• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • brolencarlsson
    Pinkgrape skrev 2011-03-12 11:15:59 följande:
    Så otroooligt fin :D

Jag önskar att jag kunde ha pioner eller ranunkler i buketten, men blir lite svårt i augusti :/
    Kolla med din din florist....man kan få i stort sett vilken blomma som hellst året om men det kostar ju därefter oxå :)

Om man vill ha liljekonvalj nu så kostar de 45 kr st ;) t ex

Vi gifter oss 2 juli då är de på väg att blomma ut, men jag ska se till att jag får mina pioner :)
  • Peggy3
    Sommarbrud2011 skrev 2011-03-12 20:56:49 följande:

Vi kommer att som en kombinerad present till gästerna och bordsplacering ha de här glasdekorationerna med namnen instämplade på metallplattan. Det kommer dock att vara lite andra färger på pärlorna men den här principen.

vart hittar man sådana?
  • Sommarbrud2011

Jag och min tärna ska göra de.

• Pinkgrape
    brolencarlsson skrev 2011-03-13 08:53:38 följande:
    Kolla med din din florist....man kan få i stort sett vilken blomma som hellst året om men det kostar ju därefter oxå :)

Om man vill ha liljekonvalj nu så kostar de 45 kr st ;) t ex

Vi gifter oss 2 juli då är de på väg att blomma ut, men jag ska se till att jag får mina pioner :)
    Ja, det kostar därefter och den kostnaden är jag inte beredd att ta :P Lägger hellre de pengarna på något annat då och väljer en blomma som inte är lika dyr :P
  • c4trin

Ljusen gjorde vi trycket på

Lite svårt att se kanske, men "glasröret" som leder ner till foten är fylld av diamanter. Silver på foten och uppe mot kupan. Köpta på Hallbergs guld om jag inte minns fel!

Ska ha dessa smådiamanter spridda på borden. Köpta från Tradera

Inbjudningskorten från Calligrafen

Gästboken med pennställ vi har köpt :D *love it*
    www.myheart.se

• Jenny P
    Sommarbrud2011 skrev 2011-03-12 20:56:49 följande:

Vi kommer att som en kombinerad present till gästerna och bordsplacering ha de här glasdekorationerna med namnen instämplade på metallplattan. Det kommer dock att vara lite andra färger på pärlorna men den här principen.

var har du köpt dem? Jättefina!
  • majflicka
    Pinkgrape skrev 2011-03-08 21:13:09 följande:
    Något för den prismedvetna höstbruden kanske? ;D

Lite annorlunda. Jag tycker den är jättefin, av lönnlöv. Har faktiskt prövat göra en och det är inte speciellt svårt och den står sig ganska bra. Man kan göra den lite i förväg :)

Beskrivning finns här
    pics.area755.com/CoolPics.php?page=how-to-mak...

Älskart! =)
  • Pinkgrape
    majflicka skrev 2011-03-13 17:15:33 följande:
    Älskart! =)
    Jag tycker faktiskt dom är jättefina :) Gjorde såna i höstas och är ännu vackrare i verkligheten :)
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!