• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Nikkita
    Darling Daisy skrev 2011-06-28 20:57:33 följande:
    Okay, brudar!! Känner ni för lite beslutsfattande så här på tisdagskvällen?

Jag har nu tre alternativa brudklänningar (råkade visst köpa en lillyklänning i helgen)

Är själv osäker på vilken det blir, så tänkte fråga er vilken ni tycker passar mig bäst:
    (ärliga åsikter är helt ok, så skriv om ni tycker något ser konstigt ut)

Klänning ett, från Landy:

Klänning två, från DHgate (är nålad i midja o nerkant, därför ser den lite konstig ut där).

Klänning tre, från Lilly:

1:an tycker jag helt klart är överlägset snyggast på dig! Du får en jätte snygg kropp i denna Glad 
    de andra två framhäver inte alls din fina figur enligt mig...
    Så min röst faller som sagt på klänning nr. 1 från Landy Skrattande
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-06-28 22:28:05 följande:
    Miceme - det var ett litet tag sen! Skrattande Nå, hur är det nu att vara en ärbar kvinna? Nån större skillnad? Skrattande

Ingen större skillnad Mer än att jag känner mig lite som att jag var undercover eller något när jag presenterar mig. Eller att jag känner mig som en gammal käring när jag får titulera M som min man.

Men det är inte så tomt som jag trodde det skulle bli, faktiskt är det skönt att få det gjort och sälja av klänningarna så det börjar finnas lite utrymme igen.

• Darling Daisy
    S2011 skrev 2011-06-28 22:29:49 följande:
    Ett stort fett IG (det första på hela utbildningen, ironiskt nog) med en crappy motivering som jag ifrågasatte och fick ytterligare en dålig motivering... men, nu har jag gått från knäckt till förbannad, så det ska säkert kunna lösa sig.

Jag såg bakifrån-bilden också, och tycker fortfarande att den ser fin och drömmig ut. jag gillar't. men, det är ju inte jag som ska ha den på mig och du måste känna att det känns bra och rätt och trivsamt, så välj den klänning som du känner dig bäst i (ettan, alltså ). 
    Hehe, jag menade resultatet på enkäten!!  
    Det är bra att du ifrågasätter, även om du inte får godkänt direkt så bör du i alla fall få en okej motivering.
    Jag, som då arbetar på "andra sidan" och betygssätter, vet noggrann man måste vara med att formulera kritik (positiv och negativ) på ett konstruktivt sätt som författaren förstår. Tråkigt att du fick en examinator som inte kan förklara...

• Darling Daisy

Tack snälla för alla kommentarer om klänningsvalet:

Eftersom så många gillade ettan, så kan jag i alla fall offra mig på att prova den en gång till. Så imorgon åker den på (m bättre underkjol..)

Så får vi se vilken som det blir i slutändan.

Nu är det nog nannadags för DD, börjar göra ont i ögonen - det borde vara ett tecken på att jag behöver sova!!  

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-28 22:09:54 följande:
    Tack, snälla du! {#emotions_dlg.flower} Jaaaa du, vad sa han... Hm, han snörade på, fotade, snörade av utan att kommentera klänningen eller framför allt MIG i klänning med ett enda ord! Gråter Och det talar väl för sig själv, antar jag... Rynkar på näsan 
    Vi har ju sagt åt honom att han måste skärpa sig nu!  

Klänningen är fin och blev väldigt mycket bättre utan axelbandet, men jag stör mig fortfarande på överdelen. Synd att de skulle "slarva" med den. Skrikandes

Och eller hur, satan vad brun du är! Förvånad Sånt pigment vill jag också ha, buhuuuuuuuuuuuu! 
  • Skumboll

DD: Jag röstar nog ändå på Lillyn. Ettan sitter jättefint framifrån men kanske inte lika fint bak med snörningen, spetsklänningen ser rätt stor ut och med tanke på tidsbristen så hade jag valt bort den. Lillyn sitter väldigt fint på dig och den är så enkel och stilren och kan ju knappt bli fel!

