fialia skrev 2011-03-22 07:52:07 följande:
Som jag skrev är det up till var och en att bestämma. Men av olika skäl känner jag till deras ekonomi väl. Jag tycker inte att det är konstigt att man betalar för boendet, men på just detta bröllopet kändes det att de hade bröllopet "på landet" för att göra det billigt för sig själva och allt annar var jättesunkigt. För mig gäller att jag inte vill uppfattas som snål för det är ingen egenskap jag gillar (går konstant back på detta). För oss var det inga problem att betala men upplevelsen kan ju trots detta kännas snål, eller?!
Jag säger bara så länge du inte har tittat in på deras bankkonton så kan du inte uttala dig om hur dom har det.
Har dom skulder så berättar dom knappast det!
Jag vet inte ens vad min mamma och pappa har för ekonomi! Inte heller mina bästa vänner.
Men visst, är du insatt så väl så att du kan kika på deras konton och skulder och annat så har du säkert rätt!
Men förstår inte varför du skulle det.
men helt enkelt: Tycker ni det är för snålt så tycker inte jag att ni borde gå på deras bröllop och förstöra deras lycka genom att sura över snålhet!
Jag hade inte velat ha sådana gäster på mitt bröllop, hade någon inte haft råd att bila dit vi ska va så är jag gladare om dom är hemma faktiskt.. Eller så hade jag helt enkelt försökt fixa ett boende hos mina släktingar till dom ifall dom hade ringt och tagit upp problemet.
Så varför gör ni inte det? Ringer och frågar om det finns övernattningsmöjlighet hos någon dom känner? Dom kanske visst kan fixa detta..
Det är lätt att sitta hemma och ha massa förutfattade meningar om vad som kan fixas och inte när man inte ens har ringt och kollat.
Och om det ändå inte går att fixa så stanna för all del hemma om ni nu skulle bli ruinerade!