• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • pulmonate
    Avellana skrev 2012-02-18 19:22:52 följande:
    Hejsan! Skulle vilja ha lite råd och hjälp. Jag har hittat den här klänningen (tror jag har sett den i något tidigare inlägg också??)  Den finns hos Milly www.millybridal.com/lace-applique-over-net-de... är länken till den. Hur brukar spetsen vara egentligen? Någon som har erfarenhet? Såg på Pulmonates inlägg (15720) att spetsen var väldigt gles.... Så vill man ju averkligen inte ha det över armarna här..... Sen är jag lite kluven över färgval..... vet inte riktigt vad det är för färg på bilden men gissar på Ivory?? Jag är lite inne på champagne men det kanske blir för mörkt....?

Har inte 100 bestyämt denna klänning men jag tycker den är väldigt fin! Kanske något för "fin", från början hade jag tänkt mej något lite mer "skutta runt på sommaräng"-stilen men ändå inte fladdrigt utan kroppsnära.... hmm.. inte lätt detta alls!!
    Snygg klänning du har hittat! 
    Jag måste bara tillägga att min spets blev gles eftersom bilden jag hade skickat till dem var typ så! På ryggen däremot är det jätte fint gjort med snygg tät spets, så jag tror nog detta kan bli bra, speciellt eftersom du redan hittat den på deras sida (även om det inte är deras klänning så har de väl gjort den förr).
    Personligen tycker jag att Ivory är det snyggaste valet.
    Spets är väldigt inne i år med all "vintage" look, så jag tycker att denna klänningen är jätte fin!  
  • Mollee

Hej! Nu har jag följt den här tråden så länge att det verkligen är dags att skriva något.
    Jag tror ju att jag har hittat min klänning, men bara på de "mindre respektabla" sidorna. Det blir nog weddinggownswholesale.com jag beställer från; kunde inte hitta något uppenbart negativt om dem och de verkar ha kort leveranstid. Visserligen hittade jag inte så mycket positivt heller, men så länge jag får en klänning över huvud taget så är jag rätt nöjd!

Den här är det jag vill ha, en kopia på en Rosa Clara:

Vad säger ni, ska jag våga beställa?
  • Darling Daisy

Hej Mollee!

Vilken söt klänning! Underbart fluffig, men ändå lätt!
    Om du är ute efter snabb leverans, så brukar my love bridal vara snabba. Du kan ju skicka bild till dem och be om ett pris för att ha lite att jämföra med. 

• Mollee
    Darling Daisy skrev 2012-02-18 21:20:41 följande:
    Hej Mollee!

Vilken söt klänning! Underbart fluffig, men ändå lätt!
    Om du är ute efter snabb leverans, så brukar my love bridal vara snabba. Du kan ju skicka bild till dem och be om ett pris för att ha lite att jämföra med. 
    Ja. det skulle jag ju kunna göra! Kollade nu på lite liknande klänningar hos dem och de var ju verkligen inte dyra.

Vi har faktiskt inte satt något datum för bröllopet än, men någon gång i år ska det bli, kanske redan till våren! Det kommer bara vara mannen och jag i ett rådhus, ev med ett par kompisar som vittnen, men jag har bestämt mig för att ha en riktig brudklänning i alla fall!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-02-18 11:57:26 följande:
    Ja, en. plus ett antal spetsslöjor förstås. Den var jättefin men den hade bling påsytt också. Fast det var fint ändå! Den där sista jag visade (sen som var bakifrån) är en av mina favoriter av deras spetsklänningar! Tätt spetstyg och massa bling som smälter in på ett halt annat sätt än på tex min första klänning.
    Självklart att du hade gjort det!
    Håller med om att det är stor skillnad på om det är "rätt" kombination av spets och bling eller om det är "fel"...
  • Darling Daisy
    Mollee skrev 2012-02-18 22:06:27 följande:
    Ja. det skulle jag ju kunna göra! Kollade nu på lite liknande klänningar hos dem och de var ju verkligen inte dyra.

Vi har faktiskt inte satt något datum för bröllopet än, men någon gång i år ska det bli, kanske redan till våren! Det kommer bara vara mannen och jag i ett rådhus, ev med ett par kompisar som vittnen, men jag har bestämt mig för att ha en riktig brudklänning i alla fall!
    Det låter mysigt! Och det är ju inte så ofta man får chansen att bära såna här fina klänningar, så jag förstår att du vill ha en "riktig" brudklänning!  Det är ju högsäsong hos klänningsfirmorna på våren, så det är nog bra om du beställer nu ungefär om det ev blir bröllop redan i vår.
    Det är nog bra att ha två olika firmor och jämföra mellan. Jag fick pris från både Milly och Landy innan jag beställde (hos Landy). Det är flera som köpt klänningar från my-love bridal som varit jättenöjda, så den siten är ganska högt "rankad" här i tråden för tillfället. Sen är det självklart några som blivit missnöjda, men så är det ju för alla firmorna... 
  • Josefin521

1700-tal, ser bara en stor ruta med ett rött kryss uppe i vänstra hörnet, är det bara jag som inte kan se bilden?

1700tal skrev 2012-02-18 10:26:23 följande:

Typ så där eller nåt.. Fast den blev lite suddig så det är bäst du gör om den själv.

• bridetobe2013

Skulle beställa den silvriga västen till sonen på haléns idag... SLUTSÅLD! Grrrrrr

Undrar om jag ska ta den svarta iaf då..... fast den inte var lika fin. Blir så arg.... bara för att jag väntade till barnbidraget kom. (bitter...)

1/6 2012
  • 1700tal
    Josefin521 skrev 2012-02-19 12:03:39 följande:
    1700-tal, ser bara en stor ruta med ett rött kryss uppe i vänstra hörnet, är det bara jag som inte kan se bilden?
    Öh, hm.. Sitter vid en annan dator nu och jag ser det inte heller. Ska testa att göra om bilden på denna dator och lägga upp igen.
  • bridetobe2013
    bridetobe2013 skrev 2012-02-19 13:55:58 följande:

Skulle beställa den silvriga västen till sonen på haléns idag... SLUTSÅLD! Grrrrrr

Undrar om jag ska ta den svarta iaf då..... fast den inte var lika fin. Blir så arg.... bara för att jag väntade till barnbidraget kom. (bitter...)

1/6 2012

Blev en silvrig väst på ebay för 115:- /inkl frakt

Varför handla svenskt??

1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!