• sandis1977

Hur ser era inbjudningar ut?

Någon som kan komma med tips?
    Kvadratiska cremefärgade kort är inhandlade. Men jag som annars är kreativ har fått blackout och har haft det ett bra tag.
    Kanske vet ni någon sida som jag kan hämta inspiration?

• Svar på tråden Hur ser era inbjudningar ut?
  • cattitzi

Såhär blev våra inbjudningskort. Etiketterna satte vi som förslutare på kuverten.
  • citrondoft
    SnowFairy skrev 2011-03-07 21:36:46 följande:
    Sidenbandet fäste jag med lite casco-lim , använde mig utav topps så att det inte skulle bli för mycket så att det skulle bli fula fläckar på bandet. Lite lim räckte gott och väl! Limmade först baksidan och la sedan i inbjudan, efter det limmade jag banden på framsidan och sist adresslappen :)

Hemsidan har jag och min sambo också gjort själva :)
    Ni hittar den på www.herlitz.nu/brollop

Hade marknaden varit större hade jag lätt kunnat tänka mig att designa trycksaker och hemsida åt andra, men det tar ju lite tid så lite betalt skulle man ju vilja ha, men när det finns gratis på nätet tror jag ingen skulle vilja betala för det. Jag är även fotograf så det skulle ha varit roligt att kunna "sälja" ett paket.

Jag blir glad när ni säger att ni tycker det jag har gjort är fint :)
    Tack för förklaringen! Hur gick det med bandet på posten?? Vet du om något lossnat?

Fin hemsida ni gjort!
  • Sommarbrud2011

Vi har bara gjort grunden hittills, på det vita pappret kommer texten att vara mörkgrön och på de lila informationskorten kommer texten att vara mörklila. Färgtemat (som förhoppningsvis syns Glad) för bröllopet är lila-grön-vit.
    På framsidan kommer våra namn och bröllopsdatumet att stå, uppe till vänster i upphöjd silvertext (embossing). Vigselprogram och festhäfte kommer att ha samma layout men lite olika format.

• SnowFairy
    citrondoft skrev 2011-03-08 20:17:08 följande:
    Tack för förklaringen! Hur gick det med bandet på posten?? Vet du om något lossnat?

Fin hemsida ni gjort!
    Alla banden höll fin fint :)
  • Jossis81

Här är våra som är gjorda idag! Smidigt med konvolut måste jag säga!
  • Fossing77

Vart har ni beställt de runda ettiketterna som ni förslutit kuverten med? Superfina!

• Jossis81
    Fossing77 skrev 2011-03-12 22:50:00 följande:
    Vart har ni beställt de runda ettiketterna som ni förslutit kuverten med? Superfina!
    Våra köpte jag på Vistaprint.se
  • Fossing77
    Jossis81 skrev 2011-03-12 22:58:23 följande:
    Våra köpte jag på Vistaprint.se
    Tack! :) Var de dyra?
  • Jossis81
    Fossing77 skrev 2011-03-12 23:00:12 följande:
    Tack! :) Var de dyra?
    Å nä, ca 30kr för 50 st! Ett klipp :) 
  • Fossing77
    Jossis81 skrev 2011-03-12 23:02:39 följande:
    Å nä, ca 30kr för 50 st! Ett klipp :) 
    Najs! :) Vistaprint brukar vara bra på att lägga in små avgifter i vart och varannat val man gör så det till slut kostar en del. Men det här var ju kanon :)
Svar på tråden Hur ser era inbjudningar ut?