• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-06-29 14:52:50 följande:
    åh, spännande :)
    borde väl verkligen komma på fredag, tycker jag. i allra värsta fall på måndag.
    Jag såg fel, den kom till Malmö i förrgår och typ 30 sekunder efter jag skrev det där plingade det på dörren. Jajjemen, det var klänningen. Packade upp den och den var perfekt. Som en dröm!

MARDRÖM!!!!

Jag dubbel, trippel och megakollade med säljaren så att det skulle vara snörning i ryggen på klänningen. ICKET! Dragkedja och det saknas typ 15cm för att den ska gå ihop. I övrigt är klänningen perfekt, så otroligt vacker. Jag blir så ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • S2011
    Pinkgrape skrev 2011-06-29 15:03:20 följande:
    Jag såg fel, den kom till Malmö i förrgår och typ 30 sekunder efter jag skrev det där plingade det på dörren. Jajjemen, det var klänningen. Packade upp den och den var perfekt. Som en dröm!

MARDRÖM!!!!

Jag dubbel, trippel och megakollade med säljaren så att det skulle vara snörning i ryggen på klänningen. ICKET! Dragkedja och det saknas typ 15cm för att den ska gå ihop. I övrigt är klänningen perfekt, så otroligt vacker. Jag blir så ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till.
    men jaaa!

och Neeeeeeeej!!!!!!

hur kan de bara göra en sån miss?! är det samma som har gjort fel på denna klänningen som på den förra?
    du får helt enkelt gå wild and crazy på dem och fråga varför i hela friden det kommer hem en klänning med dragkedja när du flera gånger har kollat med dem så att det ska vara rätt (=snörning)?

jag lider med dig, pinkis, verkligen..
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-06-29 15:22:24 följande:
    men jaaa!

och Neeeeeeeej!!!!!!

hur kan de bara göra en sån miss?! är det samma som har gjort fel på denna klänningen som på den förra?
    du får helt enkelt gå wild and crazy på dem och fråga varför i hela friden det kommer hem en klänning med dragkedja när du flera gånger har kollat med dem så att det ska vara rätt (=snörning)?

jag lider med dig, pinkis, verkligen..
    Jag fattar inte!! Jag kollade verkligen med dom och förklarade vad som hade hänt med min förra klänning och ändå gör dom samma misstag, ja! Det var till och med snörning på bilden av klänningen som jag beställde, orginal alltså.

Jag har skickat ett mejl och skrivit att jag nu har fått klänningen och det är dragkedja. Något som de lovade mig att det inte skulle vara. Jag skrev också att de hade sagt uppredpade gånger att det skulle vara snörningen i ryggen. Bifogade en närbild på en snörning på brudklänning, plus en bild på klänningen jag beställde där man ser snörningen i ryggen. Skrev att klänningen de skickade är alldeles för liten och att mitt bröllop är väldigt snart och att jag nu står utan klänning för att de inte häll vad de lovade. Försöker dock skriva det i en någorlunda trevlig, men bestämd ton.

Vad ska jag göra nu?
  • Sommarbrud

Pinkgrape: Men NEJ! Hoppas de svarar snbbt men förstår att det inte är skoj. Hur vill du göra nu? Beställa en ny eller försöka skicka tillbaka denna (det kanske kostar?)

• Pinkgrape

Säljaren har sagt att det är hans fel och frågat hur han kan kompensera. Då han upprepade gånger lovat mig snörning och omöjligt kan ha missat det, så bad jag om en ny klänning skickad med expressfrakt, så att jag har den inom 2 veckor. Denna klänningen sydde dom på under en vecka. Är det helt orimligt?

Vill dom att jag skickar tillbaka klänningen jag redan fått, så säger jag att jag gör det när den nya klänningen kommit och om de betalar frakten tillbaka. Eller?

• Skumboll
    Pinkgrape skrev 2011-06-29 16:49:25 följande:
    Säljaren har sagt att det är hans fel och frågat hur han kan kompensera. Då han upprepade gånger lovat mig snörning och omöjligt kan ha missat det, så bad jag om en ny klänning skickad med expressfrakt, så att jag har den inom 2 veckor. Denna klänningen sydde dom på under en vecka. Är det helt orimligt?

Vill dom att jag skickar tillbaka klänningen jag redan fått, så säger jag att jag gör det när den nya klänningen kommit och om de betalar frakten tillbaka. Eller?

Men neeeeeej vad tråkigt! Att de inte fattar! Skrikandes

Tycker definitivt det är rimligt, expressfrakt och returfrakt är väl det minsta de kan göra.... 
    Har du bilder på klänningen?
  • 1700tal

Men Pinkgrape - NEEJ! Kära nån, det är ju bara inte möjligt! Förvånad Förvånad Skrikandes

Tycker det du skrev med expressfrakt och retur. Om de sydde denna på en vecka borde de väl klara det??

• Skumboll

Hämtade ut min nya brillor idag, när gubben fått sina är vi familjen nörd. Cool
    Tur jag har linser också så jag får känna mig lite normal.

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-06-29 17:31:08 följande:
    Hämtade ut min nya brillor idag, när gubben fått sina är vi familjen nörd. Cool
    Tur jag har linser också så jag får känna mig lite normal.
    Mehh ascoolt med brillor! Jag har såna nördbågar eller har massor av olika (sambon jobbar inom optikersvängen) Men vi hävdar att det är coolt!
  • Sommarbrud

Nya från Görväln: Det står vinflaskor på rummet som jag ville att de skulle ta bort för att jag vill inte betala mer och jag tror det folk dricker i baren räcker om vi säger så.. Ja men visst då får vi betala för att de ska ta bort flaskorna. Är inte det lite konstigt? Borde de inte kunna ta bort flaskorna när de städar? För jag får betala för att de ska ställa dit nya igen men om vi dricker upp dem måste inte nya dit då?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!