• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • pulmonate
    Ivanka skrev 2012-02-15 12:37:10 följande:
    Hej alla gafflare!

Har läst här ett bra tag för jag funderar på få en "ihop-klistrad" klänning uppsydd. Har mailat My-love, Milly och Landy med bild och önskemål. Har varit mest inne på Landy ett tag för det verkar som att man kan få bra tygkvalité om man betalar lite extra, rätta mig om jag har fel?
    Vill ha sådant tjockt, tungt "klassiskt" brudklänningstyg som är mjukt och slätt, tror att det är duchess silk. Eller iaf något  liknande, men det är ju verkligen en djungel det här med tyger! 
    Har fått svar från Landy att de kommer använda taffeta, hur skiljer det sig? Och Milly använder sig av silk, det skiljer sig från satin som jag har uppfattat som mycket tunnare? Eller?
    Om någon vänlig själ vill hjälpa mig att reda ut tygproblemen så hade jag varit väldigt tacksam!! 
    Jag beställde min klänning i Satin Ivory ifrån Milly och det är ett tjockt fint tyg. Det känns som att det är hög kvalitet, fin färg, och faller fint. Det känns lyxigt ut. Skillnaden mellan silk och satin är att satin är mjukare och ett naturligt material.
    Satin är ett bindningsätt, gjort av antingen Silk, bomull,etc. Enbart silk är dyrare, mjukare och faller annorlunda, men i övrigt är de ganska lika. Så pass att när jag frågade i en brudbutik hur jag kunde vara säker att det verkligen är silk och inte satin, sa hon att det är jätte svårt, speciellt för "vanligt folk". 
    Jag tänkte också beställa min i silk ifrån början, men hos Milly ville dom ha x2,5 priset, och då blev det helt plötsligt en ganska dyr klänning. Personligen tycker jag det är värt att chansa hos kinaklänningsidorna främst för priset. Måste man betala 7000kr så kan man lika bra köpa den i butik.

• Ivanka
    pulmonate skrev 2012-02-15 12:56:13 följande:
    Jag beställde min klänning i Satin Ivory ifrån Milly och det är ett tjockt fint tyg. Det känns som att det är hög kvalitet, fin färg, och faller fint. Det känns lyxigt ut. Skillnaden mellan silk och satin är att satin är mjukare och ett naturligt material.
    Satin är ett bindningsätt, gjort av antingen Silk, bomull,etc. Enbart silk är dyrare, mjukare och faller annorlunda, men i övrigt är de ganska lika. Så pass att när jag frågade i en brudbutik hur jag kunde vara säker att det verkligen är silk och inte satin, sa hon att det är jätte svårt, speciellt för "vanligt folk". 
    Jag tänkte också beställa min i silk ifrån början, men hos Milly ville dom ha x2,5 priset, och då blev det helt plötsligt en ganska dyr klänning. Personligen tycker jag det är värt att chansa hos kinaklänningsidorna främst för priset. Måste man betala 7000kr så kan man lika bra köpa den i butik.

Tack för förklaringen! Har alltid undrat om vad skillnaden är!
    Milly frågade om jag ville ha bara yttertyget eller både inner- och yttertyget i silk, och hade tänkt bara det yttre men om det är så pass mycket dyrare så känns det inte riktigt värt det. Halva (eller hela) poängen är ju att det ska vara billigare än i Sverige.
    Du som verkar kunna dina tyger, vet du hur taffeta är?

• pulmonate
    Ivanka skrev 2012-02-15 13:14:15 följande:
    Du som verkar kunna dina tyger, vet du hur taffeta är?
    Tyvärr vet jag inte exakt hur det skiljer sig åt. Jag vet att det är ett tyg som ofta används till just brudklänningar, korsetter, mm. Det kanske någon annan kan svara på! Det finns andra som är mycket mer experta än jag här inne! Cool
  • BettyBoop

En fråga till proffsen. Är Landybridal det företag som har "bäst" kvalitet? Vet att de är dyrare än de andra företagen men betyder det att tygerna är bättre eller är det något annat som gör prisskillnaden?

Ska beställa nu och eftersom min klänning är helt i spets så är det jätteviktigt att kvaliten på spetsen är fin annars kommer det ju se.. hemskt ut.  Så är det Landy som är "bäst" eller några andra tips?

• jepe2b

nu har den kommit fr My Love. Är så besviken Men kanske går det att ändra en del hos sömmerska. Dels är den lite stor, eller rättare sagt jag angav lite mindre mått än jag har då jag skall tappa en hel del innan sommaren, och jag kan få på mig den redan nu.

Den är ju nästan bara i spets men spetsen ser billig ut, De har sytt på en annan sort spets på axlar och längst ned i fållen än resten av klänningen, och det gjorde kanske inget om det inte vore så att den är mer vit än resten av klänningen. Dessutom är klänningen i orginal med ngt slags holkärm och denna har mer axelband, dvs de sitter längre in än vad jag tycker blir snyggt.

Midjan har hamnat väldigt högt upp vilket gör att man ser ut som hej kom och hjälp mig, det sitter ett band i midjan som ger den känslan som man iofs kanske kan flytta på. Färget på bandet skulle vara champagne men i mina ögon är den mer som kaffe latte brun...ingen fin champagne färg iaf.

Det är 2 lager tyll mellan själva satintyget och spetsen och det blev lite för mycket för min runda kropp så ett lager minst måste nog bort. Den är söt men behöver en hel del ändring.

Jag kan inte bifoga bild...annars hade ni fått se

• DestinyD
    jepe2b skrev 2012-02-15 15:16:39 följande:

nu har den kommit fr My Love. Är så besviken Men kanske går det att ändra en del hos sömmerska. Dels är den lite stor, eller rättare sagt jag angav lite mindre mått än jag har då jag skall tappa en hel del innan sommaren, och jag kan få på mig den redan nu.

Den är ju nästan bara i spets men spetsen ser billig ut, De har sytt på en annan sort spets på axlar och längst ned i fållen än resten av klänningen, och det gjorde kanske inget om det inte vore så att den är mer vit än resten av klänningen. Dessutom är klänningen i orginal med ngt slags holkärm och denna har mer axelband, dvs de sitter längre in än vad jag tycker blir snyggt.

Midjan har hamnat väldigt högt upp vilket gör att man ser ut som hej kom och hjälp mig, det sitter ett band i midjan som ger den känslan som man iofs kanske kan flytta på. Färget på bandet skulle vara champagne men i mina ögon är den mer som kaffe latte brun...ingen fin champagne färg iaf.

Det är 2 lager tyll mellan själva satintyget och spetsen och det blev lite för mycket för min runda kropp så ett lager minst måste nog bort. Den är söt men behöver en hel del ändring.

Vad tråkigt! Är själv på väg att beställa en klänning med mycket spets från just MyLove, så nu blir jag lite orolig... Vore toppen om du kan lyckas få in en bild på originalklänningen + den som du fick hem här i tråden. Nu vet jag inte om jag törs beställa ju..... Rynkar på näsan Hoppas du får hjälp med din klänning så du blir nöjd!
  • Civette
    jepe2b skrev 2012-02-15 15:16:39 följande:

Kan du göra som jag, har bestämt mig att bara sitte i soffan och sura som en 3åring idag, får hoppas på att man är på lite roligare humör imorgon och att man till slut hittar sin drömklänning
  • Minuz
    Civette skrev 2012-02-15 15:54:19 följande:
    att man till slut hittar sin drömklänning
    Hahaha.............. Hitta sin drömklänning..... Det har jag gjort många gånger!!!!!!!! Är kär nu igen..... i många Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!