• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Mollee

Oj, jag mailade My Love igår och har redan fått svar! De ville ha 110 dollar, och på alla andra ställen har den klänningen kostat 140-150 och uppåt. Kanske inte så stor skillnad, men jag har en ganska tajt budget...

Det här känns lite konstigt, för jag hade alltid tänkt att jag skulle sy min egen klänning! Men så kom det en liten bebis emellan, och jag gillar egentligen inte att sy alls, och bara materialet går ju på mycket mer än vad en kinaklänning kostar! Så jag tänker att om jag bara får en klänning som är OK, så kan jag ju göra ändringar själv, sätta på mer tyll på kjolen eller sånt.

Eller så är klänningen jättefin och jag kan bara ta den på mig och vara snygg!

Så det lutar nog mot att jag beställer den idag. Hjälp!

• Italia08
    litenbrud skrev 2012-02-20 10:55:07 följande:

hej, har tetat runt bland kina sidorna några veckor nu och äntligen hittat en perfekt klänning. nämligen denna: www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dres...

vad tror nu? lyckat eller misslyckat? så svårt att veta vad de är bra på och inte då alla skriver så olika överallt...

Jisses vilken fin klänning! Glad
  • pulmonate
    DestinyD skrev 2012-02-20 10:31:37 följande:
    Just ja! Tack så mycket. Jag vill inte heller ha nåt att hålla i. Googlade lite, och det finns ju som sagt en hel del olika varianter... Men frågan är vilken variant som är snyggast och bäst? Har ju inte särskilt långt släp... Vill gärna ha det enkelt, så kanske att bara kunna hänga upp den är bäst. Hoppas på att dom är duktiga på att göra dolda hakar/knappar!! Annars får man väl lämna in den här hemma och försöka göra om...
    Det bästa sättet att göra det dolt är just om du gör en "underbustle". Så sätts båda hängena på insidan av klänningen och det ända som syns utåt i så fall är lite tråt. Om man syr med "fiskartråd" (genomskinlig tråd) så syns detta verkligen inte. Om du ska göra det själv så är det bästa att hänga upp klänningen i rätt höjd (på en provdocka till exempel). Sen följder du en sömn och så kniper du tag i släpet ifrån insidan av släpet och för upp så att släpet hamnar i samma längd som resten av klänningen. Markera med en tygpenna (eller blyerts) där de två biterna möts. Sen vänder du klänningen ut och in. På den översta delen syr du på själva haken och på nedersta själva kroken. Beroende på hur stort och pösigt ditt släp är behövs olika mängder krokar/hakar. 
    Har du någon snygg spetts eller mönster på ditt släp är däremot overbustle det smartaste. Då kan hakarna desutom döljas i själva mönstet.  
    Sen om man vill ha en stor bustle, en massa små och formen osv är beroende på personlig smak och stilen på klänningen. Jag har själv inte bestämt vad jag ska ha till min mermaidklänning ännu. Men det får nog bli 3 bustles då mitt släp är relativt långt och tungt.  
  • daniiel
    litenbrud skrev 2012-02-20 10:55:07 följande:

hej, har tetat runt bland kina sidorna några veckor nu och äntligen hittat en perfekt klänning. nämligen denna: www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dres...

vad tror nu? lyckat eller misslyckat? så svårt att veta vad de är bra på och inte då alla skriver så olika överallt...

Jättefin klänning :) Jag är väldigt nöjd med mina klänningar från Mylove, så jag kan inte annat än rekommendera det företaget.
  • daniiel
    Mollee skrev 2012-02-20 11:48:14 följande:
    Oj, jag mailade My Love igår och har redan fått svar! De ville ha 110 dollar, och på alla andra ställen har den klänningen kostat 140-150 och uppåt. Kanske inte så stor skillnad, men jag har en ganska tajt budget...

Det här känns lite konstigt, för jag hade alltid tänkt att jag skulle sy min egen klänning! Men så kom det en liten bebis emellan, och jag gillar egentligen inte att sy alls, och bara materialet går ju på mycket mer än vad en kinaklänning kostar! Så jag tänker att om jag bara får en klänning som är OK, så kan jag ju göra ändringar själv, sätta på mer tyll på kjolen eller sånt.

Eller så är klänningen jättefin och jag kan bara ta den på mig och vara snygg!

