Vad kul att höra från dig Talinko :) Verkar vara hur svårt som helst att hitta ställen som serverar buffé och som kan göra sådan mat som man vill ha. Vi har tur och kan faktiskt välja mellan tre rätters och buffé, men om de kan göra en persiskinspirerad buffé vet jag inte. Det jag är lite orolig för om vi har buffé är att det blir rörigt, och svårt med tal och sådant, fast det kanske det inte blir? Åååh, blir galen :P Hoppas i alla fall att den iranska föreningen kan hjälpa dig med att hitta något bra ställe som du tycker om, och som serverar den typ av mat som du vill ha.
Då kommer ni ha ganska "få" gäster, med armeniska mått (som jag förstått det, det räknas som ett stort bröllop i svenska mått mätt)? Hur många av dem tror du kommer komma? På vår sida är det mest armenier som ska bjudas, och det har emellanåt varit en kamp mellan oss och G's föräldrar gällande vilka som ska bjudas och inte. G's föräldrar tycker att vi kommer ha ett litet bröllop, när vi bjuder 150 pers, och mina föräldrar tycker att det ör ett jättestort bröllop. Inte helt enkelt alla gånger, men det löser sig alltid i slutet :)
Det jag känner lite när vi är från två olika kulturer, är att bröllopet inte handlar så mycket om vad jag och G vill ha, utan mer om hur vi göra alla andra nöjda. Våra familjer har ju lite olika syn på bröllop osv, och jag tänker hela tiden på att alla ska känna sig glada och nöjda på festen... Hur känner ni att det är? Känner ni på samma sätt som mig, alltså, det kanske inte har så mycket med kulturerna att göra, tänker jag? Haha, förstår ni hur jag menar?