• Lillia

    TEMA Bröstoperationer

    Hej alla ni som precis som jag är intresserad av skönhet - däribland bröst - och som gjort, ska  eller funderar på att göra en bröstoperation! Jag tänkte det skulle vara kul att starta en ny tråd i ämnet (hoppas det inte redan finns en för då får ni hänvisa mig dit

    Själv funderar jag mer och mer på att förstora brösten. Nu är jag en liten A och skulle gärna kunna tänka mig att få riktiga bröst. Har tittat på VK och tycker bilderna på deras hemsida är helsnygga!

    Är det någon mer som opererat sig på VK? Hur upplever ni resultatet? Valde ni anatomiska och hur känns det? Kan ni känna att det är era egna nya tuttisar nu? Vad tycker era män/killar? Det är inga problem om man vill ligga och mysa ihop med sin kille, alltså att de känns för hårda eller att det känns konstigt eller obekvämt? Oj , jag har så mycket frågor!!!
     

  • Svar på tråden TEMA Bröstoperationer
  • FelizLane

    euhm.. Kanske hör hemma på något annat forum? Vet inte.

  • förlovadflicka
    FelizLane skrev 2011-01-25 19:54:53 följande:
    euhm.. Kanske hör hemma på något annat forum? Vet inte.
    Håller med... Ehum...
  • TheD

    Jag har en kompis som fixade sona bröst på VictoriaKliniken och blev mycket nöjd. Jag lärde känna henne via min kille för hon är tillsammans med hans kompis. Första gången jag såg henne sa jag till min kille sen "hon har fixat brösten va?"..... Ofta märks det väldigt tydligt vilket är synd. Sen har jag inget mer på detta forum att göra.

  • passionsblomman

    Vaddå ehum? Man får väl prata om det mesta på BT!? Det gör i varje fall vi i "mina" kompistrådar, som vid det här laget funnits i massor av år. Under "Debatt övrigt" har det under åren diskuterats och stötts och blötts i de mest skilda ämnen. Just bröstoperationer vet jag att det fanns en tråd om för någr år sedan med ganska många deltagare som skulle operera. Sedan har iofs själva ämnet kosmetiska operationer också livligt debatterats i andra trådar.

    Lycka till TS med dina funderingar och planer. Själv har jag inga som hels tips eller så, annat än att jag hoppas du är riktigt försiktig och noga med vart du väljer att gå, så du inte råkar illa ut.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Smuppra

    Har en kompis som träffade några andra gemensamma kompisar i somras. De kom då in på just bröstoperationer och denna kompis sa typ "fattar inte att man gör det?!". Strax därefter tar en annan kompis henne åt sidan och berättar att en tredje kompis som var närvarande (hoppas ni fattar?) hade nyligen gjort just en bröstoperation. Men det syns verkligen inte! Hon hade tydligen väldigt små bröst och skaffade typ B eller så och det ser jättenaturligt ut och jag glömmer helt bort det hela tiden. Dock har denna kompis inte berättat det för mig, så jag kan nog inte fråga var hon gjort operationen... Men från väldigt små till normala behöver inte alls se konstigt ut!

  • Zelmah

    Vad tycker era män? var en fråga...
    Min m2b skulle bli riktigt riktigt besviken... han tycker att sillisar är det fulaste o mest avtändande som finns och han älskar mina som de är. Han skulle nog bli väldigt stött om jag gjorde en bröstförstoring. Jag vet ju om att han tycker att det ser äckligt och trashigt ut så han skulle nog verkligen undra varför jag gjorde det. Det är vad han tycker om silikonbröst.

    Nu har jag ju inga som helst planer på det heller, jag gillar små bröst o kan tycka att mina b-c kupor är lite för stora t o m. tycker att de flesta kläder sitter snyggare på en mindre byst så jag vill hellre ha mindre i så fall.  Men om mina bröst blir supersladdriga o hängiga efter ammning o så så vet jag ju inte om jag kanske skulle vilja göra ett lyft då.. Men just nu känner jag , nej. Jag tycker att man ska försöka älska sig själv för den man är och ibland måste man lära sig att göra det. Jag har jobbat mycket med mig själv på den fronten o har haft mkt komplex som jag velat fixa till, men det sitter bara i huvudet. Ingen är eller kan vara perfekt men man är vacker ändå. Men jag ska inte hålla på och vara OT här nu du frågar ju om råd egentligen så förlåt att jag svävat ut.

