• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Mollee

Jösses, nu har jag beställt en klänning!

Sen har jag letat runt efter en snygg bolero, för jag vill egentligen inte ha en helt baraxlad klänning, men samtidigt är det ju svårare att få en klänning med ärm att passa precis - på mig i alla fall, har det visat sig att.
    Men så hittade jag lösa ärmar som man kunde köpa och sy på själv, och att pyssla ihop nåt liknande själv kan nog inte vara hela världen! Den här hittade jag på David's Bridal:

De minsta holkärmarna är ju inte mer än bredare axelband, liksom.

Så nu är det bara att vänta! De ville ha 3 veckor för att sy och sen någon vecka för leverans, så om en månad kanske!
  • memelie

Hej kära kinaklänningssystrar! Jag skulle så gärna vilja läsa igenom alla sidor och därmed (kanske) då svar på mina frågor, men det känns helt allvarligt typ omöjligt att göra det. Så jag testar att slänga ut lite frågor/tankar här och hoppas någon haffar dem. Jag beställde min klänning från my love-bridal för några veckor sedan nu. Det var inte en klänning från deras hemsida utan en klänning jag sett och som jag skickade bilder på till dem. No problem, från deras håll, att sy upp den. Nu börjar jag bli så där kli:igt nervös mest bara för att de inte skriver till mig, haha. Det känns som att de skulle skriva någonting, typ att det går bra med att sy klänningen eller nått? Visst fattar jag att de har fullt upp med kunder över hela världen men ändå... De är så tysta! Jag har skickat något mail då och då, och egentligen bara frågar hur det går, att jag inte vill stressa dem men att jag bara är nyfiken osv. Till svar får jag typ "don't worry we will make dress beautiful you will recieve it soon thank you", haha. Det känns ju jättelugnande. Drömde senast inatt att jag fick min klänning och att den var HEMSK! Det känns egentligen rätt galet att man gör det här. Beställer klänningen utan att ens veta om den kommer (så känns det i alla fall). Men, hur som helst, det jag skulle behöva är nog lite pepp från my-lovare som har beställt/beställer sina klänningar därifrån. Är detta "normalt", är de så "fåordiga" till er med? Hur gick det till med leveransen, skickade de ett mail till er där de skrev att de skickade klänningen osv? Tacksam för svaaaaaar...

• daniiel
    memelie skrev 2012-02-20 22:16:08 följande:
    Jag har ju beställt från Mylove två gånger och ingen av gångerna hörde jag något från dom från det att beställningen var lagd till att klänningen kom hem. Jag skickade något mejl och frågade om något och fick ett kort svar bara. Klänningarna kom ju dock då de skulle komma och jag använde båda klänningarna på min bröllopsdag. Slutet gott, allting gott. Men nog är man nervös de där veckorna när man går och trampar och väntar...

Just ja, man får ett mejl när klänningen är skickad, så man kan spåra paketet.
  • Darling Daisy
    emmadeckmar skrev 2012-02-20 21:31:56 följande:
    1700tal, får jag hoppa inb och ställa en tygfråga till dig? (eller om någon annan vill hjälpa mig) :)

Jag har mailat med www.landybridals och undrat om de kan göra klänningen nedan exakt som på bild de har den på sin sida).

Svaret jag fick var:

"We will use crepped taffeta to make the dress.

It is slik crepped taffeta,we can also use this material but the price will be very much higher.
    And we can only find ivory silk taffeta."

Jag som inte vet något om tyg undrar om klänningen kommer se bra ut i "crapped taffeta" ?
    Jag är sugen på klänningen, men nervöös och rädd! har inte råd att det ska bli fel. Vill inte att den ska se sladdrig och billig ut, om ni förstår. Den ska vara vit btw!
    Tacksam för hjälp!! Skrattande
    Jag är inte lika bra på tyger som 1700tal och några till, men kan försöka hjälpa dig lite i alla fall.
    Taft är det lätta prassliga tyget, helt rätt sort till klänningen du vill ha (och förmodligen den sort som användes i orginalklänningen).
    Om jag inte minns helt fel så är kreppat tyg när man har typ våfflat tyget, alltså så som det ser ut på bilden.

