• imdelicate

Mixbröllop (svensk-armeniskt)- någon som har tips/erfarenheter?

Sommaren 2012 ska vi gifta oss. Vi har redan nu börjat fundera lite på hur vi ska lägga upp bröllopsfesten. Min fästman är från Armenien och jag är från Sverige, och bröllopen ser lite olika ut i respektive länder. Är det någon som har erfarenhet av bröllop där fler kulturer blandas? Skulle jättegärna få lite tips och höra erfarenheter :)

• Svar på tråden Mixbröllop (svensk-armeniskt)- någon som har tips/erfarenheter?
  • Meddelande borttaget
  • Talinko

Hej : ) 
    Vad roligt! Älskar hans stämma och har försökt att söka med täta mellanrum för att se om han kommer vara i Sverige och spela. Men ACK NEJ!!

Jag gillar det första kortet bäst men det är ju svårt också när man inte ser det på riktigt. Och så tycker jag den första lösningen med bandet ser riktigt smakfullt ut : ) Duktig du är!

Hur har det gått med klänningsökandet VanAbo??

Sov sött tjejer : )  

• Talinko

Hej, 
    vi måste ha skrivit våra inlägg samtidigt i onsdags. För då kunde jag inte se ditt sista inlägg VanAbdo. Du låter verkligen bsdlig mesdlig ; ) (Imdelicate: det betyder petite fast på ett sött sätt)  

Jag kan tänka mig att det inte blir jätte bakelse effekt eftersom den "puff" delen kommer så långt ner vid höfterna. Så ser det ut på bilden i alla fall. Fick hittat klänningen med bild på släpet där bak. Det såg jätte stiligt ut : )  Fick du prova med mindre underkjolar?? Hur kändes det i så fall?? 
    Varför var inte spets rätt? Jag är ju också helt övertygad om spets jungfru skärning...  

Vad kul att vi tyckte helt olika kring dina kort Imdelicate : ) eller? Har du bestämt dig närmare?

Imorgon skall vi till lokalen och smaka på maten.. med några av våra vänner blev det istället för föräldrar.. SÅ är det när man inte bor nära varandra : (

Hörs igen imorgon så skall ni få en rapport.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • imdelicate

Hello ladies :)

Jag har besök av min bästa vän (en av mina tärnor) i helgen, vi har haft superkul och både shoppat och festat :) Nu så ligger jag sjuk hemma, så det blir en kort uppdatering idag.

Så himla kul att ni postade inläggen typ samtidigt och att ni tyckte om olika kort (men det gjorde inte mitt val så mycket enklare, hehe). Vi ska till Stockholm några dagar i början av november så då ska jag gå till Panduro och så, och se om jag kanske kan få mer inspiration eller om korten blir bra som de är. Och jaa jag håller med, VanAbo, papper är så himla dyrt, sidenband också. Men jag antar att jag får beställa sidenband från typ ebay, men  då är man ju inte helt hundra på hur färgen ser ut i verkligheten...

Fin klänning VanAbo, det är ju svårt att tänka sig, eftersom jag inte vet hur du ser ut, men tycker klänningen ser jättefin ut på bild i alla fall :) Får jag fråga vad den kostar?

Vad tråkigt att era föräldrar inte kunde hänga med till lokalen, Talinko. Hur gick det då? Känns det som att det är lokalen för er? :)

Ja, annars har jag inte gjort något till bröllopet direkt. Jag har börjat träna igen, efter ett långt uppehåll under sommaren, så nu gör jag mig redo inför beach 2012. Hehe. Vill mest tona upp lite, kanske tappa några kilon och så, typiskt bara att jag alltid blir sjuk när jag sätter igång att träna efter ett uppehåll :( 

• Talinko

Hej tjejer, 
    Det var super god mat igår och det var såå mysigt. Kul också att det var en hel del folk i lokalen där vi ska ha vår fest så att man får en uppfattning om hur det kan se ut : ) Förhoppningsvis med lite mer uppklädd publik ; ) Hihiihii

