• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • satinsilk
    Mollee skrev 2012-03-28 18:16:58 följande:
    Ja, den överträffar faktiskt mina förväntningar! Var det något jag var orolig för så var det att de skulle snåla på tyllen i kjolen, eller missa helt att det var tyll och ta organza istället.
    Nu syns det inte så bra på bilden, men tyllen som är draperad på livet är jättefin!
    Wooooow!! Din klänning är extremt snygg!! Och tyll var ordet! På mig så missade dem helt den där lilla extra detaljen att det skulle vara tyll, och tog blankpolerad organza. Nåja, blev fint iallafall :)

Haha, kan inte sluta skratta åt att de satte en snäv undekjol till din puffiga klänning! :D Tur att det går att ändra om. Blir säkert skitsnyggt på dig när allt är fixat :) 
  • Mollee
    Anny skrev 2012-03-28 18:35:15 följande:
    Mollee: Riktigt riktigt riiiiktigt fin klänning! 
    Sedan blir jag ju oerhört nyfiken på hur du är byggd, då den på galge ser ut att vara så propotionerlig. :-P 
    Haha, ja den är jätteproportionerlig! Men det är inte jag...
    Har väl runt 36 upptill, 34 i midjan, 40 över höfterna och stussen, är 172 cm med skor, men rygglängden är så kort att den inte ens finns med i måttlistan. Typ 37 cm, och sen BAM kommer höfterna som en kloss.  Lite som om man har korsett och höftkuddar modell 1700-tal!
    "Normal" rygglängd brukar vara 41-42 cm i standardstorlekar. Men jag undrar lite hur de fick fram det måttet, för jag har mätt en enda kvinna med en rygglängd över 40 cm, och hon var 187 cm lång!

/nörderi

Men klänningen är verkligen helt underbar! Jag går och fånglor på den och nyper i tyllen... Har kommit på nu hur jag ska fixa till den, så dt kommer att bli jättebra!
  • GuteCarra

Gah vilken morgonsmäll man fick när man kom in här!!
    Nån som hört nått mer från MyLove?
    Jag som har beställt och betalat 3 klänningar och massa tillbehör.
    Tänk om dom pengarna är förlorade nu??
    Och hur ska jag ha råd ovh tid att fixa en ny?? 

• Vilse
    GuteCarra skrev 2012-03-29 07:23:33 följande:
    Gah vilken morgonsmäll man fick när man kom in här!!
    Nån som hört nått mer från MyLove?
    Jag som har beställt och betalat 3 klänningar och massa tillbehör.
    Tänk om dom pengarna är förlorade nu??
    Och hur ska jag ha råd ovh tid att fixa en ny?? 
    Ta det lugnt , det lär inte vara någon fara.
    Som sagts tidigare i tråden så har deras sida legat nere precis på samma sätt i höstas - och våren innen det.
    De uppdaterar troligen bara sin sida Glad
  • GuteCarra
    Vilse skrev 2012-03-29 08:21:33 följande:
    Ta det lugnt , det lär inte vara någon fara.
    Som sagts tidigare i tråden så har deras sida legat nere precis på samma sätt i höstas - och våren innen det.
    De uppdaterar troligen bara sin sida Glad
    Oh jag hoppas verkligen du har rätt, men kan ändå inte låta bli att oroa mig :(
    Har mailat dom nu och angett mitt ordernr och frågat hur de går.
    Får se vad och om dom svarar helt enkelt :) 
  • 28juli2012

Jag klömde nämna i min beställning att jag inte ville ha glansig organza tror ni dom förstår det eller kör dom uteslutande på glansig?
    Bilden jag skickade på klänningen visar inte glansig organsa.

• daniiel
    28juli2012 skrev 2012-03-29 09:12:36 följande:
    Jag klömde nämna i min beställning att jag inte ville ha glansig organza tror ni dom förstår det eller kör dom uteslutande på glansig?
    Bilden jag skickade på klänningen visar inte glansig organsa.
    Var det längesen du beställde eller kan du skicka iväg ett mejl nu och dubbelkolla så de använder matt?
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-03-29 09:01:36 följande:
    Oh jag hoppas verkligen du har rätt, men kan ändå inte låta bli att oroa mig :(
    Har mailat dom nu och angett mitt ordernr och frågat hur de går.
    Får se vad och om dom svarar helt enkelt :) 
    Jag har mejlat med Mylove nu både igår och idag och de säger att sidan ska vara uppe igen om ett par dagar, så bara att ha is i magen, vänta och hoppas på det bästa. Inget tyder på att det skulle vara några problem :) Det var ju en tjej som fick sin klänning från Mylove igår :)
  • 28juli2012
    daniiel skrev 2012-03-29 09:46:30 följande:
    Var det längesen du beställde eller kan du skicka iväg ett mejl nu och dubbelkolla så de använder matt?
    Skickade ett mail nyss, men tror att det kan vara för sent =/ Fn hoppas verkligen att dom gör den i matt organza.
    Annars har beställningen blivit helt i onödan.
    Typist mig att vara så stressad o ha så brottom att jag glömer nämna en sån viktigt sak i beställningen.

Får helt enkelt hålla tummarna.
    Har du alltid varit noga med att säga vilket material etc du vill ha? Eller kan man ha tur att de tittar på bilden och förstår vad det ska vara för något?
  • daniiel
    28juli2012 skrev 2012-03-29 09:50:18 följande:
    Skickade ett mail nyss, men tror att det kan vara för sent =/ Fn hoppas verkligen att dom gör den i matt organza.
    Annars har beställningen blivit helt i onödan.
    Typist mig att vara så stressad o ha så brottom att jag glömer nämna en sån viktigt sak i beställningen.

Får helt enkelt hålla tummarna.
    Har du alltid varit noga med att säga vilket material etc du vill ha? Eller kan man ha tur att de tittar på bilden och förstår vad det ska vara för något?
    Okej, då håller vi tummarna ja för att de antingen själva valt matt eller att de ska hinna få mejlet i tid, innan de hunnit välja något annat :)

Jag har bara valt klänningar i satin och tyll, men jag har alltid skrivit att det är tyll jag vill i kjolen, för ibland kan de annars välja organza. Min ena klänning hade dock ett lager organza under tyll-blommorna på kjolen och på överdelen, något som inte framgick av bilden eller beskrivningen, men då använde de matt organza och det var så himla fint! :) Så där hade jag tur.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!