• sandis1977

Hur ser era inbjudningar ut?

Någon som kan komma med tips?
    Kvadratiska cremefärgade kort är inhandlade. Men jag som annars är kreativ har fått blackout och har haft det ett bra tag.
    Kanske vet ni någon sida som jag kan hämta inspiration?

• Svar på tråden Hur ser era inbjudningar ut?
  • Sommarbrud2011

cattitzi: vilket typsnitt har ni använt?

Jossis81: var hittade ni rospappret?

• Jossis81
    Sommarbrud2011 skrev 2011-03-13 10:01:45 följande:
    cattitzi: vilket typsnitt har ni använt?

Jossis81: var hittade ni rospappret?
    Köpte det i en scrapbooking affär här. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på papperet.
  • citrondoft
    Sommarbrud2011 skrev 2011-03-12 20:14:09 följande:

Vi har bara gjort grunden hittills, på det vita pappret kommer texten att vara mörkgrön och på de lila informationskorten kommer texten att vara mörklila. Färgtemat (som förhoppningsvis syns Glad) för bröllopet är lila-grön-vit.
    På framsidan kommer våra namn och bröllopsdatumet att stå, uppe till vänster i upphöjd silvertext (embossing). Vigselprogram och festhäfte kommer att ha samma layout men lite olika format.

Hur gjorde ni fickorna?? Hur satte du fast dem lim, dubbelhäftande tejp???
    Väldigt fina kort!
  • Smilla07

Jag har köpt ett fint silverpapper som jag ska använda i våra inbjudningar.

Gjorde en provutskrift nu i vår skrivare men märker till min förtvivlan att bläcket aldrig torkar utan kladdar av sig när man tar på det

Är det någon som vet om man kan köpa annat bläck eller om det kanske funkar bättre på en annan modell av skrivare eller måste jag helt enkelt köpa andra papper som inte är så "glansiga"?

Åh vad ledsen jag blev nu

• Amejuli
    Smilla07 skrev 2011-03-22 12:38:21 följande:
    Jag har köpt ett fint silverpapper som jag ska använda i våra inbjudningar.

Gjorde en provutskrift nu i vår skrivare men märker till min förtvivlan att bläcket aldrig torkar utan kladdar av sig när man tar på det

Är det någon som vet om man kan köpa annat bläck eller om det kanske funkar bättre på en annan modell av skrivare eller måste jag helt enkelt köpa andra papper som inte är så "glansiga"?

Åh vad ledsen jag blev nu
    Oj vad jobbigt!
    Kanske kan man prova att skriva ut på baksidan? Eller är de jättefula på baksidan?
  • Ciccci

Så här ser våra inbjudningar ut, dålig bild jag vet, man man ser på ett ungefär.. :)
    Men detta är dock bara framsidan, sen finns det faktiskt en insida oxå, men kameran dog innan jag hann ta en bild... =)
  • Smilla07
    Amejuli skrev 2011-03-22 13:11:08 följande:
    Oj vad jobbigt!
    Kanske kan man prova att skriva ut på baksidan? Eller är de jättefula på baksidan?
    Baksidan är vit och tråkig så den vill jag inte skriva ut på Meningen var att jag skulle skriva ut på silvriga sidan och sen klistra in det i inbjudan... Tänkte inte på detta när jag köpte papperen och har inte kvar kvittot så att jag kan lämna tillbaka dem. Bara att bita i det sura äpplet

Alla ni andra: Vilka fina inbjudningar ni gjort! Ni är så duktiga!
  • Amejuli
    Smilla07 skrev 2011-03-22 13:23:18 följande:
    Baksidan är vit och tråkig så den vill jag inte skriva ut på Meningen var att jag skulle skriva ut på silvriga sidan och sen klistra in det i inbjudan... Tänkte inte på detta när jag köpte papperen och har inte kvar kvittot så att jag kan lämna tillbaka dem. Bara att bita i det sura äpplet

Alla ni andra: Vilka fina inbjudningar ni gjort! Ni är så duktiga!
    Ja men då förstår jag. Tänkte att med lite tur hade ju baksidan kunnat vara i silver fast matt. Tungan ute Men men, då är det ju inte mycket att göra åt. Hoppas att du hittar något som fungerar bättre!
Svar på tråden Hur ser era inbjudningar ut?