• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • aurum
    daniiel skrev 2012-04-05 22:20:11 följande:
    Snyyyyggt! :D
    yeay Skrattande
    Är just nu mest inne på nr.1 eller nr.3 men det är ju ett tag kvar så jag har tid att vela lite mer. Tanken är i alla fall att den ska sys i silkes satin helt och hållet sen... Vill inte veta av någon polyester! Möjligen att det blir silkes taft, men jag vet inte skillnaden på taft och satin så jag vågar inte uttala mig om det förrän jag diskuterat med sömmerskan (aka min gudsons mor) min. Hon ska inte vara involverad i sömnad eller ändringar för det har hon inte tid med (jobbar heltid och har 2 små barn), men det är ändå henne jag just nu bollar idéer med mest eftersom hon har en hel del kunskap!

Blir i alla fall med korsettsnörning i ryggen o den där lilla silver-glittriga grejen på höften ska inte vara med, den bara råkade finnas på den kjol jag gillade. Kommer ha ett mellanting mellan brush train och court train. Mer än så blir inte praktiskt eftersom det med största sannorlikhet blir ett strandbröllop utanför San Fransisco för vår del Glad
  • daniiel
    aurum skrev 2012-04-05 22:33:50 följande:
    yeay Skrattande
    Är just nu mest inne på nr.1 eller nr.3 men det är ju ett tag kvar så jag har tid att vela lite mer. Tanken är i alla fall att den ska sys i silkes satin helt och hållet sen... Vill inte veta av någon polyester! Möjligen att det blir silkes taft, men jag vet inte skillnaden på taft och satin så jag vågar inte uttala mig om det förrän jag diskuterat med sömmerskan (aka min gudsons mor) min. Hon ska inte vara involverad i sömnad eller ändringar för det har hon inte tid med (jobbar heltid och har 2 små barn), men det är ändå henne jag just nu bollar idéer med mest eftersom hon har en hel del kunskap!

Blir i alla fall med korsettsnörning i ryggen o den där lilla silver-glittriga grejen på höften ska inte vara med, den bara råkade finnas på den kjol jag gillade. Kommer ha ett mellanting mellan brush train och court train. Mer än så blir inte praktiskt eftersom det med största sannorlikhet blir ett strandbröllop utanför San Fransisco för vår del Glad
    Alla var fina, men nr.1  var min favorit :) Oavsett så kommer det nog bli en fin klänning :) Haha ptja, alla mina klänningar var i/är i polyestersatin, inget fel med det tycker jag. Jag hade absolut inte velat slösa pengar på något annat material, men smaken är som baken :) Kan tänka mig att ett längre släp än så förmodligen bara är ivägen om man ska gifta sig utomhus. Låter väldigt mysigt med strandbröllop :)
  • aurum
    daniiel skrev 2012-04-05 22:44:31 följande:
    Alla var fina, men nr.1  var min favorit :) Oavsett så kommer det nog bli en fin klänning :) Haha ptja, alla mina klänningar var i/är i polyestersatin, inget fel med det tycker jag. Jag hade absolut inte velat slösa pengar på något annat material, men smaken är som baken :) Kan tänka mig att ett längre släp än så förmodligen bara är ivägen om man ska gifta sig utomhus. Låter väldigt mysigt med strandbröllop :)
    Nr.1 var den jag snubblade över först. Eller ja, jag snubblade över den överdelen men avskydde kjolen som var på den.. så jag började leta efter en kjol o snubblade då över ytterligare 2 liv jag gillade, men får erkänna att det just nu lutar åt nr.1. Jag gillar rundningen över brösten som "går igen" i rundningen av linningen på kjolen. Tror det kan bli ganska stilrent och "enkelt" fast ändå imponerande, men vi får se.. Jag har i alla fall kommit fram till att det inte blir någon färdig modell för min del om jag inte råkar snubbla över "the one". Tror inte det finns en sån som passar min smak helt..
    Angående polyester, ptja.. vi har alla våra hang-ups :) Personligen avskyr jag polyester i allt, köper i regel inte ens vanliga tröjor om de innehåller polyester då jag får stötar så otroligt enkelt av det materialet o det vill jag inte behöva tänka på på min bröllopsdag! :)
    Släpet blir nog synnerligen opraktiskt om det blir längre, ja.. även om vi "bara" har cermonin på stranden och sedan åker till en restaurang. Har en liten tanke på att gå på opera på kvällen om det finns en bra uppsättning just då för att ytterligare få användning av klänningen - för går man på opera kan man göra det i balklänning eller liknande utan att känna sig överklädd :)
  • Minuz
    DD & Pinkis   -   Ni har helt rätt! Allt med ett lila band i midjan faller jag pladask för, klänningen var jättefin men inte tillräckligt fluffig..... *S*
  • Tinzi
    daniiel skrev 2012-04-05 22:18:47 följande:
    Nej, men fy vad tråkigt att höra att du inte blev nöjd :( Ska bli spännande att få se bild. Den är så du kan tänka dig att bära den på bröllopet nu iaf, eller?
    Jodå, och att ta in den i midjan blev bäst, för när vi försökte ta upp den som en gräddbakelse såg de tinte klokt ut :(

Men det är så trist att de gjorde så på tok för stor för det har förstört SÅ mkt....
  • FruHassel

Har fått bilder på olika klänningar som är Vera Wang kopior. Ska jag lägga upp dem i tråden tro.

• 1700tal
    daniiel skrev 2012-04-05 18:46:28 följande:
    jag läser inte ens ditt svar innan jag skriver.
    Ja, det var ett tag sedan man såg till dig nu. Hur går det med allt? :)

Ja, nu menade jag ju inte att inlägget om tyg var riktat till mig på nåt vis eller att jag förväntas svara mer än nån annan. Utan mer att du är så bra på att fiska upp gamla inlägg (som det jag skrev om tyg) och observerar alla frågor folk ställer. Tur att du finns här i tråden!

Nja, vet inte hur det går med allt. Bröllopsplanerna är inte det minsta roliga längre, inbjudningarna måste ju ut snart och vi måste bestämma oss för om vi ska ha själva vigseln med bara närmaste familjen eller med allihop. Och det känns mest ångestladdat just nu..

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!