• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bergmanh

@matztjej jag beställde från Landy första februari och har fortfarande inte fått klänningen. Om du behöver en klänning snabbt skulle jag inte satsa på Landy.

• 1700tal
    bergmanh skrev 2012-03-27 21:23:55 följande:
    @matztjej jag beställde från Landy första februari och har fortfarande inte fått klänningen. Om du behöver en klänning snabbt skulle jag inte satsa på Landy.
    Oj, har de också börjat krångla?! Bäst att hålla sig till mylove...
  • moonias

Landy svarar snabbt men tar tid på sig med beställningar just nu.. Beställde också i början på februari. Har mailat fram o tillbaka lite med dem o de skrev att de kunde skicka klänningen den 20 april men jag skrev att mitt bröllop var i mitten på maj (det är i juli) så 20 april var för sent om jag skulle behöva göra justeringar på den. De skrev då att de skulle skicka den tidigare... Får se när jag får den...

• UngBrud2012

Usch, jag blir nojig när ni pratar om tider..

Beställde från Millys 11 mars tror jag. Tror ni den hinner fram till 7 juli? Det står fortfarande "processing" som det gjort från start. Kan det betyda att de inte ens börjat?

Sen kanske man behöver justera och så också...

• Monstertjejen

Josefin: Jätte fina klänningar. Kul att du har valt olika modeller men i samma färg och ungefär i samma längd ser det ut som :) Jag gillar lila :)

• Monstertjejen

Någon här som har en slöja som kan passa denna klänningen?

Jag tänkte om det är någon som har beställt fler än vad dom "behöver" ( som gärna blir när det är så billigt att beställa från kina)

• 1700tal
    UngBrud2012 skrev 2012-03-27 21:47:59 följande:

Usch, jag blir nojig när ni pratar om tider..

Beställde från Millys 11 mars tror jag. Tror ni den hinner fram till 7 juli? Det står fortfarande "processing" som det gjort från start. Kan det betyda att de inte ens börjat?

Sen kanske man behöver justera och så också...

Pusha dem lite på chatten, vänligt men ihärdigt. Rekommenderas starkt om du vill få den i tid.
  • Biters

Ska försöka göra historien kort då det ändå kommer att bli en del text.

Min blivande valde ut en klänning för att ha på kvällen som ombyte från brudklänningen.
    Vi beställde den 28feb på www.mylove-bridal.com . För ungefär en vecka sedan stod det processing och vi mailade och frågade vad som hänt. Inget svar på första mailet, inte andra, inte tredje...

Sidan gick ner och inget har vidare hänt. Jag valde att kontakta bluehost (ligger i USA) som hostar siten.

Detta är vår konversation: 

Welcome to our Terms of Service department. If there is a delay in my response I do apologize, I will assist you as quickly as possible.
    FIRST TIME SALE..: [4:11:20 PM] Prefer to talk online? Type your question here to start a Live Chat. It's easy![4:11:34 PM] hi matt!
    [4:11:45 PM] i have a poblem with mylove-bridal-com
    [4:11:52 PM] i think they have ripped m off
    Matt U: [4:12:24 PM] Hi, just a moment please.
    FIRST TIME SALE..: [4:12:25 PM] ive made an order from em and now they have been offline for several days
    [4:12:34 PM] what should i do?
    [4:12:41 PM] ok no problem
    Matt U: [4:16:36 PM] Sorry, just a moment, I'm looking over that account.
    FIRST TIME SALE..: [4:17:04 PM] thank you
    Matt U: [4:23:04 PM] At this time, you would need to pursue things legally, generally contacting your local law enforcement is the way to proceed.
    [4:23:14 PM] Sorry about the delay, my computer experienced a brief issue
    FIRST TIME SALE..: [4:25:28 PM] ur delay is no problem but mylove-bridal is a bigger issue
    [4:26:00 PM] because its impossible for me to do this thru court, im in sweden
    [4:26:36 PM] u ar in the us, and the company is in china
    [4:26:42 PM] so thats is no option
    [4:26:51 PM] why is the site down?
    Matt U: [4:27:45 PM] There's a legal issue on the account. Unfortunately there's nothing we can do directly. The only other thing I can think of if you purchased this with a credit card, dispute the charge.
    FIRST TIME SALE..: [4:29:46 PM] so its a legal process ongoing on they company behind mylove-bridal?[4:30:20 PM] yes, ive payed thru visa, so its some good news
    Matt U: [4:32:42 PM] There is a legal issue going on with the account from what I can report. That's excellent news, you should be able to work through visa to set a dispute charge. Unfortunately that's about all I can think of at this time that you'd be able to do.
    FIRST TIME SALE..: [4:33:49 PM] ill get my money back somehow after a while, but i need that merchandise... so im trying to understand the issue
    [4:35:00 PM] have bluehost made the site offline for some reason likethey not paying or has someone else thru legal way made u turn it off?
    [4:36:06 PM] is it worth waiting a while is my question
    Matt U: [4:36:07 PM] I'm sorry, I can't provide any further information on the account other than it's a legal matter, it wouldn't be anything that I could further elaborate on but generally when Legal gets involved it usually requires our court system be involved.
    FIRST TIME SALE..: [4:36:42 PM] will it be solved in the near future u think?
    Matt U: [4:37:36 PM] No, I do not believe so. I don't think you'll be getting any of the merchandise they had listed on the site 

Jag tolkar detta som att nån stämt skiten ur kineserna bakom mylove, för piratkopiering. Som det ändå är... 

Tänkte att det var en del här som borde veta. 

• SanninoArtz

Biters- Tack för informationen! Har gått o undrat då alla säger så bra saker om my bridal har jag velat vänta. 

Är det någon som beställt klänningar från dhgate? Såg att någon beställt kostym men hittade några klänningar av intresse och såg att det inte står överdrivet lång väntetid på plaggen... någon som har någon erfarenhet av denna sida? 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!