• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-02-21 17:13:04 följande:
    Hihi tack :D Och även jag säger grattis till er (oss) alla som fyller år här i dagarna! Lite kul att vi är så många. Haha och lite kul att du kallar mig mitt gamla nick, känns "hemtrevligt" ;P

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Skål

Blommor i mängder och en grattis-skål till oss! :D
    Tack själv! (fyller ju själv idag, 30 jämnt dessutom... ) Haha, tänkte inte ens på att jag skrev pinkgrape, oups!! För mig är och förblir du Pinkie - får anstränga mig varje gång för att skriva Daniiel. Men om du inte har nåt emot det så kanske det kan slinka in ett Pinkgrape igen då och då... *blomma till dig*
  • 1700tal

*expriment*

{#emotions_dlg.flower}

Weeei, om jag citerade dig Pinkie så kunde jag klippa ut en blomma och klistra in i ett nytt inlägg! Smaaart va?!

SÅ till alla födelsedagsbarn från mig också:

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

*Kände mig lite uppfinnelsefinurlig där*

• daniiel
    1700tal skrev 2012-02-21 17:37:33 följande:
    Tack själv! (fyller ju själv idag, 30 jämnt dessutom... ) Haha, tänkte inte ens på att jag skrev pinkgrape, oups!! För mig är och förblir du Pinkie - får anstränga mig varje gång för att skriva Daniiel. Men om du inte har nåt emot det så kanske det kan slinka in ett Pinkgrape igen då och då... *blomma till dig*
    Ingen fara, kan själv tycka att det är lite konstigt med daniiel ibland, de andra, pinkgrape (som kommer från en mentosförpackning btw), pinkie, pinkis osv. de känns mer som "jag" ;P haha

Just ja, det är på dagen idag och jämnt, 30år, så härligt :) Grattis återigen! Själv får man vänta ända till söndag innan det smäller, men jag blir bara 25år, så det blir inget firande för min del i år. Ska du fira något? :)
  • knyttan
    1700tal skrev 2012-02-21 16:57:30 följande:
    Och hipp hipp hurra till alla födelsedagsfiskar (och en och annan vattuman på gränsen...) som fyller nu i dagarna, knyttan, sommarbrud, miceme, pinkgrape m fl!! Grattis!! *Blomma och skål* (min dator vill inte kännas vid BTs smilys, kanske nån annan kan skicka lite "blommogram")
    Hihi, grattis alla fiskar, men tyvärr är jag inte en av er, jag är en sån där obstinat jungfru Kyss
    Men grattis till er alla andra, jag firar lite med er också Skål
  • DestinyD
    pulmonate skrev 2012-02-21 12:01:06 följande:
    Jag skrev och berättade att jag betalat och frågade samtidigt när jag skulle få den. Jag har för mig att de sa att den skulle ta 1,5månader att sy sen valde jag 2 veckors leverans. Det skulle alltså ta 2 månader sammanlagt. Och jag fick den nästan exakt 2 månader efter jag hade beställt, så det stämmde. Sen skickade de bilder som jag trodde man fick kommentera och eventuellt ändra något man inte gillade, men de hade redan skickat klänningen då. 
    Ok, tack så mycket. Då är det bara att börja vänta nu då.... Beställde klänningen först, och strax efter det skickade jag ett mail där jag hänvisade till ordernumret. I mailet bifogade jag en PDF med bilder på de ändringar jag ville att dom skulle göra och skrev att dom skulle "confirm and get back to me". Skrev dessutom och frågade om det funkade att öppna PDF:en. Fick till svar "ok i know i can open the file. thank you". Sen inte ett ljud, så jag kan anta att det funkade och att dom förstod....? Inget är som väntans tider Solig
  • Darling Daisy

HIhi, jag har också stora problem med att skriva Daniiel istället för Pinkie

{#emotions_dlg.flower}Grattis till er alla från gammelhönan som nu varit 35 bast i en heeeel vecka!{#emotions_dlg.flower}

Kan säga att åldern känns, haltar som en pensionär halvvägs till långvården! Tror att det är en nerv som kommit i kläm, helt plötsligt så känns det som om en kniv huggs in i vänster höft och jag kan inte stå på benet. Så är det så några minuter och så försvinner det igen.. Konstigt! 

• daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-02-21 19:25:00 följande:
    HIhi, jag har också stora problem med att skriva Daniiel istället för Pinkie

{#emotions_dlg.flower}Grattis till er alla från gammelhönan som nu varit 35 bast i en heeeel vecka!{#emotions_dlg.flower}

Kan säga att åldern känns, haltar som en pensionär halvvägs till långvården! Tror att det är en nerv som kommit i kläm, helt plötsligt så känns det som om en kniv huggs in i vänster höft och jag kan inte stå på benet. Så är det så några minuter och så försvinner det igen.. Konstigt! 

Tur att jag lyssnar bra till båda ;P

Haha "gammelhönan" ;D Grattis! :)

Men det där lät inte trevligt alls hörredu :/ Vad obehagligt att du inte kan stå på benet. Jag kan inget alls om nerver och sådant, men det kan alltså bli så om man har en nerv i kläm? Huuua... Ska man bara vänta på ett det går till sig eller kan man göra något åt det?
  • Tinzi
    1700tal skrev 2012-02-21 16:54:18 följande:

Ja, absolut! Det har du alldeles rätt i!

TINZI - usch, är så tråkigt att de inte verkar bry sig längre när klänningen väl är i "hamn". Håller helt med dig, det är inte ok.

Ka och det har tagit såååå mkt energi av mig bara att vänta flera dagar/veckor på enkla  svar...
  • Darling Daisy
    daniiel skrev 2012-02-21 19:30:42 följande:
    Tur att jag lyssnar bra till båda ;P

Haha "gammelhönan" ;D Grattis! :)

Men det där lät inte trevligt alls hörredu :/ Vad obehagligt att du inte kan stå på benet. Jag kan inget alls om nerver och sådant, men det kan alltså bli så om man har en nerv i kläm? Huuua... Ska man bara vänta på ett det går till sig eller kan man göra något åt det?
    Jag pratade med en sjuksköterska på jobbet lite kort, hon tyckte jag skulle kontakta vårdcentralen om det inte gav med sig på några dagar till.  Så jag håller tummarna att det går över!
  • Minuz

Grattis på 30-års-dagen 1700tal

Och grattis i förskott och efterskott till alla er andra!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!