• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Tack raringar för era kommentarer!!! Och tack för att ni blandar in era sambos, det är alltid bra med en manlig syn på saker!

Jag tror det blir lillyklänningen, den passar nog (som 1700tal skrev) bäst i sambandet och kanske också bäst till mig som person. 

Jag äääälskar spetsen, men det är förbenat mycket jobb på att få den lagom lång. Och tid är något som vi inte har i överflöd just Kan nog använda svärmor till något mer produktivt än att lägga upp klänning...

Sommarbrud: kortet på champagneklänningen är taget för någon månad sen, de andra idag. Därför skillnaden i hudfärg!  

• sandis1977
    Darling Daisy skrev 2011-06-28 21:48:12 följande:
    Tack raringar för era kommentarer!!! Och tack för att ni blandar in era sambos, det är alltid bra med en manlig syn på saker!

Jag tror det blir lillyklänningen, den passar nog (som 1700tal skrev) bäst i sambandet och kanske också bäst till mig som person. 

Jag äääälskar spetsen, men det är förbenat mycket jobb på att få den lagom lång. Och tid är något som vi inte har i överflöd just Kan nog använda svärmor till något mer produktivt än att lägga upp klänning...

Sommarbrud: kortet på champagneklänningen är taget för någon månad sen, de andra idag. Därför skillnaden i hudfärg!  
    Lillyklänningen är jättefin!
    Man kanske skulle kika in på deras rea :)
  • 1700tal

Nu har jag bilder på min förresten. Med borttrollat axelband. Visst blev den bättre så? Inte så snörad därbak, sambon är inte helt haj på hur man gör. :-d

• Sommarbrud
    För1700tal skrev 2011-06-28 21:52:14 följande:
    Nu har jag bilder på min förresten. Med borttrollat axelband. Visst blev den bättre så? Inte så snörad därbak, sambon är inte helt haj på hur man gör. :-d

För det första vad brun du är! Orättvist!
    För det andra den är jätte fin men stör mig lite på överdelen fortfarande så om du kanske kryper in i kyrkan? Så man ser kjolen ? Flört Men kjolen oj vad fin den är!!
  • sandis1977
    1700tal skrev 2011-06-28 21:52:14 följande:

Superfin! Passar dig underbart bra!

Var det inte du som trodde jag skulle kunna sprätta bort spetsen som är fastsydd i sömmarna på min klänning? Har du något tips?
    Jag vill verkligen ha bort den, har visat klänningen för min toastmadame vars mamma är sömmerska och båda säger Nej, men jag vet inte om jag bara ska ge mig på det? Sabbar jag hela klänningen tro?
  • Darling Daisy

Sandis: Kolla på lilly.dk, det finns hur mycket snygga klänningar som helst där!!! Farligt farligt!

och 1700tal:

Men herre min je, människa, vilken snygg klänning!!! Bättre utan axelbandet, tycker jag med. Och fy sjutton vad snygg du är i den!!!!  Håller med om att överdelen hade varit snyggare med lite mer volanger, lite syjobb för dig kanske?

Vad säger din kloka sambo (har han sett de andra klänningarna?)? 

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-06-28 21:55:30 följande:
    För det första vad brun du är! Orättvist!
    För det andra den är jätte fin men stör mig lite på överdelen fortfarande så om du kanske kryper in i kyrkan? Så man ser kjolen ? Flört Men kjolen oj vad fin den är!!
    HAHAHA, krypa in i kyrkan?! Jo, solbränna fastnar lätt på mig antar jag.. Drömmer Men håller med, överdelen är... konstig... Skulle kunna förstärka/förankra alla remsor på överdelen, de allra översta sitter helt löst. Men tvivlar på att det skulle bli nån större skillnad faktiskt. Obestämd Men jag gillar faktiskt kjolen, riktigt mkt! Kanske tom lika mkt som sidenfluff. Men vad hjälper det...
  • S2011

1700-tal: wow, den sitter ju jättefint :) så himla mycket bättre utan den konstiga axeln, men det är fortfarande störigt med det märkliga ballerinaunderkjolsfluffet på livet.... ser litegrann ut som du råkat i bridezillabråk och nån grabbat tag i klänningen mitt fram och ryckt lite.... så himla skittråkigt, sömmerskan på milly måste ju ha fått solsting? annars, tuppen upp!

Darling Daisy: men du! ettan sitter ju GROTESKT snyggt på dig! nästan så jag är beredd att slänga min egen klänning i diket och tokbeställa en sån däääääär!!!!!!!  

• Darling Daisy

Min sambo svär just över paypal. Han vill inte koppla något kort till paypal, hur var det man gjorde då? Måste man få nåt slags verifieringsmail från banken, eller?

• 1700tal
    sandis1977 skrev 2011-06-28 21:59:45 följande:
    Superfin! Passar dig underbart bra!

Var det inte du som trodde jag skulle kunna sprätta bort spetsen som är fastsydd i sömmarna på min klänning? Har du något tips?
    Jag vill verkligen ha bort den, har visat klänningen för min toastmadame vars mamma är sömmerska och båda säger Nej, men jag vet inte om jag bara ska ge mig på det? Sabbar jag hela klänningen tro?
    Tack!

Hmm, var det jag? Det var det säkert. JO, nu minns jag, du skulle ju ta bort spetstyget helt väl? Det borde gå ganska bra om du har nån sykunnig som kan hjälpa dig kanske. Beror ju lite på hur det är insytt i sömmen, bara tillsammans/över tyglagret som är under eller om det sitter fast ytterligare. Svårt att säga... Obestämd
    Darling Daisy skrev 2011-06-28 22:00:06 följande:
    Sandis: Kolla på lilly.dk, det finns hur mycket snygga klänningar som helst där!!! Farligt farligt!

och 1700tal:

Men herre min je, människa, vilken snygg klänning!!! Bättre utan axelbandet, tycker jag med. Och fy sjutton vad snygg du är i den!!!!  Håller med om att överdelen hade varit snyggare med lite mer volanger, lite syjobb för dig kanske?

Vad säger din kloka sambo (har han sett de andra klänningarna?)? 
    Tack, snälla du! {#emotions_dlg.flower} Jaaaa du, vad sa han... Hm, han snörade på, fotade, snörade av utan att kommentera klänningen eller framför allt MIG i klänning med ett enda ord! Gråter Och det talar väl för sig själv, antar jag... Rynkar på näsan 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!