    Jag hoppas iaf att du funderar mkt noga och är säkert på varför du vill göra detta och att det inte är för någon annans skull eller pga dåligt självförtroende osv. Hoppas också att du inte är "för ung". Bestämmer du dig för att göra det så tycker jag att du ska välja ett implantat som ser så naturligt ut som möjligt och inte FÖR stort, många går från a till en c och det kan se väldigt oproportionerligt ut och därmed ser det också väldigt opererat ut. Ta hellre lite mindre inlägg om du vill att de inte ska se så "fixade" ut. De blir nog hårdare om du tar större oxå eftersom huden blir så väldigt tajt om man säger så... konsultera flera olika läkare innan du bestämmer dig, ta noga reda på alla risker... massera för att inte få hård kapselbildning. Fråga andra som opererat sig, kan nog vara bra att höra med både nöjda och missnöjda för att få båda sidorna!

    Hoppas det går bra för dig och att du är noga med val av klinik o läkare och att du verkligen tänker på alla aspekter och är 100% säker på beslutet. Lycka till
     

  • Lillia
    FelizLane skrev 2011-01-25 19:54:53 följande:
    euhm.. Kanske hör hemma på något annat forum? Vet inte.
    Eller inte! Tråden har funnits i flera år på BT tidigare, men det är också ett ämnet som går framåt och därför är det intressant att ta del av andras erfareheter nu!

    Det finns otroligt många skäl till att man kan vara intresserad av att förstora brösten - själv lägger jag inte allt för snabbt värderingar i ämnet när andra pratar om det. Har en kompis som fixande sina utstående öron - för skönhets skull - och som ni förstår var det inte särskilt många som opponerade sig kring det! En tjej som nästan inte har bröst eller som har utammade bröst eller fler anledningar kan också ha intresse av att förbättra sitt utseende - fast konstigt nog så är just bröst en het potatis till skillnad från öron och annat vi har på kroppen

    Och jag vill poängtera att  jag startade tråden för alla som är intresserade av ämnet!
  • förlovadflicka
    Zelmah skrev 2011-01-26 00:04:43 följande:
    Vad tycker era män? var en fråga...
    Min m2b skulle bli riktigt riktigt besviken... han tycker att sillisar är det fulaste o mest avtändande som finns och han älskar mina som de är. Han skulle nog bli väldigt stött om jag gjorde en bröstförstoring. Jag vet ju om att han tycker att det ser äckligt och trashigt ut så han skulle nog verkligen undra varför jag gjorde det. Det är vad han tycker om silikonbröst.

    Nu har jag ju inga som helst planer på det heller, jag gillar små bröst o kan tycka att mina b-c kupor är lite för stora t o m. tycker att de flesta kläder sitter snyggare på en mindre byst så jag vill hellre ha mindre i så fall.  Men om mina bröst blir supersladdriga o hängiga efter ammning o så så vet jag ju inte om jag kanske skulle vilja göra ett lyft då.. Men just nu känner jag , nej. Jag tycker att man ska försöka älska sig själv för den man är och ibland måste man lära sig att göra det. Jag har jobbat mycket med mig själv på den fronten o har haft mkt komplex som jag velat fixa till, men det sitter bara i huvudet. Ingen är eller kan vara perfekt men man är vacker ändå. Men jag ska inte hålla på och vara OT här nu du frågar ju om råd egentligen så förlåt att jag svävat ut.

    Jag hoppas iaf att du funderar mkt noga och är säkert på varför du vill göra detta och att det inte är för någon annans skull eller pga dåligt självförtroende osv. Hoppas också att du inte är "för ung". Bestämmer du dig för att göra det så tycker jag att du ska välja ett implantat som ser så naturligt ut som möjligt och inte FÖR stort, många går från a till en c och det kan se väldigt oproportionerligt ut och därmed ser det också väldigt opererat ut. Ta hellre lite mindre inlägg om du vill att de inte ska se så "fixade" ut. De blir nog hårdare om du tar större oxå eftersom huden blir så väldigt tajt om man säger så... konsultera flera olika läkare innan du bestämmer dig, ta noga reda på alla risker... massera för att inte få hård kapselbildning. Fråga andra som opererat sig, kan nog vara bra att höra med både nöjda och missnöjda för att få båda sidorna!

