06 10:31:31 följande:

Haha, jahaaa... Och jag såg inte att du svarade ang bildtråd heller förrän nu! Men nu hänger jag med. Ja, tror både denna tråd och brudklänningar är liiite beroendeframkallande.. För mig blev det ju lite tvärtom dock, jag som ääälskar klänningar av alla slag är dötrist på dem numera..

Ja, det är väldigt ångestladdad just nu. Förbannar mest mig själv för att jag dragit igång hela den här stora processen överhuvudtaget. Och jag blir så jäkla förbannad på mitt problem trots att jag inte kan styra det. Jag har ju min panikångest som är som den är. Har skjutit problematiken framför mig, för i grunden VILL jag ju ha det här bröllopet precis som det är planerat. Blivanden har varit ganska obeveklig, han har alltid tyckt att vigseln firas med hela släkten. Punkt. Jag har ju tagit upp det här med en liten vigsel många ggr (även här i tråden) med sambon och det slutar alltid med att jag tappar kontrollen och blir jätteupprörd, han byter då samtalsämne och har sopat problemet under mattan/skjuter det framåt. Men nu när inbjudningarna ska ut snart så har det kommit krypande mer och mer. Och så i förrgår (när jag återigen tog upp vigseln) fick jag den värsta attacken jag haft på flera år. Mamma fick rycka in och hon blev jättearg på blivanden över de här "dumheterna" och tyckte vi skulle avboka alltihop och istället åka iväg själva och gifta oss. Hursom, så tror jag sambon fick en smärre chock av att inse hur mkt det här faktiskt kan påverka vigseln. Om förrgårdagens scenario skulle upprepa sig på bröllopsdagen, det skulle va 7 helsike mkt "konstigare" för gästerna än att bara bli inbjuden till en stor bröllopsfest!

Haha ja, en aning beroendeframkallande ja.. Sedan tycker jag överlag det är trevligt här på BT, i jämförelse med många andra forum. Är man då som jag, har svårt för att hålla snattran, men inte har något att göra om dagarna (sjukskriven), så är det skönt att kunna babbla av sig lite någonstans.. och ja, bröllop är ju väldigt roligt :D Jag vill göra om vårat tio gånger till, minst!

Det låter väldigt jobbigt för dig, även för honom eftersom han ju (som du skriver) nog inte har förstått riktigt vidden av det hela. Panikångest är något jag kan relatera till, eftersom jag själv har det till och från, och det har tagit lång tid för min omgivning (maken & familjen) att förstå. Jag börjar med en ny medicin idag dock, så hoppas att det ska bli bättre nu, igen, så jag slipper panikångest och depressioner.

På sätt och vis, även om det var jobbigt för dig, så kanske det förde något gott med sig då, nu senast, genom att han kanske fick upp ögonen på ett helt nytt sätt. Väldigt tråkigt dock att något som ett bröllop, en vigsel, ska behöva vara så jobbigt.

Kan han inte gå med på kompromissen med en liten vigsel och större bröllopsfest alls? För det känns ju som att det kanske skulle vara bästa alternativet?, för att ni båda ska få lite som ni vill. Det skulle ju vara fruktansvärt för dig om du skulle behöva må dåligt på er bröllopsdag.
  • daniiel
    FruHassel skrev 2012-04-06 10:41:14 följande:
    Nu finns det bild i bildtråden som finns här i TS
    Ooooh... den första är ju "min" klänning, jag älskar den!!!!! Den var dock inte snygg i den färgen som Landys kopia var i.... men det är ju en smaksak. Precis som att jag tycker det svarta bandet i midjan är ett måste! hehe
  • Anny
    aurum skrev 2012-04-05 20:47:31 följande:
    Ehmn... råkade visst bli 6 olika versioner som jag måste välja mellan.. inte för att jag orkade vänta på tillgång till älskades dator, så klippte ihop det i ett gratisprogram jag hittade.. blev inte vackert, men ger i alla fall en ungefärlig bild av hur jag tänker mig! Flört
    Gillar också första!
    Här är några andra förslag. Kanske de kjolarna med mer sådan överdel i 1a förslaget? 

http://www.morilee.com/bridals/blu/4861
    http://www.morilee.com/bridals/blu/4901
    http://www.morilee.com/bridals/voyage/6730

• Anny

Undrar om inte jag provade en klänning i diamond white (det är väl vitvit?) men de flesta i ivory. Bild  hade jag också...

*snoka snoka*

diamond white.

Denna ska vara ivory.

Ehm jag är ju ingen expert men jag ser knappt någon skillnad alls....

Den nedre i ivory är betydligt tunnare tyg dock. Så är nog inte en helt rättvis jämförelse iaf.

Denna lillyn i fint tjockt tyg är ivory:

För mig är ivory vitt. Så är det ju bara. 
  • GuteCarra
    Vilse skrev 2012-04-06 10:13:31 följande:
    Ohh! Jag fick svar från Mylove idag! :D

De ska skicka klänningen idag och skickar sen tracking number till mig :D

(nu vet jag förvissor att det kan ta sin lilla tid innan de skickar ändå - men hoppet steg rejält :D Jag beställde 1 mars...)

Härligt! Nu steg mitt hopp också om att kanske kanske få samma mail snart ;)

Mailade du dom och frågade hur det gick eller kom det bara spontant ett mail från dom?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!