• 120530
    sandis1977 skrev 2011-06-28 20:34:17 följande:
    Kommer DHgate höra av sig till mig när jag tagit emot min klänning då för att utvärdera? För just nu känns det bara som jag vill skita i det eftersom jag inte hör något. Jag har sagt att bröllopet är 9 juli så då börjar det bli lite bråttom för dem.
    Ja, först får du ett mail att du skall gå in på din dhgatesida och bekräfta att klänningen har kommit. Har du inte fått det malet ännu så har inte säljaren anmält att den levererats heller.

Sedan går det fem dagar (om jag minns rätt) där du skall hinna prova och kolla så att det stämmer, först efter det kan du bekräfta och releasa pengarna,
  • 120530
    Darling Daisy skrev 2011-06-28 20:57:33 följande:
    Okay, brudar!! Känner ni för lite beslutsfattande så här på tisdagskvällen?

Jag har nu tre alternativa brudklänningar (råkade visst köpa en lillyklänning i helgen)

Är själv osäker på vilken det blir, så tänkte fråga er vilken ni tycker passar mig bäst:
    (ärliga åsikter är helt ok, så skriv om ni tycker något ser konstigt ut)

Klänning ett, från Landy:

Klänning två, från DHgate (är nålad i midja o nerkant, därför ser den lite konstig ut där).

Klänning tre, från Lilly:

Jag röstar på 3:an! Stilren och fin men absolut en "riktig" brudklänning
  • S2011
    Darling Daisy skrev 2011-06-28 23:16:35 följande:
    Hehe, jag menade resultatet på enkäten!!  
    Det är bra att du ifrågasätter, även om du inte får godkänt direkt så bör du i alla fall få en okej motivering.
    Jag, som då arbetar på "andra sidan" och betygssätter, vet noggrann man måste vara med att formulera kritik (positiv och negativ) på ett konstruktivt sätt som författaren förstår. Tråkigt att du fick en examinator som inte kan förklara...
    Jaha, haha Glad Resultaten från enkäten var av den typen som vänder upp och ner på tillvaron lite. De pekade på rätt stora brister på viktiga områden inom den grupp som enkäten vände sig till (enkäten handlade om utbildning och kunskap) och visade på ett stort behov av förändring i den utbildning som finns idag. Så, inte så mainstream och lättsmält, populärt resultat, direkt.

Jag har tillbringat ett år som vice kårordf. med utbildningsansvar, så jag vet ju lite om vad jag ska ställa för motfrågor och krav i den här situationen och vad jag själv kan bygga mitt resonemang på. väldigt bra att ha och tyvärr inte så många som kan. Det som stör mig allra mest i detta är att jag krävt att få de kriterier och mål som rapporten inte uppfyller specificerat, men får det inte. Det jag får är "jag tycker" och "jag anser", vilket faktiskt är helt irrelevant när examina skall bedömas efter på förhand uppsatta betygskriterier som vi studenter blir tillsagda att arbeta utifrån.

När jag läser igenom bedömningsmotiveringarna och kommentarerna examinator gjort i rapporten så får jag tyvärr en känsla av att hon inte riktigt har läst den. Alternativt läst den, men inte förstått vad den går ut på.
    Nu har jag återigen skickat ett mail där jag fortfarande efterfrågar de kriterier och mål jag inte uppfyller och meddelat att jag inte tänker ta i exjobbet förrän min handledare finns tillgänglig igen (nästan alla har ju gått på semester, inklusive min handledare) samt att vi nu dessutom gått in i den period där universitetet inte gör några förnyade examinationer och vi därför får avvakta augusti månad innan vi tar upp mitt exjobb igen.

Oj, lång OT-utsvävning
  • Darling Daisy

S2011:
    Då förstår jag ännu mer din irritation!!! Så ska det ju inte gå till, vad bra att du har erfarenheten o kunskapen att  ifrågasätta och se till att få en korrekt bedömning!!

Lycka till! 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!