• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Josefin521 skrev 2012-02-16 16:10:20 följande:
    liva: Det hade jag inte ens tänkt på men nu när du säger det så ser det ut som att sampleklänningen är tvådelad? Nej jag vill ha en del. Vill ha tätt hela vägen.

Jag tror inte klänningen är i 2 delar, utan att de har satt en spetskant som gör att det ser så ut. Men det kan man ju välja bort. Man kan ju ändra på sampleklänningarna också förstås.. Och anledningen till att det "syns igenom" är nog mest för att tyget under är light champagne och spetsen i ivory. Om allt är i ivory smälter det ju samman.

• Italia08
    1700tal skrev 2012-02-16 21:06:10 följande:

Om du vänder ut och in på kjolen och tittar på kanalen där varje ring går så ser du att varje kanal är öppen ett par cm på ett ställe. Lokalisera öppningen först. Sen känner du utmed själva metallringen hela vägen runt (följ kanalen) för att lokalisera stället där ringen sitter ihop (alltså ändarna på metallbandet) med ett plastspänne.

När du hittat spännet föser du runt ringen i kanalen så fästet hamnar i öppningen. Då föser du ihop metallbandet mot varandra (man får ta i lite) så ringen minskar i omfång. Själva kanalen blir "rynkigare" ju mer du minskar omfånget. Men det syns ju inte. Sen är det bara att dra tillbaka ringen igen om det behövs. Var försiktig bara så du inte drar ut den för långt, för då är det jättesvårt att få tillbaka metallbanden i spännet igen!

Tack för en mycket detaljerad beskrivning! Glad Ska testa det när jag hinner (dvs när vi har gjort klart och skickat iväg inbjudningarna). *pust* =)
  • Italia08
    Protexblue skrev 2012-02-16 19:39:08 följande:
    Italia08 skrev 2012-02-16 11:25:47 följande:
    Ja, det är verkligen en djungel. Men tack vare hjälp från tråden så köpte jag den mittersta underkjolen. Tycker att den passar bra till min klänning, måste bara sy in den lite i midjan. Vill du se hur den ser ut på så kika in i mitt galleri
    Ja men de är ju så jäkla mycket att tänka på, tyger, färg, underkjolar och massa annat.. Jag kommer inte åt dina bilder, hade vart kul att se hur klänningen ser ut..
    Hm, vad konstigt att du inte kommer åt mina bilder. Vad jag vet så har jag inte någon konstig inställning på min sida.
    Men om du klickar på "visa endast" under mitt namn här i tråden så kommer bara inlägg jag har skrivit upp. Klicka sedan på sida nr 7, där hittar du bilder på mig med underkjol och klänning.
  • Josefin521
    1700tal skrev 2012-02-16 21:16:34 följande:

Jag tror inte klänningen är i 2 delar, utan att de har satt en spetskant som gör att det ser så ut. Men det kan man ju välja bort. Man kan ju ändra på sampleklänningarna också förstås.. Och anledningen till att det "syns igenom" är nog mest för att tyget under är light champagne och spetsen i ivory. Om allt är i ivory smälter det ju samman.

Oj va bra, hur fasiken såg du det? Och hur visste du att det var olika färg på tyget under och spetsen? Stod det någonstans? Vilket är det bästa tyget att ha under? Ska man välja ivory eller vitt? Skall det vara underkjol på denna? Vill inte att det ska se ut som en lång negligé men samtidigt absolut inte som en bakelse.... Och hur säger man att man inte vill ha en spetskant?

Tack alla för era grymma tips!!

• bridetobe2013

Men vilken otur! Har blivit bjuden på bröllop veckan innan vi gifter oss och jag har ingenting att ha på mig..... Det måste ju betyda att jag kan bara MÅSTE beställa en klänning till dess

Tror jag ska invänta min brudklänning bara och se hur den blev... Blir den bra kör jag från samma ställe....

1/6 2012
  • Protexblue
    Italia08 skrev 2012-02-17 00:01:43 följande:
    Hm, vad konstigt att du inte kommer åt mina bilder. Vad jag vet så har jag inte någon konstig inställning på min sida.
    Men om du klickar på "visa endast" under mitt namn här i tråden så kommer bara inlägg jag har skrivit upp. Klicka sedan på sida nr 7, där hittar du bilder på mig med underkjol och klänning.
    Vilken underbar klänning!! =) Vart beställde du ifrån?
    Men om du hade med 2 ringar så tror jag att 1700tal har rätt, jag vill ju verkligen ha som på bilden, värsta bakelsen så de får nog bli en med 3 ringar för mig.
  • Protexblue

Men va fasen, nu såg jag någon annanstans att man kanske inte ska ha några ringar alls när de är en slät kjol för att de lätt syns.. Fy fan nu orkar jag snart inte med mer komplikationer. Welcome to the jungel... !

• Minuz
    Magenta skrev 2012-02-16 16:39:29 följande:
    Nu har jag följt er ett tag här i tråden och kände att jag skulle slå till på en klänning bara så där. Det var inte alls dags och jag har egentligen tänkt att köpa en av Mylove eller Landy sedan när det är skarp läge men ibland blir man impulsiv. Köpte en för 385 kr på ebay men tyvärr av samma säljare som Jane(?) dvs vivian6689 och det verkar som om det bara var bluff. Jag köpte denna klänning:

Detta var/är min första klänning som jag beställde. Den är så vacker och elegant......... jag köpte min på dhgate. Men jag blev besviken då den verkligen inte blev som bilden, fast den är jättefint sydd osv. Men jag ska inte ha denna då jag ska ha en stor fluff....

Tyvärr kan jag inte visa den då jag har bilderna på den stationära datorn......

Har varken telefon eller internet för några korkade inbrottstjuvar klippte igår natt sönder alla kablar i skåpet ute på gatan för att förstöra larmet på netto..... Mycket jobb för att göra inbrott på netto.... Grrr

• pulmonate
    Josefin521 skrev 2012-02-17 07:44:20 följande:

Oj va bra, hur fasiken såg du det? Och hur visste du att det var olika färg på tyget under och spetsen? Stod det någonstans? Vilket är det bästa tyget att ha under? Ska man välja ivory eller vitt? Skall det vara underkjol på denna? Vill inte att det ska se ut som en lång negligé men samtidigt absolut inte som en bakelse.... Och hur säger man att man inte vill ha en spetskant?

Tack alla för era grymma tips!!

Hej Josefin,
    Fin klänning du har hittat. Det är lite samma effekt på denna klänning som min som just är "lace applique on tulle" på ovandelen. Jag tycker att tullen skaver lite i armvecken, men det kanske är för att den är för tajt. Jag tycker också det är som snyggast när dom syr på spetsen tätt, så att inte för mycket tulle syns.  
  • Darling Daisy
    bridetobe2013 skrev 2012-02-17 09:50:40 följande:

Men vilken otur! Har blivit bjuden på bröllop veckan innan vi gifter oss och jag har ingenting att ha på mig..... Det måste ju betyda att jag kan bara MÅSTE beställa en klänning till dess

Tror jag ska invänta min brudklänning bara och se hur den blev... Blir den bra kör jag från samma ställe....

1/6 2012
    Staaaackars dig!!!
    Jag har ju listat ut att man kan använda sommarens grillfester som ursäkt för att få köpa en måttsydd klänning... *visslar oskyldigt* 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!