    Hoppas det går bra för dig och att du är noga med val av klinik o läkare och att du verkligen tänker på alla aspekter och är 100% säker på beslutet. Lycka till
    Lurade min fästman en gång att jag funderade på att operera mig för jag var så nyfiken vad han skulle säga! Han såg jätteledsen ut och sa att han verkligen hoppades att jag skojade. Han säger att han tycker att jag är perfekt som jag är och att han inte vill ha någon som är så ytlig. Det blev jag glad av :) 
    (Därmed inte sagt att alla som gör det är ytliga, har man tex två helt olika kupor så kan jag mycket väl förstå om man gör något ingrepp)
  • Smuppra

    Har själv ganska små bröst, troligen minst bland de närmsta vännerna, men efter att ha genomgått ett antal operationer, bland annat rekonstruktiv plastikkirurgi, har jag bestämt mig för att aldrig mer lägga mig på ett operationsbord om jag inte är tvungen (tex kejsarsnitt eller sjukdom). Aldrig mer frivilligt. Minsta lilla ingrepp är en jobbig upplevelse och ansträngsande. Men vill man verkligen och är insatt i alla risker och tycker det är värt det, så klandrar jag dem inte.

    Men en av mina operationer var uttryckligen "riskfri, standardoperation som genomförts många gånger och kan bara bli bättre" (sa min kirurg) men den gick snett ändå och jag fick opereras på nytt ett halvår senare. När det gäller kosmetisk kirurgi tycker jag verkligen att man måste vara säker på att man vill riskera det då, just för att man ofta har något att förlora på det om det går fel. I mitt fall gick det från dåligt till sämre men sedan jättebra efter en lyckad operation, så det var värt risken.

  • Lillia
    Smuppra skrev 2011-01-26 13:16:01 följande:
    Har själv ganska små bröst, troligen minst bland de närmsta vännerna, men efter att ha genomgått ett antal operationer, bland annat rekonstruktiv plastikkirurgi, har jag bestämt mig för att aldrig mer lägga mig på ett operationsbord om jag inte är tvungen (tex kejsarsnitt eller sjukdom). Aldrig mer frivilligt. Minsta lilla ingrepp är en jobbig upplevelse och ansträngsande. Men vill man verkligen och är insatt i alla risker och tycker det är värt det, så klandrar jag dem inte.

    Men en av mina operationer var uttryckligen "riskfri, standardoperation som genomförts många gånger och kan bara bli bättre" (sa min kirurg) men den gick snett ändå och jag fick opereras på nytt ett halvår senare. När det gäller kosmetisk kirurgi tycker jag verkligen att man måste vara säker på att man vill riskera det då, just för att man ofta har något att förlora på det om det går fel. I mitt fall gick det från dåligt till sämre men sedan jättebra efter en lyckad operation, så det var värt risken.
    Jag håller med dig, det är verkligen mycket man måste sätta sig in i om man verkligen tar tag i saken och genomför en operation och självklart får sådant aldrig vara ett impulsinfall utan man måste själv ha klart för sig varför man väljer att göra det.

    Just det du skriver - att kirurgen säger att allt är riskfritt, men sedan så kanske det finns livserfarenheter som berättar annat - det är sådant man vill läsa om för att kunna göra en så balanserad bedömning som möjligt!

    Jag tror det kan vara svårt för tjejer att sätta sig in i hur det är att inte ha bröst (i mitt fall nästa obefintliga) och faktiskt vilja ha det. Jag ser ut som 13 år i min kropp och visst det har haft en viss söt charm under en tid av mitt liv ,men ja, jag erkänner ärligt att jag skulle vilja se mer kvinnlig ut nu, men på ett naturligt sätt som passar mina proportioner. Det är därför jag tycker VK verkar intressant för kirurgen på den kliniken verkar ha ett öga just för sånt och säger ifrån till tjejer som vill ha bröst som är förstora till deras kropp.

    Att läsa ren fakta är ju ett sätt och för det är ju www.qvinna.info  en jättebra websajt. Men som sagt, det är bra att prata med personer som verkligen genomfört en operation och få deras bild av saken också
Svar på tråden TEMA Bröstoperationer