• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Madonnan skrev 2011-06-29 10:01:34 följande:
    Har lagt in bilden på klänningen här förut så du kanske känner igen den

Nej, jag har inte ens fått bilderna på testklänningen än. Vet inte ens om den är klar...

Försöker behärska mig både på chatten och mailen men jag är så jäkla irriterad nu så det är svårt.
    Lily skulle maila mig idag OM hon fick tag i någon ifo om klänningen från fabriken... Ja, tjena...
    JAA, det var den superdunderotroligt vackra klänningen!! Den snodde jag av dig sist du la in den och den har legat i en egen mapp sen dess! Skrattande Men ojojoj så spännande! LOVA på heder och samtvete att du visar fortsatta bilder när du får dem sen och särskilt det färdiga resultatet??

Jo, förstår att du blir irriterad. När de har gjort så då har jag sagt, "no thanks, I'll hold while you find the information now"... Det brukar fungera. Ska du göra den i ivory eller light champagne?

Du har ingen bild på baksidan? Eller större bild/bilder på den?
  • Madonnan
    1700tal skrev 2011-06-29 10:07:36 följande:
    JAA, det var den superdunderotroligt vackra klänningen!! Den snodde jag av dig sist du la in den och den har legat i en egen mapp sen dess! Skrattande Men ojojoj så spännande! LOVA på heder och samtvete att du visar fortsatta bilder när du får dem sen och särskilt det färdiga resultatet??

Jo, förstår att du blir irriterad. När de har gjort så då har jag sagt, "no thanks, I'll hold while you find the information now"... Det brukar fungera. Ska du göra den i ivory eller light champagne?

Du har ingen bild på baksidan? Eller större bild/bilder på den?
    Åh tack! Ja, den är verkligen fin!

Lovar att uppdatera med bilder (om jag någonsin får några).
    Ska barska till mig lite på chatten tror jag. Är nog lite för mesig ändå...

Har beställt den i ivory. Tror du att det blir bra? Är light champagne mer lik färgen på klänningen på bilden?

Nope, tyvärr inga andra bilder på den. Sparade denna bilden i en liten mapp i datorn för något år sedan och glömde ju lägga in vart jag hittat den...
  • S2011
    1700tal skrev 2011-06-29 10:02:07 följande:
    Johodå, det får du visst om du vill!! Fullt tillåtet! {#emotions_dlg.flower} Hoppas verkligen det löser sig, låter som du har strategin klar för dig iaf. Skrattande 
    Gulle dej :)

Ja, alltså, jag köper inte att få mitt exjobb totalsågat på så grundlösa motiveringar. Nån måtta får det banne mej vara, så det här ska jag verkligen gå till botten med. I augusti .

Madonnan: Oj, vilken vacker klänning! Måste ha tillkommit i tråden under min exjobbsfrånvaro. Verkligen super!
    Och jag säger som 1700-tal, ligg på dem och kräv svar nu och inte "senare idag". 
  • Madonnan
    S2011 skrev 2011-06-29 10:15:55 följande:
    Madonnan: Oj, vilken vacker klänning! Måste ha tillkommit i tråden under min exjobbsfrånvaro. Verkligen super!
    Och jag säger som 1700-tal, ligg på dem och kräv svar nu och inte "senare idag". 
    Tack tack!

Ja nu ska jag tuffa till mig och kräva lite omgående information. Uppdaterar här när jag får veta något.
  • 1700tal
    Madonnan skrev 2011-06-29 10:15:49 följande:
    Åh tack! Ja, den är verkligen fin!

Lovar att uppdatera med bilder (om jag någonsin får några).
    Ska barska till mig lite på chatten tror jag. Är nog lite för mesig ändå...

Har beställt den i ivory. Tror du att det blir bra? Är light champagne mer lik färgen på klänningen på bilden?

Nope, tyvärr inga andra bilder på den. Sparade denna bilden i en liten mapp i datorn för något år sedan och glömde ju lägga in vart jag hittat den...
    Ja, på dem på chatten på! När jag har legat på som mest (fast varit artig, är man det minsta oförskämd så är man körd) så fick jag min kontaktperson att gå till byggnaden bredvid med kameran i handen för att ta bilder medan jag väntade på chatten. Och det var samtidigt som jordbävningen i Japan, bara några mil ifån Shanghai. Men det visste jag inte då, alla hade typ skickats hem! Det var bara hon kvar.. Förvånad 

Den blir nog bra i ivory. Jag gillar millys spetsar i light champagne, det måste jag säga. Det blir så "lyxigt" och romantiskt med lite mörkare spetsar. Men deras light champagne-tyll är jättemörk och slår åt orange när det är mkt tyll, alltså många lager. Det var det ju på min sidenklänning och den tyllen sprättade jag bort och köpte nu i bättre nyans.
  • Madonnan
    1700tal skrev 2011-06-29 10:26:59 följande:
    Ja, på dem på chatten på! När jag har legat på som mest (fast varit artig, är man det minsta oförskämd så är man körd) så fick jag min kontaktperson att gå till byggnaden bredvid med kameran i handen för att ta bilder medan jag väntade på chatten. Och det var samtidigt som jordbävningen i Japan, bara några mil ifån Shanghai. Men det visste jag inte då, alla hade typ skickats hem! Det var bara hon kvar.. Förvånad 

Den blir nog bra i ivory. Jag gillar millys spetsar i light champagne, det måste jag säga. Det blir så "lyxigt" och romantiskt med lite mörkare spetsar. Men deras light champagne-tyll är jättemörk och slår åt orange när det är mkt tyll, alltså många lager. Det var det ju på min sidenklänning och den tyllen sprättade jag bort och köpte nu i bättre nyans.
    Ja en orange klänning är jag inte riktigt pigg på...

Imorgon ska jag minsann sitta vid chatten tills jag får se lite resultat! "Tur" att minstingen i familjen vaknar vid 6-tiden så man kommer upp i tid
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-06-28 19:16:36 följande:
    Malin24 - det där med underkjolen låter ju jättekonstigt förresten. Jag har oxå den med släp hemma och den är absolut inte kort. Alla mina underkjolar från milly går till mellan knät och golvet. Förvånad
    Hm va konstigt, får kanske ta mig ett snack med Bella igen då...Glad
  • S2011

Nytt i exjobbsföljetongen:

Efter ytterligare ett krav om specifikation på kriterier som inte uppfylls får jag svar om att kriteriet "drar egna slutsatser av inhämtad information" inte uppfylls eftersom hon anser att mina slutsatser är "för stora". "men i övrigt uppfyller du alla kriterier för betyg 5".

Gissa om jag började koka. Hur kan man inte uppfylla "drar egna slutsatser" när man har en halv sida med slutsatser?!?! 

• Pinkgrape

Det tar sig. Klänningen nådde igår Malmö :D
    Jag borde väl kanske hinna få den imorgon eller på fredag?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • S2011
    Pinkgrape skrev 2011-06-29 14:33:30 följande:
    Det tar sig. Klänningen nådde igår Malmö :D
    Jag borde väl kanske hinna få den imorgon eller på fredag?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    åh, spännande :)
    borde väl verkligen komma på fredag, tycker jag. i allra värsta fall på måndag.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!