• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2012-02-15 17:41:45 följande:
    Och Skummis, HEEEJ!!! *vinkar* 100 år sen ju... Kul med en liten kicka, grattis! <3
    Vinkevink!!! Solig Jag vet, är skitdålig på att skriva men smygläser såklart ibland... 
    liva skrev 2012-02-15 17:57:26 följande:
    Har prövat lunginflammation ett antal gånger bland annat som 4åringen. Jag har minnen av hur jag ligger på golvet och skriker & slåss för att slippa ta medicinen och slutligen hamnade på sjukhus eftersom jag bara blev sämre.... Förvånad idag att mina föräldrar stod ut med mig och inte gav bort mig Flört
    Fy tusan! Tur att sonen har nödingång till magen (han har gastrostomi), annars hade det blivit slagsmål!
  • liva
    1700tal skrev 2012-02-15 17:39:54 följande:

Hm, känner att jag måste reda ut lite i tygdjungeln! Har skrivit enormt mkt om detta men eftersom det är så många nya i tråden är det nog läge med en liten repetition.

Otroligt bra guide.... synd att det fanns en bättre sökfunktion så att den gick lätt att hitta om folk har frågor när det gått 100sidor igen om sisådär 1mån.
    Går det att göra en en länk till ett specifikt inlägg? Har inte riktigt begripit mig på sökfunktionen här på BT
  • Gussara
    Protexblue skrev 2012-02-12 20:09:43 följande:
    Gussara: Jätte fin. Vilken sida beställde du ifrån?
    Tack! =)
    Jag beställde från Landybridal.
  • 1700tal
    liva skrev 2012-02-15 18:05:46 följande:
    Otroligt bra guide.... synd att det fanns en bättre sökfunktion så att den gick lätt att hitta om folk har frågor när det gått 100sidor igen om sisådär 1mån.
    Går det att göra en en länk till ett specifikt inlägg? Har inte riktigt begripit mig på sökfunktionen här på BT

Nej, BTs sökverkyg är under ALL kritik. Dessutom tror jag det mesta jag skrivit om tyger var i de äldre trådarna. Många har framfört till BT att man ska kunna söka i själva tråden/trådarna men respons uteblir. Det var ju så att förut stängdes trådarna efter 3 mån, sen fick man starta en ny. Då uppstod inte det problemet, det hann inte skrivas så mkt i varje tråd.

Det är på gott och ont att det pratas så mkt i den här tråden. Den kan va svårt att hänga med i men å andra sidan är allt "mellansnack" (som vissa stör sig på, men då får man leta upp en annan tråd ) det som gör den så aktiv och levande. Vi startade "gaffeltråden" efter att vi fick skit i den förra tråden för att vi pratade för mkt OT! Den förra tråden blev då ren kinatråd och denna fick man prata hur mkt man ville i. Behöver väl knappast tillägga att den andra stendog!

Så vi får alla hjälpas åt att svara på samma frågor om och om igen.

• Protexblue

Nu har jag bestämt mig för att chansa och beställa en klänning från milly, den är så billig så blir de fel så blir de, vilket med min tur det verkligen kommer bli men men..
    Detta är då klänningen:

Men det är nu jag verkligen behöver HJÄLP, vad ska man ha för underkjol.

Från milly kunde jag välja på en inbyggd utan ringar eller på lösa och då kunde man välja på: utan ringar, 2 ringar eller 3 ringar. Är de någon som vet vad som vore bäst under denna klänning så skulle jag vara jätte tacksam för svar..
  • daniiel
    Protexblue skrev 2012-02-15 20:20:32 följande:
    Nu har jag bestämt mig för att chansa och beställa en klänning från milly, den är så billig så blir de fel så blir de, vilket med min tur det verkligen kommer bli men men..
    Detta är då klänningen:

Men det är nu jag verkligen behöver HJÄLP, vad ska man ha för underkjol.

