• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • MSW

Trist med ändrade planer blommis, men bra att de kollar upp! Varför tror de det? Och vågar jag fråga vad de gör åt det isf?

• passionsblomman

De tyckte väl att det inte borde gegga och göra ont fortfarande vad jag förstår. och eftersom det är gaaaaaaaaaanska svårt för MIG att tala om exakt vad det är för substanser som kommer ut ur näsan via näsborrar och svalg, ja då får de väl lov att kolla upp det antar jag. Har jag tur är det snor och jag har åkt i "onödan" så att säga. har jag mindre tur, så är det läckage, och då måste det tätas. Dvs, då måste de ju in där och gräva igen och hur det går till vill jag helst inte tänka på just nu. Jag gissar att de väl får söva mig igen då. Och tänker jag på det börjar jag gråta, så jag tänker inte uppehålla mig vid det förrän jag blir tvungen. Har ni inte hört av mig imorgonkväll, så är jag kvar däruppe och jag lär väl uppdatera med någon av er.

(Ska försöka ligga lite lågt med messandet dock-fick en rejäl räkning efter förra sjukhusvändan kan jag säga. Dvs, jag skickar info, tar GÄRNA emot svar-för dem blir jag så glad av, men vidare frågeställningar få jag nog lov att ta via mail hemma, för det blir för dyrt.)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa

Ojdå, Blommis. Ska hålla tummarna för att allt ser bra ut och att du får åka hem. *massa tröst-, pepp- och styrkekramar*

• Daa

Ninnis: styrkekramar! (ta Hvidis erbjudande!) Hoppas  (ta Hvidis erbjudande!) att du har fått sova mer nu (ta Hvidis erbjudande). *kramar om igen* *vyssjar de båda småbusarna till sömns*

• Daa

Jag hade tänkt gnälla lite om att jag inte är anpassad för denna värme (kom tillbaka från gårdagens joggingtur med ögonmigrän och en vätskebrist som har tagit tills ikväll att komma tillrätta med. Jag är nog lite klen... ), men det kändes plötsligt lite fjuttigt.  *börjar hålla tummarna för Blommis sjukhusbesök redan nu* 

• passionsblomman
    Daa skrev 2013-05-30 21:16:44 följande:
    Jag hade tänkt gnälla lite om att jag inte är anpassad för denna värme (kom tillbaka från gårdagens joggingtur med ögonmigrän och en vätskebrist som har tagit tills ikväll att komma tillrätta med. Jag är nog lite klen... ), men det kändes plötsligt lite fjuttigt.  *börjar hålla tummarna för Blommis sjukhusbesök redan nu* 
    Åh-jag förstår precis! jag är helelr inte gjord för sådan där värme-därför trivs jag vanligen bra i normal Svensk sommar, medan andra ofta är besvikna. Jag kan verklgien må helt kass, och ögonmigrän är inte kul alls! Hoppas du mår bättre imorgon! Se verklgien till att komam ihåg att äta lite extra salt och dricka nog mycket!

Kjell-TACK!
  • Hvidbrud

Lycka till idag blommis! Hoppas på förkylning, för en gångs skull

Idag har dagis stängt så jg fick ta ledigt. Inte illa, med tanke på vädret. Idag blir det fin fint sällskap av vår egna eminenta Ingis med barn. Planen är folketspark med picknick, djur, lekplats och bad i plaskbassängen. Men första ska e lämna kisseprov för att se att uv är helt borta.
    får nog damma av en gammal sommarklänning tror jag!

• passionsblomman

Tack för alla hälsingar och tummar idag!
    De hjälpte-jag är hemma igen! SÅ skönt att slippa bli inlagd. Fick veta att det skulle röra sig om dränage i fem dagar på sjukhuset ifall det visade på läckage. Så det var en enorm lättnad när de sa att jag fick åka hem. jag har gjort min sjukhusgrej för ett tag känner jag. dessutom ska min son spela en av huvudrollerna i 5-6:ans musikal på tisdag, och HUR skulle jag kunnat missa det?
    Nu är jag trött som tusan, för det blev inte mycket sömn inatt och jag har åkt bil i nästan sex timmar och väntat och väntat  hela resten av dagen. Nu ska jag äta chips!!!

KramSolig

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård