• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Biters skrev 2012-03-28 12:53:53 följande:
    Njaa, det är ju inte jag som utfört handlingen. Hur ska jag då kunna ställas inför rätta. Låter aningen konstigt. Vi får helt enkelt hålla tummarna för att det är något datorhaveri eller liknnde.
    Det är det ju, det är ju du som köpt klänningen och står för att föra in den i landet. I Kina är det inte olagligt att göra piratkopior, men i Sverige är det olagligt att köpa och föra in såna i landet.
  • daniiel
    Jane skrev 2012-03-28 12:57:18 följande:
    Kom igen! MyLove-Bridal sätter nog bara upp vår- och sommarkollektionerna på sidan Solig
    Ja, det är vad jag tror. För deras sida var nere under våren förra året också och den var nere nu under hösten en sväng också. Efter det var vissa klänningar borta och nya hade tillkommit. Jag tror faktiskt inte det är något att oroa sig över, inte ännu iaf.
  • MiSkrädderi

Jag har nu ett tag haft en affärside, å tänkte att detta kunde vara rätt ställe att diskutera detta,
    å se om det ev skulle vara intressant....eftersom det gäller precis vad ni diskuterar om här i tråden :D

Har skrädderi, ska utöka med brud och festkläder
    Började kolla företag i sverige men kina är ju så mycket större...
    så skulle vilja ha några svenska märken + möjligheten att skräddarsy ifrån kina
    och även som nu såklart att skräddarsy hos mig me....
    Nu vet jag inte än om det är tillåtet, med tanke på vad ni skriver om kopiering av plagg osv... 
    Företagen ser ut att ha väldigt mycket samma modeller att välja på, men detta får man ju kolla närmare på såklart! 
    Men ifall allt går...

Vad skulle ni välja?
    direkt från kina? eller via företag i Sverige?
    Blir ju lite dyrare men med mer garantier, man behöver ju inte va rädd att stå där helt utan klänning ifall något strular...
    å tanken är ju att det ska kunna bli ett så bra sammarbete isf att dem inte strular till saker för mig, å mina kunder, som det låter som händer lite då å då....

Men vad tycker ni? 

• Vilse
    MiSkrädderi skrev 2012-03-28 13:11:45 följande:
    Jag har nu ett tag haft en affärside, å tänkte att detta kunde vara rätt ställe att diskutera detta,
    å se om det ev skulle vara intressant....eftersom det gäller precis vad ni diskuterar om här i tråden :D

Har skrädderi, ska utöka med brud och festkläder
    Började kolla företag i sverige men kina är ju så mycket större...
    så skulle vilja ha några svenska märken + möjligheten att skräddarsy ifrån kina
    och även som nu såklart att skräddarsy hos mig me....
    Nu vet jag inte än om det är tillåtet, med tanke på vad ni skriver om kopiering av plagg osv... 
    Företagen ser ut att ha väldigt mycket samma modeller att välja på, men detta får man ju kolla närmare på såklart! 
    Men ifall allt går...

Vad skulle ni välja?
    direkt från kina? eller via företag i Sverige?
    Blir ju lite dyrare men med mer garantier, man behöver ju inte va rädd att stå där helt utan klänning ifall något strular...
    å tanken är ju att det ska kunna bli ett så bra sammarbete isf att dem inte strular till saker för mig, å mina kunder, som det låter som händer lite då å då....

Men vad tycker ni? 

Vi som är här har ju valt att beställa direkt från Kina medvetet. Det finns ju redan flera företag som är mellanhänder här i sverige...

Eller det var kanske inte så du menade?
  • daniiel
    Vilse skrev 2012-03-28 13:17:30 följande:
    Vi som är här har ju valt att beställa direkt från Kina medvetet. Det finns ju redan flera företag som är mellanhänder här i sverige...

Eller det var kanske inte så du menade?
    Håller med, det finns ju redan många Svenska företag som fungerar som mellanhänder och nog finns det de som väljer att beställa via dom, men alla i denna tråden har medvetet valt att beställa själva av diverse anledningar, främst att det blir billigare skulle jag tro :)
  • Mollee
    Mollee skrev 2012-03-28 09:49:09 följande:
    Haha, kunde man ju ge sig på att det skulle börja strula med My love. Jag beställde ju från dem 20 februari och det har inte kommit nåt än... Tungan ute

Ni som fått klänningar därifrån, skickar de med DHL? Jag åker bort i nästa vec ka och måste då ordna en annan leveransadress eller nåt för klänningen, så att den inte skickas tillbaka till Kina...
    Jag tar tillbaks allt, nu fick jag paket!
  • MiSkrädderi

Jo de kanske finns någon som gör på samma sätt jag tänkt redan...
    har inte hört något än bara...
    Tipsa gärna om företag ifall du vet något ;) 

å visst e de så att ni har valt att beställa direkt från kina, vilket är bra man kan göra också ju
    bara tänkte ifall de fanns mer möjlighet att göra samma sak fast genom företag i sverige 
    om de kunde vara enklare och mindre oro över resultat...
    många verkar ändå tveksamma, å känner att jag skulle varit de också. 
    så jättebra tråd :D

eftersom detta är en ide, å inte startat med något så skrev jag här för feedback å inte reklam! 

oftast har butikerna, märken som dem jobbar med och beställer en storlek av en modell kunden vill ha...
    om dem nu inte har det hemma i butiken...å de brukar ju också vara mycket dyrare. 

jag menade att dem kan specialbeställa precis som ni gör,
    Skräddarsy modellen efter sina mått
    fast slippa hela orosmomentet....
    å att man kan skräddarsy efter sina mått som jag ser att många kinaföretag gör....
    å få hjälp med att ta mått, som någon tyckte kändes svårt
    + att få den fixad ifall det skulle vara några problem 
    osv

Hoppas jag va tydligare... 

• Mollee
    daniiel skrev 2012-03-28 13:33:54 följande:
    Ooooh vad spännande! :D BILDER!!!! haha
    Ska se vad jag kan göra!
    Den är jättefint sydd, men måste tyvärr ändras en del... den är jättelång i livet - eller, antagligen normallång; det är jag som är kort i livet.
    Så urringningen hamnar typ vid nyckelbenen; om man sätter den där den ska vara så hamnar midjan  långt ned på höften. Och jag har förhållandevis mycket breda höfter, så det funkar liksom inte... Så kjolen måste flyttas upp, och midjedelen kortas med ungerfär hälften.
    Sen är kjolen jättefin, med massa puffig tyll ...men satinfodret i kjolen är snävt! Så det går liksom inte att få plats med några underkjolar.

Nåja, vi har ju inte satt nåt datum än, och sy kan jag! Så det här ska nog bli bra!

Återkommer med bilder när jag hinner! Nu är det en liten bebis som vill ha uppmärksamhet!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!