• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-06-29 18:07:46 följande:
    Jag vill oxå ha brillor! Fubb... Rynkar på näsan Men herregud sommarbrud, betala för att INTE dricka vin?? Det var nog det konstigaste jag hört på länge! Förvånad

Idag hämtade jag min ring btw!!!!! Hjärta Den är så fiiin...
    Men vad roligt att du e nöjd! Man får visa bild om man vill ....
    1700tal skrev 2011-06-29 18:10:06 följande:
    Så var det på mauritzberg oxå om jag inte minns fel, de räknade även in telefonsamtal och mail. Sen var det full timtaxa efter det.
    Ja känns as konstigt men vi har bara träffat henne i 30 min så jag hoppas inte mina 4 mail har överstigit tiden... Men man vet ju aldrig :) jag borde få betalt för att jag har fått sitta o jaga dem i telefon :)
  • 120530
    Pinkgrape skrev 2011-06-29 16:49:25 följande:
    Säljaren har sagt att det är hans fel och frågat hur han kan kompensera. Då han upprepade gånger lovat mig snörning och omöjligt kan ha missat det, så bad jag om en ny klänning skickad med expressfrakt, så att jag har den inom 2 veckor. Denna klänningen sydde dom på under en vecka. Är det helt orimligt?

Vill dom att jag skickar tillbaka klänningen jag redan fått, så säger jag att jag gör det när den nya klänningen kommit och om de betalar frakten tillbaka. Eller?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tycker så synd om dig, hoppas det löser sig! Om allt går väl har du ju en ny klänning (som passar) om två veckor. Jag tycker inte heller att du skall skicka tillbaka den du fått förrens du har en ny i handen, håll den som gisslanTungan ute
  • 120530
    Jag vill oxå ha brillor! Fubb... Rynkar på näsan Men herregud sommarbrud, betala för att INTE dricka vin?? Det var nog det konstigaste jag hört på länge! Förvånad

Är det vigselringen? Blir du inte sugen på att använda den?! Jag hade inte kunnat hålla mig haha Glad
  • Sommarbrud

Just det ni får inte bli arga för att jag inte visar bilder direkt efter lördag. Åker ju bort på tisdag o barnkalas söndag men kanske hinner måndag iof... Men jag har inte glömt utan fixar så fort jag kommer hem! Bara så ni vet Flört

• Skumboll

Man kan ju ha brillor utan styrka  Tungan ute

Få seeeee ringen då. Och inte produktbilden utan the real stuff!
    Sommarbrud skrev 2011-06-29 18:10:39 följande:
    Haha det är lugnt vi har också ångrat oss både en och två gånger ska du veta men men det blir nog bra på lördag men det är så mkt som strular små saker sånt hatar jag! Och eftersom jag jobbar med service själv så blir jag extra galen!!! Demon
    Det blir säkert bra på lördag, men sånahär grejer ska ju vara roliga! Små grejer kan ju förstöra rätt mycket av glädjen. 
    Precis, jag har också jobbat med service och man ser ju svart. Servicen är ju än viktigare när man slänger ner flera hundra tusen, men det är som att de gör som de vill bara de får pengarna. 
    Sommarbrud skrev 2011-06-29 18:12:03 följande:
    Så var det på mauritzberg oxå om jag inte minns fel, de räknade även in telefonsamtal och mail. Sen var det full timtaxa efter det.
    Ja känns as konstigt men vi har bara träffat henne i 30 min så jag hoppas inte mina 4 mail har överstigit tiden... Men man vet ju aldrig :) jag borde få betalt för att jag har fått sitta o jaga dem i telefon :)
    Har ni bara varit där på ett möte i 30 min? Förvånad
    Och det där att de räknar in mail är ju lite lurigt, det går ju lixom inte att kontrollera hur länge hon ägnat sig åt ditt mail heller. 
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-06-29 18:14:37 följande:
    Just det ni får inte bli arga för att jag inte visar bilder direkt efter lördag. Åker ju bort på tisdag o barnkalas söndag men kanske hinner måndag iof... Men jag har inte glömt utan fixar så fort jag kommer hem! Bara så ni vet Flört
    Bra att du förvarnar!!

Du kommer ihåg att jag vill ha ditt paraply va? Cool
  • 1700tal
    Hm, försökte ta en bild med kameran men batteriet la av... Men kan ju slänga in Schalins bild. Igen! Skrattande Bara för att skryta lite... It's so preeeetty!

• 1700tal
    Emma F skrev 2011-06-29 18:14:34 följande:
    Är det vigselringen? Blir du inte sugen på att använda den?! Jag hade inte kunnat hålla mig haha Glad
    Japp, vigselringen. O nej, är inte sugen att använda den. Har bara provat den en gång. Okej, 10 ggr! Men har haft svärmor här hela dagen så det är inte illa pinkat att "bara" prova den 10 ggr under omständigheterna.
    Sommarbrud skrev 2011-06-29 18:14:37 följande:
    Kan du itne lägga in från mobilen då?? Tycker faktiskt att du är lite ego här, kommer inte vi först...?? Flört
    Skumboll skrev 2011-06-29 18:18:34 följande:
    Man kan ju ha brillor utan styrka  Tungan ute

Få seeeee ringen då. Och inte produktbilden utan the real stuff
    Men vad roligt att du e nöjd! Man får visa bild om man vill ....Ja känns as konstigt men vi har bara träffat henne i 30 min så jag hoppas inte mina 4 mail har överstigit tiden... Men man vet ju aldrig :) jag borde få betalt för att jag har fått sitta o jaga dem i telefon :)
    Jo, har varit sugen på såna! Sorry för produktbilden...
  • Pinkgrape

Nu har jag fått svar att de skickar en ny klänning och att jag inte behöver skicka tillbaka den jag redan fått. De vill dock att jag betalar expressfrakten på den nya klänningen och det är tydligen 99 dollar. Är jag snål om jag inte vill betala så mycket för att få rätt klänning?

• Sessan67
    Pinkgrape skrev 2011-06-29 19:04:28 följande:
    Nu har jag fått svar att de skickar en ny klänning och att jag inte behöver skicka tillbaka den jag redan fått. De vill dock att jag betalar expressfrakten på den nya klänningen och det är tydligen 99 dollar. Är jag snål om jag inte vill betala så mycket för att få rätt klänning?
    Jag tycker INTE att du ska behöva betala någon kostnad alls, när det så solklart är DE som klantat sig rejält!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!