Så det lutar nog mot att jag beställer den idag. Hjälp!
    Vad spännande :) Jag är nöjd med mina klänningar från Mylove, så jag kan inte annat än rekommendera dom. Hoppas du, om du beställer där, blir lika nöjd :)
  • DestinyD
    pulmonate skrev 2012-02-20 12:21:27 följande:
    Det bästa sättet att göra det dolt är just om du gör en "underbustle". Så sätts båda hängena på insidan av klänningen och det ända som syns utåt i så fall är lite tråt. Om man syr med "fiskartråd" (genomskinlig tråd) så syns detta verkligen inte. Om du ska göra det själv så är det bästa att hänga upp klänningen i rätt höjd (på en provdocka till exempel). Sen följder du en sömn och så kniper du tag i släpet ifrån insidan av släpet och för upp så att släpet hamnar i samma längd som resten av klänningen. Markera med en tygpenna (eller blyerts) där de två biterna möts. Sen vänder du klänningen ut och in. På den översta delen syr du på själva haken och på nedersta själva kroken. Beroende på hur stort och pösigt ditt släp är behövs olika mängder krokar/hakar. 
    Har du någon snygg spetts eller mönster på ditt släp är däremot overbustle det smartaste. Då kan hakarna desutom döljas i själva mönstet.  
    Sen om man vill ha en stor bustle, en massa små och formen osv är beroende på personlig smak och stilen på klänningen. Jag har själv inte bestämt vad jag ska ha till min mermaidklänning ännu. Men det får nog bli 3 bustles då mitt släp är relativt långt och tungt.  
    Shit, du är ju proffs på detta hör jag! Skrattande Jag kommer inte att ge mig på att göra det själv. Min klänning är denna www.mylove-bridal.com/aline-wedding-dress-mwd0701076_p4439.html. Det är ju spets på den, så man kanske bara ska be dom göra "overbustle", eller vad tycker du? Om man bara skriver så så gör dom väl nåt bra, eller vad tror du?
  • pulmonate
    DestinyD skrev 2012-02-20 12:31:58 följande:
    Shit, du är ju proffs på detta hör jag! Skrattande Jag kommer inte att ge mig på att göra det själv. Min klänning är denna www.mylove-bridal.com/aline-wedding-dress-mwd.... Det är ju spets på den, så man kanske bara ska be dom göra "overbustle", eller vad tycker du? Om man bara skriver så så gör dom väl nåt bra, eller vad tror du?
    Vilken snygg och söt klänning! Ja när det är mönster och spets som det är på ditt släp brukar man köra på overbustle. Jag vet inte om någon har bett om det förr här på kinaklänningsforumet. Men Det borde inte alls vara några problem för dem att fixa. Det görs ju när klänningen är färdig. Både underkjolen (om du har det) och klänningen måste ha hakarna på samma ställe. Det bästa är nog om du hittar en bild som du gillar som du skickar till dem. 
    Detta är den allra enklaste sortens bustle, som jag tror hade funkat bra för din klänning. Detta är en "one point over bustle".
    Det gör att den snygga nederkanten på din klänning fortfarande syns. Hur högt upp haken hamnar är beroende på släpets längd. Men det fixar nog dom. 

• DestinyD
    pulmonate skrev 2012-02-20 13:12:18 följande:
    Vilken snygg och söt klänning! Ja när det är mönster och spets som det är på ditt släp brukar man köra på overbustle. Jag vet inte om någon har bett om det förr här på kinaklänningsforumet. Men Det borde inte alls vara några problem för dem att fixa. Det görs ju när klänningen är färdig. Både underkjolen (om du har det) och klänningen måste ha hakarna på samma ställe. Det bästa är nog om du hittar en bild som du gillar som du skickar till dem. 
    Detta är den allra enklaste sortens bustle, som jag tror hade funkat bra för din klänning. Detta är en "one point over bustle".
    Det gör att den snygga nederkanten på din klänning fortfarande syns. Hur högt upp haken hamnar är beroende på släpets längd. Men det fixar nog dom. 

Tack snälla! Får jag sno den där bilden som du la in, för att visa dom hur jag vill ha? Tycker den upphängningen ser jättebra ut. Jag ska ha en underkjol utan släp, så den måste inte ha några hakar eller nåt väl...?
    Puh, så nervös jag blir.... Bara att hoppas att man tillhör den lyckliga skaran som är supernöjda med sina klänningar därifrån Solig
  • pulmonate

Ja självklart får du det. Jag hittade den själv på internet!  
    Jag tyckte också det var en snygg lösning!
    var inte för orolig! Det blir nog bra! Även om jag förmodligen räknas till den gruppen som har haft "otur" så är jag ändå väldigt nöjd med min klänning och behöver bara göra små justeringar för att den ska vara 100%. Kvalitén och tyget mm är där inget att klaga på. Det är välgjorda klänningar! Och faktiskt så verkar de flesta brudarna vara ganska nöjda! Jag tycker helt klart det är värt att satsa på en kinaklänning! :) 

• DestinyD
    pulmonate skrev 2012-02-20 13:56:34 följande:
    Ja självklart får du det. Jag hittade den själv på internet!  
    Jag tyckte också det var en snygg lösning!
    var inte för orolig! Det blir nog bra! Även om jag förmodligen räknas till den gruppen som har haft "otur" så är jag ändå väldigt nöjd med min klänning och behöver bara göra små justeringar för att den ska vara 100%. Kvalitén och tyget mm är där inget att klaga på. Det är välgjorda klänningar! Och faktiskt så verkar de flesta brudarna vara ganska nöjda! Jag tycker helt klart det är värt att satsa på en kinaklänning! :) 
    Ok, nu är klänning + underkjol beställd.... Jag betalade via PayPal och pengarna har gått iväg iallafall. Jösses, så nervös jag blev nu!!! Brukar man få bekräftelsemail från dom med ungefärligt leveransdatum och sånt? Hur ska mina nerver klara denna väntan nu då...?Solig
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!