• sandis1977

Hur ser era inbjudningar ut?

Någon som kan komma med tips?
    Kvadratiska cremefärgade kort är inhandlade. Men jag som annars är kreativ har fått blackout och har haft det ett bra tag.
    Kanske vet ni någon sida som jag kan hämta inspiration?

• Svar på tråden Hur ser era inbjudningar ut?
  • saralissa

Underbart inspirerande, tack!

• Chicita
    Smilla07 skrev 2011-03-22 13:23:18 följande:
    Baksidan är vit och tråkig så den vill jag inte skriva ut på Meningen var att jag skulle skriva ut på silvriga sidan och sen klistra in det i inbjudan... Tänkte inte på detta när jag köpte papperen och har inte kvar kvittot så att jag kan lämna tillbaka dem. Bara att bita i det sura äpplet

Alla ni andra: Vilka fina inbjudningar ni gjort! Ni är så duktiga!
    Kan du skriva ut på ett genomskinligt silkespapper? 
    Alltså använda silverpappret som bakgrund och "ram" om du sen klipper silkespappret lite mindre och limmar på försiktigt.

Eventuellt använda ett genomskinligt silkespapper med något silvrigt mönster på... ?

Jag bara spånar, vet inte hur det funkar i verkligheten...  
  • SposaRoma

Jättefina inbjudningar ni har, allihopa!!! Hjärta Våra är i form av pass, och ovanpå det ute sent, eftersom vi fick byta ställe och inte kunde beställa inbjudningarna förräns i januari. Helt galet att något kan bli stressigt när man har haft så lång tid på sig. Flört

• Fossing77
    Smilla07 skrev 2011-03-22 13:23:18 följande:
    Baksidan är vit och tråkig så den vill jag inte skriva ut på Meningen var att jag skulle skriva ut på silvriga sidan och sen klistra in det i inbjudan... Tänkte inte på detta när jag köpte papperen och har inte kvar kvittot så att jag kan lämna tillbaka dem. Bara att bita i det sura äpplet

Alla ni andra: Vilka fina inbjudningar ni gjort! Ni är så duktiga!
    Tänker samma som Chicita faktiskt. Skriv ut på ett annat papper, finns ju fina med pärlemolyster som i princip är transparenta och lätta att skriva ut på, kolla i affären så det funkar med bläckskrivare. Sedan kan du klippa och sätta fast på den silvriga framsidan, kanske fästa lite små detaljer eller så om du vill ha annat än bara pappret. Det tror jag blir superfint! Då får du ändå kvar den silvriga känslan liksom. :)
  • Sandrina

Såhär blev våra! :) Har tyvär ingen bild på insidan. Men pappret är glansigt på utsidan och vanligt matt på insidan. Eftersom det är svårt att, som ni skriver, få färgen att fasta på det glansiga så så valde vi att istället skriva ut på det matta och ha den fina glansiga sidan utåt. På framsidan har vi stämplat med vanligt svart stämpelfärg, den fastnade dock hur bra som helst!

• Millemoj

Så här ser våra inbjudningskort ut - fast inte med rätt namn dock... Vi har havstema/strandtema med färgtemat sand/ljusblå som vi tycker är vackert!
  • Sommarbrud2011

Citrondoft: jag använde dubbelhäftande tejp (eller lim, det var en rulle liknande tipex) för att fästa fickorna. Fungerade riktigt bra men man ska nog låta det torka innan man sätter dit korten annars lossnar limmet lite...

Såg att det är många som har rosetter. Är det någon som kan tipsa om hur man knyter snygga rosetter som går enkelt för mottagaren att ta upp?

• jesssicaaa

vilka fina inbjudningskort ni alla har gjort! Hade man haft ett mindre bröllop så hade man ju kunnat göra dom själv och lite mer personliga, men med 120 pers ibjudna så blir det jobbigt ;)

här är våra:

• Pinkgrape

Såhär kommer våra inbjudningar att se ut :)

Vi kanske är hemskt tråkiga, men vi kommer beställa färdiga enkla kort. Jag känner att jag varken har tid, ork eller inspiration till att göra egna. Det blir dessutom billigare att beställa färdiga.
Svar på tråden Hur ser era inbjudningar ut?