• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • S2011
    Darling Daisy skrev 2011-06-29 09:25:16 följande:
    S2011:
    Då förstår jag ännu mer din irritation!!! Så ska det ju inte gå till, vad bra att du har erfarenheten o kunskapen att  ifrågasätta och se till att få en korrekt bedömning!!

Lycka till! 
    Tack, vi får väl se vad det leder till :)
  • Madonnan

Hej på er!
    Jag hoppar in här ibland med lite frågor och nu har jag en igen:

Beställde den 1 maj en klänning från Milly (skickade in ett foto på en klänning jag ville ha).
    Jag har fortfarande inte fått någon direkt info om hur det går och har både förrförra och förra veckan blivit lovad bilder på testklänningen men har inte fått några. Har mailat (får svar på kanske ett av tio mail) och chattat så många gånger nu så jag börjar så smått ge upp tanken på denna klänning och antar att jag bör börja leta efter en back-up.
    Bella är aldrig där så henne får jag inga svar av utan jag har fått chatta med Lily som hela tiden säger åt mig att inte oroa mig...

Därför undrar jag; bör jag oroa mig?
    Gifter mig 3 september och hade blivit lovad att jag skulle ha klänningen här i mitten av juli. Att jag inte kommer få den då har jag för länge sedan insett, men kommer jag överhuvudtaget få den innan bröllopsdagen? Hade ju liksom varit bra om man kunde ha lite tid på sig att korrigera ev "fel" innan¨...

Känns lite hopplöst just nu...

• 120530
    S2011 skrev 2011-06-29 08:57:10 följande:
    Förstår att det är jobbigt! Jag hade själv en dust med högskolan när jag gick där. Vi blev ihopfösta i grupper för ett stort arbete, och jag hamnade med två bästa kompisar (killar, singlar, direkt från gymnasiet) som ville gå hem och sova en stund när skolan slutade vid 16.00. Sedan tyckte de att det var en toppenide att vi sågs igen vid 8-snåret på kvällen Skrikandes När arbetet sedan var färdigt och vi fick 5:a på det, lämnade de in en protest och tyckte att jag som allra mest skulle ha 4:a för att jag inte bidragit lika mycket som de. Det gjorde jag visst, men på normala tider! Var riktigt arg och det var nära att jag hoppade av. Skällde rejält på handledaren som ens funderade på det utan att diskutera med mig, och utan att det kommit under arbetets gång. Men jag fick min 5:a och pratade aldrig med de puckona igen! Stå på dig och begär en riktig motivering!
  • 1700tal
    Madonnan skrev 2011-06-29 09:29:00 följande:
    Hej på er!
    Jag hoppar in här ibland med lite frågor och nu har jag en igen:

Beställde den 1 maj en klänning från Milly (skickade in ett foto på en klänning jag ville ha).
    Jag har fortfarande inte fått någon direkt info om hur det går och har både förrförra och förra veckan blivit lovad bilder på testklänningen men har inte fått några. Har mailat (får svar på kanske ett av tio mail) och chattat så många gånger nu så jag börjar så smått ge upp tanken på denna klänning och antar att jag bör börja leta efter en back-up.
    Bella är aldrig där så henne får jag inga svar av utan jag har fått chatta med Lily som hela tiden säger åt mig att inte oroa mig...

Därför undrar jag; bör jag oroa mig?
    Gifter mig 3 september och hade blivit lovad att jag skulle ha klänningen här i mitten av juli. Att jag inte kommer få den då har jag för länge sedan insett, men kommer jag överhuvudtaget få den innan bröllopsdagen? Hade ju liksom varit bra om man kunde ha lite tid på sig att korrigera ev "fel" innan¨...

Känns lite hopplöst just nu...
    Deras favvokommentar - please, don't worry! Men allvarligt, de hade ju en riktig produktionskris under våren (då min volangklänning kom i kläm) men det verkar faktiskt som att det har styrt upp sig nu. Min sista klänning händer det saker med hela tiden.

Men maila är ganska värdelöst, chatten är bättre. Men har du fått bilder på testklänningen än? Den bör ju snart va klar. Tjata på dem (fast vänligt och med inte alltför många utropstecken) att du vill ha bilder NU!