Du kan välja på syntettyg (crepped taffeta, som verkar finnas i vitt) och äkta sidentaft (silk taffeta, som bara finns i ivory).  De allra flesta klänningar (oavsett var du handlar) är i syntettyg. Om du vill ha en sidenklänning så är det dock bra mycket billigare att köpa den direkt från Kina än att köpa den här i landet.

Jag, som förra året köpte en klänning från just Landy, tror inte att du behöver vara orolig för att den ska se billig och sladdrig ut. Min klänning från Landy är i ett underbart tyg och är otroligt välsydd. Den ser ut att ha kostat minst tre gånger så mycket som jag betalade.
  • Anny

Darling Daisy och ni andra som beställt från Landy: Hur är klänningen uppbyggd inuti? Ordentligt med skenor? Sådant där rejält "gummiband" så den sitter uppe? Om så...måste man säga till extra?

• Darling Daisy

Anny: 
    min klänning är rejäl, med ordentliga skenor och ett bra silikon/gummiband upptill. Det är ett riktigt bra och kraftigt bh-band som håller upp den också. 
    Jag sa inte till extra om detta. 

• Anny
    Darling Daisy skrev 2012-02-21 07:58:17 följande:
    Anny: 
    min klänning är rejäl, med ordentliga skenor och ett bra silikon/gummiband upptill. Det är ett riktigt bra och kraftigt bh-band som håller upp den också. 
    Jag sa inte till extra om detta. 
    *Mmmyser*. Låter jättebra! Är än så länge riktigt nöjd med mitt val av företag. Hoppas innerligt det känns likadant när klänningen kommer hem :)
  • FelizLane

Åh, jag har precis börjat prata med mylove om en ny klänning...... hosthost.... Men den skulle bli billig i alla fall.

Den jag skickade efter tidigare var ju lite förstor. (får skylla mig själv dock) Den är så fint sydd att jag inte vet om jag vill börja pilla med den. Tänker att någon annan lycklig som passar bättre i den vill ha den. 

daniiel skrev 2012-02-20 23:17:39 följande:
    Jag har ju beställt från Mylove två gånger och ingen av gångerna hörde jag något från dom från det att beställningen var lagd till att klänningen kom hem. Jag skickade något mejl och frågade om något och fick ett kort svar bara. Klänningarna kom ju dock då de skulle komma och jag använde båda klänningarna på min bröllopsdag. Slutet gott, allting gott. Men nog är man nervös de där veckorna när man går och trampar och väntar...

Just ja, man får ett mejl när klänningen är skickad, så man kan spåra paketet.
    Hur lång tid tog det för dig att få klänningarna? Du tog express en gång och vanlig en gång? 
  • anna1009

Hej kinaproffsen!

Nu har jag äntligen hittat en klänning! Men jag har hittat den både på Milly Bridal och på Dhgate, och priserna skiljer sig ganska mycket åt 310$ mot 151$. Vilken bör jag välja?

www.millybridal.com/a-line-sexy-deep-v-neckline-spaghetti-straps-with-lace-appliques-zipper-organza-wedding-dress-mwg05767.html

www.dhgate.com/v-neck-lace-bridal-dress-white-sweep-train/p-ff808081304a1ef8013053a3f47e44a2.html

• 1700tal
    emmadeckmar skrev 2012-02-20 21:31:56 följande:
    1700tal, får jag hoppa inb och ställa en tygfråga till dig? (eller om någon annan vill hjälpa mig) : Tacksam för hjälp!! Skrattande

Nu svarade ju DD på ett bra sätt men jag skulle göra som lany föreslår. Kreppad taft kommer bli jättefint och när det gäller ett så väletablerat och proffsigt företag som Landy skulle jag inte tveka en sekund eller börja laborera med egna "idéer". Ta vara på deras expertis, de vet ju verkligen vad de gör.

Och btw - SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ snygg klänning!!!! Skulle lätt kunna ha den själv, så mkt gillar jag den!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!