• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    SanninoArtz skrev 2012-03-28 01:27:29 följande:
    Är det någon som beställt klänningar från dhgate? Såg att någon beställt kostym men hittade några klänningar av intresse och såg att det inte står överdrivet lång väntetid på plaggen... någon som har någon erfarenhet av denna sida? 
    DHgate är ju ungefär som Ebay, en samlingssida med flera olika säljare och därför är det svårt att bara rakt av säga bu eller bä om den sidan. Jag beställde först två tärnklänningar, som tärnorna bar på bröllop, men den ena klänningen var smutsig när den kom och det gick inte att tvätta bort. När jag fotade och kontaktade säljaren, så vägrade de först svara och sedan sa de bara att jag hade smutsat ner klänningen själv. Jag orkade inte bråka, då klänningen bara kostade ett par hundralappar och den gick att använda ändå. Sedan beställde jag en brudklänning från en annan säljare och när den kom, så var den jättefin, men utan snörning och ca 2 storlekar för liten. Jag kunde alltså inte använda den. Jag och säljaren kom dock fram till en lösning. Beställde samtidigt en underkjol av en tredje säljare, som var bra när den kom (använde den dock inte), men den säljaren försökte kräva mig på mer pengar efter jag betalat för underkjolen, det pris som stod i annonsen. De hade nämligen höjt priset till det dubbla någon dag efter och ville att jag skulle betala extra då. Beställde tillslut en till brudklänning från en fjärde säljare där och även den var fin när den kom, men samma sak där - ingen snörning och ett par storlekar för liten, kunde inte använda den. Där hamnade jag och säljaren i en dispyt som gick vidare till själva DHgate som fick komma in och hjälpa till att lösa den.

Jag har ju som sagt fått fina klänningar, men dock inte riktigt vad jag hade beställt. Kontakten med säljarna har dock inte varit den bästa. Jag skulle därför inte rekommendera att köpa därifrån, men kanske inte helt avråda heller. Det finns ju uppenbarligen de som haft mer tur med säljare.
  • Jane
    Biters skrev 2012-03-28 01:04:59 följande:
    Ska försöka göra historien kort då det ändå kommer att bli en del text.

Min blivande valde ut en klänning för att ha på kvällen som ombyte från brudklänningen.
    Vi beställde den 28feb på www.mylove-bridal.com . För ungefär en vecka sedan stod det processing och vi mailade och frågade vad som hänt. Inget svar på första mailet, inte andra, inte tredje...

Sidan gick ner och inget har vidare hänt. Jag valde att kontakta bluehost (ligger i USA) som hostar siten.
    Nu blev jag panikslagen,....vill inte bli snuvad en andra gång... Förvånad

Men jag skrev faktiskt till dem igår eftermiddag och fick ett mejl tillbaka nu imorse. Enligt dem är allting som vanligt bara att de updaterar hemsidan. Så vem man ska lita på vet jag inte....jag bara hoppas att jag får min klänning...
  • Minuz

1700tal - Så underbart att få låna en sån krona!!!!!!!! Hur ser den ut?

• 28juli2012

Gaahhh vad händer!? Har någon fått kontakt med my-love? F-n jag har ju beställt en ny klänning därifrånRynkar på näsan panik panik..

• 1700tal
    Minuz skrev 2012-03-28 08:00:49 följande:
    1700tal - Så underbart att få låna en sån krona!!!!!!!! Hur ser den ut?
  • Anny
    1700tal skrev 2012-03-28 08:49:51 följande:
    Oh-la-la-laa!!
    Vilken härligt rolig grej!
  • Anny
    Anny skrev 2012-03-28 08:59:26 följande:
    Oh-la-la-laa!!
    Vilken härligt rolig grej!
    Att använda brudkrona alltså.

• Vilse
    Biters skrev 2012-03-28 01:04:59 följande:
    [....massa text...]

Jag tolkar detta som att nån stämt skiten ur kineserna bakom mylove, för piratkopiering. Som det ändå är... 

Tänkte att det var en del här som borde veta. 
    Fast - vad jag fått lära mig så får man kopiera i Kina?
    Och iom att företaget ligger i Kina så bör ju deras lagar gälla?

Jag är inte orolig ännu - sidan har legat nere flera gånger förut. Den kommer säkert upp om någon dag igen :)
  • Jane
    Vilse skrev 2012-03-28 09:04:33 följande:
    Fast - vad jag fått lära mig så får man kopiera i Kina?
    Och iom att företaget ligger i Kina så bör ju deras lagar gälla?

Jag är inte orolig ännu - sidan har legat nere flera gånger förut. Den kommer säkert upp om någon dag igen :)
    Jag hoppas! Jag har också hört att sidan varit nere förut....de kommer nog tillbaks snart?! Nu har det gått 3-4 dagar?
    Håller med om att man får kopiera i Kina, fast ändå så kopieras de inte helt exakt, då de gör några små ändringar i material, snörning/knappar, paljetter eller liknande, för att klänningen inte ska vara identisk. Det har jag fått för mig iallafall Glad
  • Vilse

Gaah!

Fast nu blev jag nervös!

Skrev till my love och frågade hur det gick med min brudklänning, de har ju hävdat att jag ska få den i veckan. Så frågade dem om det fanns något tracking number.

Fick till svar om jag menade ordern "xxxxxxxxx "

Skrev tillbaka att jag inte visste ordernummerna men att jag besällt två klänningar (brudklänning samt flowergirl) och att det var brudklänningen jag undrade om

Fick tillbaka standarsvaret "tar 25 dagar att göra, inom 30 dagar har du klänningen"
    Gaaah!!!

Kollade nu dessutom igenom mailen och såg då att jag hade ett ordernummer - på flowergirl klänningen.
    Och det var det som de frågade om i början...

Tänk om de missat min beställning på brudklänningen?! :O
    Jag har iofs betalat den redan, men ändå.
    Sjukt nervöst blev det nu...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!