Har du bild på klänningen, bild du skickade till dem? Nyfiken...
  • 1700tal

Madonnan - dessutom tror jag vi i tråden har tillräckligt med kött på benen nu för att påstå att de som tjatar prioriteras högre. Så ligg på! Skrattande

• S2011
    Emma F skrev 2011-06-29 09:45:29 följande:
    Förstår att det är jobbigt! Jag hade själv en dust med högskolan när jag gick där. Vi blev ihopfösta i grupper för ett stort arbete, och jag hamnade med två bästa kompisar (killar, singlar, direkt från gymnasiet) som ville gå hem och sova en stund när skolan slutade vid 16.00. Sedan tyckte de att det var en toppenide att vi sågs igen vid 8-snåret på kvällen Skrikandes När arbetet sedan var färdigt och vi fick 5:a på det, lämnade de in en protest och tyckte att jag som allra mest skulle ha 4:a för att jag inte bidragit lika mycket som de. Det gjorde jag visst, men på normala tider! Var riktigt arg och det var nära att jag hoppade av. Skällde rejält på handledaren som ens funderade på det utan att diskutera med mig, och utan att det kommit under arbetets gång. Men jag fick min 5:a och pratade aldrig med de puckona igen! Stå på dig och begär en riktig motivering!
    Oj, det låter ju helt sanslöst! Tur att du fick det löst iallafall!

Ja, alltså, igår när det första mailet kom med bedömningen så blev jag verkligen helt knäckt. Jag har aldrig lämnat ifrån mig nåt som jag inte varit nöjd med eller som inte varit bra och genomarbetat. Men sen blev jag förbannad och nu känner jag att jag har gått in i att vara lite affärsmässig och kylig (hanterar det nog bäst själv då).

Examinators personliga åsikter och uppfattningar hör inte hemma i bedömningen av examina, så är det bara. Det är inte okej att lämna ut betygskriterier och betygsmål till studenterna att arbeta efter om bedömningen sedan ändå görs på examinators personliga åsikter. Och det är definitivt inte okej att inte kunna svara på vilka kriterier rapporten inte uppfyller när bedömningsgrunderna utkrävs.

Men, nu ska vi inte göra den här härliga, trevliga tråden till en skittråkig följetong om mitt exjobb. Tack för allas stöd och pepp, det här ska jag nog reda ut.. Glad 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-29 07:45:43 följande:
    Vi har ju sagt åt honom att han måste skärpa sig nu!   

Och eller hur, satan vad brun du är! Förvånad Sånt pigment vill jag också ha, buhuuuuuuuuuuuu! 
    Ja, ni har ju det!! Till hans försvar får jag väl kanske säga att han faktiskt stekte (brände) pannkakor samtidigt!

Hehe, ja vet inte vad det beror på, pigment eller vana? Ingen aning, men solen draaaas till mig och jag dras till solen. Men jag tjuvstartade ju lite febr på Malta som ni minns. Skrattande Då bränner man sig inte här sen... Drömmer
  • Madonnan
    1700tal skrev 2011-06-29 09:51:11 följande:Deras favvokommentar - please, don't worry! Men allvarligt, de hade ju en riktig produktionskris under våren (då min volangklänning kom i kläm) men det verkar faktiskt som att det har styrt upp sig nu. Min sista klänning händer det saker med hela tiden.

Men maila är ganska värdelöst, chatten är bättre. Men har du fått bilder på testklänningen än? Den bör ju snart va klar. Tjata på dem (fast vänligt och med inte alltför många utropstecken) att du vill ha bilder NU!

Har du bild på klänningen, bild du skickade till dem? Nyfiken...

Har lagt in bilden på klänningen här förut så du kanske känner igen den

Nej, jag har inte ens fått bilderna på testklänningen än. Vet inte ens om den är klar...

Försöker behärska mig både på chatten och mailen men jag är så jäkla irriterad nu så det är svårt.
    Lily skulle maila mig idag OM hon fick tag i någon ifo om klänningen från fabriken... Ja, tjena...
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-06-29 09:54:57 följande:
    Men, nu ska vi inte göra den här härliga, trevliga tråden till en skittråkig följetong om mitt exjobb. Tack för allas stöd och pepp, det här ska jag nog reda ut.. Glad 
    Johodå, det får du visst om du vill!! Fullt tillåtet! {#emotions_dlg.flower} Hoppas verkligen det löser sig, låter som du har strategin klar för dig iaf. Skrattande 
  • Madonnan
    1700tal skrev 2011-06-29 09:53:24 följande:
    Madonnan - dessutom tror jag vi i tråden har tillräckligt med kött på benen nu för att påstå att de som tjatar prioriteras högre. Så ligg på! Skrattande
    Will do!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!