Från milly kunde jag välja på en inbyggd utan ringar eller på lösa och då kunde man välja på: utan ringar, 2 ringar eller 3 ringar. Är de någon som vet vad som vore bäst under denna klänning så skulle jag vara jätte tacksam för svar..
    Jättefin klänning, hoppas den kommer bli bra :) Jag tror att en underkjol med två ringar skulle vara fint till den där klänningen, om man vill att den ska likna klänningen på bilden. Tre ringar kan bli lite mycket för den där klänningen (vet dock inte hur Millys underkjolar ser ut) och en utan ringar ger inte samma "ballong"-form på kjolen, utan då blir den mer A-linje formad och "rak" i fallet. Vilket också kan vara väldigt fint, beroende på ens eget tyckte och smak.
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-02-15 20:43:17 följande:
    Jättefin klänning, hoppas den kommer bli bra :) Jag tror att en underkjol med två ringar skulle vara fint till den där klänningen, om man vill att den ska likna klänningen på bilden. Tre ringar kan bli lite mycket för den där klänningen (vet dock inte hur Millys underkjolar ser ut) och en utan ringar ger inte samma "ballong"-form på kjolen, utan då blir den mer A-linje formad och "rak" i fallet. Vilket också kan vara väldigt fint, beroende på ens eget tyckte och smak.

Av Millys underkjolar skulle jag ta den med 3 ringar för det är den som har "ballong"-formen (dvs lite "ball gown"-siluett). Den med 2 ringar är spikrak A-linje. Som till min sista raka klänning, där är den perfekt. Dessutom kan man både justera och ta bort ringarna om man vill. Men det gäller ju bara Millys förstås.

• knyttan
    1700tal skrev 2012-02-15 17:39:54 följande:

Hm, känner att jag måste reda ut lite i tygdjungeln! Har skrivit enormt mkt om detta men eftersom det är så många nya i tråden är det nog läge med en liten repetition.

Ytterligare får tilläggas att en sidenklänning från Kina för 7000 kr INTE kan jämföras med en polyesterklänning som säljs här i Sverige för 10 000 kr! Då får man kliva upp i mångdubbla prisklasser för att hitta motsvarande kvalité.

Nu blev det ett långt inlägg men det kan va bra att ha lite kunskap på benen när man pratar med Kina och överväger alternativen.

TACK 1700-tal för den genomgången, återigen visar du vilken klippa du är för alla andra förvirrade blivande kinaklänningskonsumenter!
    Det enda jag inte hängde med på var hur du menar med kinaklänning i siden vs polyesterklänning i Sverige? Menar du att en billigare sidenklänning från kina är bättre än en dyrare polyesterklänning här i Sverige? Eller är jag bara trött o trög?
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-15 20:54:04 följande:

Av Millys underkjolar skulle jag ta den med 3 ringar för det är den som har "ballong"-formen (dvs lite "ball gown"-siluett). Den med 2 ringar är spikrak A-linje. Som till min sista raka klänning, där är den perfekt. Dessutom kan man både justera och ta bort ringarna om man vill. Men det gäller ju bara Millys förstås.

Jahaaa okej, då tycker jag också den med tre ringar :) Har ingen aning om hur Millys underkjolar ser ut :P Jag har nämligen sett många andra med två ringar som har lite ballgown-siluett, men som är lite rakare upptill bara, där den där klänningen går ner på höften, därför tänkte jag att en sådan skulle blivit bra.
  • Ivanka

Måste också få tacka! 1700tal, vilken kunskapskälla du är! Har verkligen fått en bra gudie till brudklänningstygvärlden! 
    Det som egentligen är det viktigaste för mig är att tyget är tjockt, tungt och åt det blanka hållet. Och om jag har förstått dig rätt så ska jag hålla mig till satin och inte taft. Men är polystersatin ett bra alternativ eller ska man satsa på silk satin?
    Landy skrev att de använder taffeta av best quality, någon som vet om de har satin som alternativ också? 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!