• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Kjell, ursäkta, men

Snacka om förföljd, hemsökt och jagad av brudeländen...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Hej hej!
    Var kom stressen från? Det är lördag och jag känner hur hjärtat slår för snart är helgen slut. Det är redan mitten av juni och sommaren är snart slut! Vad är det som händer? Varför kan jag inte vara här och nu längre?
    Deprision får man av att leva i det förgångna och ångest får man av att leva i framtiden, var det någon som tänkt ihop. Får väl ta och fokusera på tröttkorven brevid mig innan vi ska till jalla-jalla-festen!

• passionsblomman

Hvidis-nej nej: sommaren har alldeles precis börjat! Det är hela juli och hela augusti kvar, och midsommar luras, för det är bara förfesten till alltihop! Det är bara våren som är slut.

Vad är det för fest ni ska på?

Idag har jag planterat i mina blomlådor, så nu är det fint på altanen.{#emotions_dlg.flower}
    Jag skulle ha rött och vitt hade jag tänkt, men det blev lime, cerise och blått ihop med lite brunrött istället. Så kan det gå när inspirationen slår an nya strängar. Hoppas plantorna tänker vilja leva också nu, så dyrt som det blev.Skäms

• Hvidbrud

Blommis; det är barnens kusin som Hr tagit studenten i Linköping. Så nu ska det bli fest med ringdans och mat i långa banor och tårtor och glada tjut! Klelelelele! Ropar de!

• passionsblomman

Här har vi just sopat ur hönshuset *hostar*
    Det är värt glada tjut det med! Klelelelelelele! Skrattande

OCH jag har hittat en person att köpa mina hönor av. Jag har bestämt mig nu: det blir Hedemorahöns! Eng gammal Svensk lantras, som är anpassad till vårt bistra klimat genom att de utvecklat mycket dunig och tjock fjäderdräkt. de har så mycket dun att det ser ut som om de har byxor på sig-mamelucker!
    Kolla:

Och här är en bild på en tupp som ser ut precis som den jag ska få köpa:

Är han inte fin?

Och så har jag planterat mina blomlådor-om katten ligger sönder dem nu så är hon nästan dödens...

• passionsblomman

Jag har en hälsning från Flamman:

"Inatt hämtade Gud hem mamma, lugnt och stilla. Hon fickdö hemma med pappa vid sin sida, precis som hon uttryckligen önskat. Tack för alla böner och tankar, hälsa alla i tråden <3  /Flamman"

• Daa

Käraste Flamman, jag beklagar. Mina tankar är med dig. *många kramar till tröst och styrka till dig och de dina*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård