Hur ser era inbjudningar ut?
Någon som kan komma med tips?
Kvadratiska cremefärgade kort är inhandlade. Men jag som annars är kreativ har fått blackout och har haft det ett bra tag.
Kanske vet ni någon sida som jag kan hämta inspiration?
Någon som kan komma med tips?
Kvadratiska cremefärgade kort är inhandlade. Men jag som annars är kreativ har fått blackout och har haft det ett bra tag.
Kanske vet ni någon sida som jag kan hämta inspiration?
Underbart inspirerande, tack!
Jättefina inbjudningar ni har, allihopa!!! Våra är i form av pass, och ovanpå det ute sent, eftersom vi fick byta ställe och inte kunde beställa inbjudningarna förräns i januari. Helt galet att något kan bli stressigt när man har haft så lång tid på sig.
Såhär blev våra! :) Har tyvär ingen bild på insidan. Men pappret är glansigt på utsidan och vanligt matt på insidan. Eftersom det är svårt att, som ni skriver, få färgen att fasta på det glansiga så så valde vi att istället skriva ut på det matta och ha den fina glansiga sidan utåt. På framsidan har vi stämplat med vanligt svart stämpelfärg, den fastnade dock hur bra som helst!
Citrondoft: jag använde dubbelhäftande tejp (eller lim, det var en rulle liknande tipex) för att fästa fickorna. Fungerade riktigt bra men man ska nog låta det torka innan man sätter dit korten annars lossnar limmet lite...
Såg att det är många som har rosetter. Är det någon som kan tipsa om hur man knyter snygga rosetter som går enkelt för mottagaren att ta upp?
Pritt har ett lim på rulle typ... Kolla här :) www.prittworld.com/products/adhesives/glue-roller.html
Den är toksmidig att använda, bara att rulla över ytan du vill ha lim på och sedan sätta ihop... :)
vilka fina inbjudningskort ni alla har gjort! Hade man haft ett mindre bröllop så hade man ju kunnat göra dom själv och lite mer personliga, men med 120 pers ibjudna så blir det jobbigt ;)
här är våra:
Såhär kommer våra inbjudningar att se ut :)