Emblas Mamma skrev 2011-03-22 15:38:21 följande:
Men VEM i hela friden är det egentligen som är dryg!?!?!
Det är väl för fan upp till var och en om man vill gifta sig utomlands eller inte - det är fullkomligt fantastiskt!
Dom kanske är lite roligare än er bara och har ett mer exotiskt bröllop helt enkelt!
Vad är det för fel på era tankesätt?
Ni behöver inte ens betala några 15-20000 kr eftersom ni inte behöver gå!!!!
Menar du att det bästa vore att åka iväg utan att bjuda någon?!?!
Jag är SÄKER på att dom gör det pga artighet! Eller mnar du att dom inte ska få ha sitt utomlandsbröllop över huvud taget eftersom ni en gång bjöd på en fest där DOM ska ge igen exakt samma?
Eller menar du att alla som gifter sig utomlands är helt dumma och egoistiska om dom inte betalar för alla??!
Så du menar att om något brudpar i din bekantskapskrets som du någonsin bjudit inte får
1. gifta sig hemligt
eller
2. bjuda bara närmsta familjen på bröllop
för då anser du att dom är egoistiska som inte bjuder er!?
URSÄKTA?
Så du menar att när ni sätter ribban 100.000 kr och bjuder X antal gster så förväntas alla andra göra exakt likadant? Eller om ni bjuder på gratis bar hela kvällen så ska alla andra som var på ert bröllop göra det också för annars har ni gett för mycket och dom för lite?!
Om du skulle ge en present till någon som kostar 5000 kr och sen hade den personen inte haft så gott om pengar - förväntar du dig då att dom ÄNDÅ ska ge tillbaka för samma pris? Fastän det var ni från början som satte en kanske omöjlig ribba för dom?
Nej, väx upp för i helv****
Och gå inte på detta bröllop - ni är INTE värda att visa er där och förstöra stämningen!
Det är ju sånna som er som inte borde bli bjudna över huvud taget!
Och sen kommer ni väl sitta och vara falska bakom ryggen mot dessa människor i evighet och sura..
GUUUUUUUUUD!
Bra sagt!
När de bara bjudit 14 pers så skulle jag uppfatta det som att de anser TS som en god vän men när man läser hennes kommentarer så känns det inte så. På sätt och vis hoppas jag de får reda på TS ståndpunkt, jag skulle inte velat ha en sådan "vän"