• sandis1977

Hur ser era inbjudningar ut?

Någon som kan komma med tips?
    Kvadratiska cremefärgade kort är inhandlade. Men jag som annars är kreativ har fått blackout och har haft det ett bra tag.
    Kanske vet ni någon sida som jag kan hämta inspiration?

• Svar på tråden Hur ser era inbjudningar ut?
  • Sandrina
    Syrinx skrev 2011-04-19 17:52:21 följande:
    Ååååhh, jaså, det var inte svårare än så! Haha, vad dum jag känner mig nu Vad snällt att du tog dig tid att förklara, det uppskattar jag jättemycket! Känns skönt att veta hur man ska gå tillväga, eftersom vi också har tänkt att skriva ut våra inbjudningar själva. Tack! Solig
    Bara roligt när man kan hjälpa till! :) Säg bara till om du vill ha hjälp med något mer!
  • Rebbak

Jag laddar upp bild på våra inbjudningskort också. Kanske kan ge lite inspiration

• Tinzi
    Rebbak skrev 2011-04-19 18:29:42 följande:
    Jag laddar upp bild på våra inbjudningskort också. Kanske kan ge lite inspiration

Uscha så snygga ;) Blir riktigt avis nu, mina är så...fjuttiga , enkla...svart papper, vitt papper på m. text klart..känns trist...jajaj. Men dina känns som att de tar tid?!
  • Rebbak
    Tinzi skrev 2011-04-19 19:49:58 följande:
    Uscha så snygga ;) Blir riktigt avis nu, mina är så...fjuttiga , enkla...svart papper, vitt papper på m. text klart..känns trist...jajaj. Men dina känns som att de tar tid?!
    Det tog rätt så lång tid att designa dem i datorn och sen har vi tryckt dem på tryckeri. Att sätta ihop allt tog några timmar för 40 kort.
    Det där trädet på vänster sida ägnade nog blivande mannen minst tio timmar till. Eller jag vet inte, kändes som han jobbade med det länge iaf.

sen tycker jag alltid att man blir lite avundsjuk på andras inbjudningar. Att ens egna känns fjuttiga
  • Nu tusan ska jag bli fru

Är det någon som vet var man får tag i såna där plastkuvert att stoppa inbjudningskorten och tillhörande kuvert i? =)

• Theka

Så här blev våra egenpysslade. Pust! De fick bli i två olika versioner för jag räknade lite fel vid inköp av materielet plus att jag ändrade mig angående designen ungefär fnörtiarton gånger.

• helsingebrud

Smilla07 - har du använt embossingpulver och stämpel på utsidan ?? Har aldrig fattat hur pulvret funkar, ska man ha en speciell stämpeldyna först?

• Smilla07
    helsingebrud skrev 2011-04-20 23:03:14 följande:
    Smilla07 - har du använt embossingpulver och stämpel på utsidan ?? Har aldrig fattat hur pulvret funkar, ska man ha en speciell stämpeldyna först?
    Japp, en stämpel hade jag och en "genomskinlig" stämpeldyna så att embossingpulvret fastnar där jag stämplat. Sen "brände" jag över brödrosten och det gick hur enkelt som helst!
  • Val0709

Smilla07 Hur lyckades du få bokstäverna på framsidan? Satt igår och pysslade men det blir inte riktigt bra. Eller har du skrivit ut på en skrivare?Vill gärna ha tips!

• Val0709
    Smilla07 skrev 2011-04-20 23:49:11 följande:
    Japp, en stämpel hade jag och en "genomskinlig" stämpeldyna så att embossingpulvret fastnar där jag stämplat. Sen "brände" jag över brödrosten och det gick hur enkelt som helst!
    Vart har du hittat den? Panduro?
  • helsingebrud

denna tråd är sååå inspirerande

• Dannis

Nu är jag äntligen klar med våra inbjudningar. Jag får ofta för mig att jag vill göra själv, men tyvärr är jag inte så pysslig som jag önskar, så våra inbjudningar blev väldigt enkla och det tog väldigt lååååånga tid att göra klart dem Tungan ute

Jag är faktiskt nöjd (speciellt med tanke på att jag nästan kände för att ställa in bröllopet när skrivaren började strejka Flört). Nu är allt de behöver frimärken.

• LindaochJohn

Nu tusan ska jag bli fru - Åh vad fina o coola kort! =)

Septemberbrud11 - har du gjort korten själv? Hur gör man fickorna?

• Brud  vår 2012

allas är verkligen jättefina!!
    Är lite intressrad av vad Ni gett för era/ kort,både i material o porto (6kr eller 12 kr)
     Läste att en betalde 6 kr för material/inbjudan och så porto på det = 12 kr - det är ju 'gratis' ju =)

Är havpysslig själv, men känner ändå att jag vill göra dem själv. Kanske är jag för snål, men jag vill försöka göra inbjudan som inte överstiger 6 kr's porto

Festprogrammen kommer nog jag göra utsidan av tapetpapper för att få ett bra pris och som ändå ser o känns lyxigt, liksom vigselprogrammet! Men jag tror inbjudan blir för tung med tapetpapper, så där kör jag på något annat.

var på Panduro i dag - 50 % på mycket =) Köpte bla lackstång o sigillstämpel

Svar på tråden Hur ser era inbjudningar ut?