• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Anny
    bergmanh skrev 2012-03-28 16:19:50 följande:
    Landy har inte mailat mig på eget bevåg utan svarat (med viss fördröjning) när jag frågat dem om leverans är på g snart.

Hoppas din klänning är klar snart!
    Tänkte hålla ut till efter påsk, sedan ligga på. Tiden de beräknar att det tar att göra klänningen och skicka den har ju inte passerat än för mig.
  • Mollee
    daniiel skrev 2012-03-28 15:06:49 följande:
    Ojdå, där ser man.. hm. Ja, det är ju svårt det där med måtten, man är ju så olika byggd. Beställde du efter dina mått eller en standardstorlek? Men du tror att du kan fixa till klänningen så den går att använda ändå? :)
    Jag beställd efter mina egna mått, fast jag gav bara de "vanliga" byst-midja-höftmåtten. De mäter ju lite annorlunda än vad vi gör, så skulle man in och trassla med livlängd också hade det antagligen kunnat bli hur som helst. Så jag tänkte att passar den, så är det ju skitbra, men jag räknade kallt med att få ändra och fixa lite.

Egentligen är jag damskräddare, så sy kan jag ju. Det är bara det att jag inte tycker om det! Flört Men nu har jag ju en klänning att utgå ifrån, och den har nog inte ens kostat vad materialet skulle gått på annars... För ska jag ha nåt som passar perfekt från början, så är enda sättet att sy och även rita mönstret själv. Är inte riktigt byggd som "normala" människor!
  • daniiel
    Mollee skrev 2012-03-28 16:31:38 följande:
    Jag beställd efter mina egna mått, fast jag gav bara de "vanliga" byst-midja-höftmåtten. De mäter ju lite annorlunda än vad vi gör, så skulle man in och trassla med livlängd också hade det antagligen kunnat bli hur som helst. Så jag tänkte att passar den, så är det ju skitbra, men jag räknade kallt med att få ändra och fixa lite.

Egentligen är jag damskräddare, så sy kan jag ju. Det är bara det att jag inte tycker om det! Flört Men nu har jag ju en klänning att utgå ifrån, och den har nog inte ens kostat vad materialet skulle gått på annars... För ska jag ha nåt som passar perfekt från början, så är enda sättet att sy och även rita mönstret själv. Är inte riktigt byggd som "normala" människor!
    Aha okej, på det viset. Jamen då är det ju bara att köra på :D
  • Mollee

Alltså, klänningen i sig är ju rena tylldrömmen! Själva bystpartiet sitter bra, men då hamnar klänningens midja precis på mina höftben, där jag är 20 cm bredare än i midjan. Och sätter jag "midjan i midjan", så hamnar tuttdelen nästan uppe i halsgropen, och blir liksom alldeles tom, eftersom avskärningen under bysten hamnar ungefär i höjd med bröstvårtorna.

Det blir ju en jäkla massa pyssel och pill att ändra den i och med att den faktiskt är väldigt välsydd, med pinnar och grejer, men det ska nog gå!

Fodret i kjolen ryker också, det är som en väldigt tajt A-linjekjol, och jag ska ha ett gäng stora underkjolar i nån kul färg. Hur tänkte de där liksom, "hmm, en stor puffig tyllkjol, då sätter vi i ett snortajt foder, det blir nog bra!" Och ska jag ängå sprätta isär liv och kjol blir det inte svårt att sätta i ett nytt foder när jag ändå är i farten.

Rosetten blir nog inte heller kvar, men den sitter bara med nåt stygn. Klurar lite på att sätta ett band i midjan, eller en platt bandrosett istället...

Ha, jag börjar ju låta som Askungens möss nu! Men först ska jag försöka bli av med lite mer babyfett så får vi se om det kanske har nån inverkan.
  • daniiel
    Mollee - Den såg ju ändå väldigt söt och fin ut, dessutom såg den ut att likna orginalet :) Vad kul med jättepuffig kjol och underkjol med färg, kommer nog bli jättesnyggt :) Du måste visa bilder på det färdiga resultatet sedan också :)
  • Mollee
    daniiel skrev 2012-03-28 18:10:08 följande:
    Mollee - Den såg ju ändå väldigt söt och fin ut, dessutom såg den ut att likna orginalet :) Vad kul med jättepuffig kjol och underkjol med färg, kommer nog bli jättesnyggt :) Du måste visa bilder på det färdiga resultatet sedan också :)
    Ja, den överträffar faktiskt mina förväntningar! Var det något jag var orolig för så var det att de skulle snåla på tyllen i kjolen, eller missa helt att det var tyll och ta organza istället.
    Nu syns det inte så bra på bilden, men tyllen som är draperad på livet är jättefin!
  • bridetobe2013
    Mollee skrev 2012-03-28 18:05:59 följande:

Tycker klänningen är underbart söt. Hoppas du får till små ändringarna.
    1/6 2012
  • bridetobe2013

1700-tal : Du kommer ju se ut som rena rama drottningen i din klänning och den kronan. Ser verkligen fram emot att få se kort på hela härligheten (?) efteråt.....

Jag var och hämtade min vigselring i dag. Nu går jag mest och öppnar asken och provar titt som tätt

Måste även rekomendera www.dailymoda.com

Min klänning blev fin och välsydd. Och mina mått och måtten på klänningen stämde om jag hade den helt ihop snörad. Så om jag haft dragkedja så hade den varit perfekt. Med snörning skulle jag beställt lite mindre mått så det blivit ett snyggt V. För tjejen som köpte den var lite större än mig och på henne blev det ett V...

Dom kom tillbaka efter kinesiska nyåret en vecka efter övriga fabriker. Och klänningen var hemma hos mig mindre än 1 månad efteråt......

1/6 2012
  • Anny

Mollee: Riktigt riktigt riiiiktigt fin klänning! 
    Sedan blir jag ju oerhört nyfiken på hur du är byggd, då den på galge ser ut att vara så propotionerlig. :-P 

• satinsilk
    lyckliga jag skrev 2012-03-27 09:51:38 följande:
    Grattis till den maffiga klänningen. Va bra man såg släpet när du fotat i trappan
    Vad är det du behöver justera? Tyckte den såg ut att sitta bra.
    Du ser lite hur det "bular" sig vid skrevet? Det är inte jag som är man... Det är så klänningen är sydd! (idiotiskt tycker jag)

Nåja, sedan vill jag ha lite mer "vågor" i kjolen och jag ska eventuellt lägga upp den någon cm. Får se vilken typ av skor jag ska ha bara...

Dessutom får de sy i lite mer tyg i midjan på undekjolen. Vet inte vad för barbiemodeller de har haft för att sy den....eller så är det jag som är fet men inte vill erkänna det haha :) 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!