Jag är absolut inte längre... snarare en bra bit kortare än dig VanAbdo. Typ 150... Jag blir lite mörkrädd när jag hör detta. Då får det kankse bli skräddarsydd klänning. Allt kommer ju se märklig ut på lilla mig (till längden i alla fall) Håller på med diet nu och kan målet är och tappa en 8 kilo till mars/april innan det skall börjas provas klänningar.  Kör LCHF diet och jag längtar efter mina dadlar till kvällsteet redan : ( Men det sägs att sötsuget skall lägga sig efter ett tag. Känns bara sjukt märkligt att stoppa i sig så mycket fett. Orkar dock inte äta så stora portioner så det är ju bra. Och ni vet ju hur mycket ris det annars kan slinka ner när man äter en god gryta : O Håll tummarna!!

Stackars dig Imdelicate.. Det är dock tur att du inte var sjuk när din kompis var på besök. Dublin är ju grymt kul att festa i. En hel del roliga barer. Synd bara att dem är så fula. Irländerna alltså. Om man nu får säga så.... brukar få skäll för sånt!! Hoppas att du kryar på dig snart så att du kan starta på riktigt med träningen igen. Och det är ju himla typiskt när man har kommit igång igen.

Thailand hotellen är nu bokade. Först Bangkok, sen Koh Tao 1 vecka, Krabi en vecka och Koh Samui 3-4 dagar. Och så hem till kalla Sverige. Det roliga är att två av mina vänninor kommer att vara i Thailand samtidigt och till och med i Krabi samma vecka som vi är där. Kul när man är fler och kan njuta av det hela tillsammans. Passet är förnyad och nu återstår bara sista vaccinationen mot stelkramp. Sen är jag fit for fight!!

Imorgon skall vi ta en sista titt på ett vingår här nere i Skåne. Så får vi se om vi blir mer övertygade om lokalen vi redan har preliminär bokad eller om det blir nya tankar. 

För övrigt ser jag framemot kvällen nya program; min feta syrianska bröllop. Imdelicate, du måste se den på TV3 play. Dem verkar inte helt kloka utifrån reklamen. Då menar jag på ett bra sätta alltså. 

Hej så länge tjejer : ) 

• imdelicate

Nu är det ju så att jag egentligen ska plugga, men av någon anledning så loggade jag in här istället. Underligt :P

Hahaha, Talinko, du har heeelt rätt. Irländare är så himla fula generellt! Helt sjukt. Kläderna och frisyrerna är ju inte riktigt top notch, om vi säger så ;) Tjejerna är väl generellt inte så classy de heller :) 

Jag såg Mitt feta syrianska bröllop på tv3play också. Jag tyckte det var kul att se hur de planerade och allt, men det är ju lite show off över det hela, fast det är ju kul samtidigt. Det som också var lite kul, var att G kände igen sig mycket i pratet om familjens värde osv. Det jag tyckte var sådär var den där killen som pratade som bröt ganska mycket, det blev lite larvigt... Men tjejerna i programmet, vad snygga de är! På tal om det, har ni funderat något över frisyr och smink till bröllopsdagen?

Nej, nu måste jag faktiskt fortsätta att plugga :P

....Åh, jag måste bara dela med mig av en låt först som jag tycker är så himla fin; 

Skickade den till G, som tyckte den var jättefin och nästan började gråta (världens sötaste). Funderar på om det kanske kan vara en låt som man kan dansa sin första dans till, eller kanske till och med sjunga för honom? 

• Meddelande borttaget
  • imdelicate

Superfin klänning! Underbart att du har hittat den redan :) När kommer du få den och så? 

Vi har haft lite kaos här den senaste i veckan. I måndags så blev vårt bostadsområde översvämmat. Som tur var, så var det inga lägenheter som kom till skada, men det var sjukt högt vatten. Ni kan se bilder på min blogg: imdelicate.blogspot.com Det var helt overkligt. Just nu bor vi på hotell, eftersom elen slogs ut totalt och samma med vattnet.  G's föräldrar är här just nu också, så vi har fullt upp här med middagar, utflykter och grejer. Har tyvärr inte tid att uppdatera mer idag :(

Hoppas allt är toppen med er!
    kramar 

Svar på tråden Mixbröllop (svensk-armeniskt)- någon som har tips/erfarenheter?