• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Klockarbol skrev 2013-05-29 12:24:59 följande:
    Flamman - tår med nageltrång brukar gilla att gå till fotvården för lite fix. Nageltrångstå-ägaren kanske inte gillar det lika mycket dock Obestämd

Som kommentar till resten av det inlägget så sammanfattar jag med:

GAAAAAAH ARGARGARG och fasen vad jag är less på att fullblodsegoisterna sätta ungarna i kläm! *här följer en rad svordomar som inte lämpar sig för tryck och som antagligen skulle få mig bannad från forumet*

Nu, möte för hela personalen på jobbet. Jag är så nyfiken så jag kan tuppa av! (Och min vana trogen har jag magknip för det kan ju vara dåliga nyheter...)
    Hmm... låter ont det där men nageltrångsfix...? Men jag har ju iofs ont nu också. 

Ja, ang ärkeas så blir man ju bara matt... Okej, hon fick ju prata med pappa och var ju glad över det, men den äldre dottern påpekade att det minsann är FEL att DE ska måsta ringa upp honom när de fyller år för att HAN ska gratta dem. "Han vill inte prata med dig mamma, därför ringer han inte på vår hemtelefon. Han är så löljlig"  avslutade hon med. Ja, vad svarar man? Man kan ju varken försvara ärkenöten eller säga emot, för ungen har ju faktiskt rätt.
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2013-05-29 11:32:09 följande:
    Ibland önskar jag att vi bodde i ett enormt kollektiv, så vi kunde hjälpas åt på ett så mycket mer konkret sätt än det blir över datorn! Fatta vad mycket roligare alla våra projekt skulle bli dessutom!Drömmer
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Alltså FATTA hur jäkla kul och oslagbart praktiskt det skulle vara?!
  • Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2013-05-29 12:54:24 följande:
    Alltså FATTA hur jäkla kul och oslagbart praktiskt det skulle vara?!
    Håller med jag!!!
  • Klockarbol

Nu är mötet på jobbet slut och lite ont i magen har jag fortfarande eftersom det serverades tårta minsann! (min mage gillar inte riktigt laktos men det struntar magens mamma i!)

Dessutom delades det ut varsin rosbukett till hela personalen {#emotions_dlg.flower}!

Anledningen till kalaset och uppmärksamheten är detta:

www.svenskakyrkan.se/default.aspx

Kul va!!!!

• passionsblomman

Klockarbol, Men vad jättekul! Grattis! Vilken boost för hela jobbstället!
    Jag vill också jobba där med dig!

• Norrskensflamman

Klockarbol; Grattis!!! Verkligen jätteroligt Ni var då verkligen värda tårta, minst. Egentligen en brakmiddag, om du frågar mig

• Norrskensflamman

Igår var min lilla iväg på sitt första skoldisco. Herreminje... Stora skulle först inte gå, för hon har varit 2 ggr förut och tyckte det var trist. Men i sista stund ändrade hon sig och gick "som sällskap åt lilla K"... fastän Lilla K inte alls behövde sällskap utan hade gjort upp att träffas på discot med ett par tjejer från klassen. 

• Norrskensflamman

Häggen blommar  och luktar ljuvligt här!! Solig Fortfarande värmebölja. Igår badade folk i havet t o m och DET hör inte till vanligheterna i maj i denna landsända kan jag säga! 20-21 grader i vattnet tippade dom. 

• passionsblomman

Flamman, jag satt vid väderleksrapporten igårkväll och pekade och pratade om just dig och er bölja. Det hör som sagt inte till vanligheterna att man ser siffran 28 och att det är fråga om grader i skuggan-i MAJ dessutom, just på er breddgrad. Och så strecket för midnattssolen. Jag får gåshud av hur vackert vårt långa, smala lilla land är, från norr till söder och öst till väst.

Men, böljorna finns ibland. Jag minns tex både året då vi i 8:an skulle åka på skolresa till Åre för att åka skidor, men istället fick ligga och sola, för all snö smälte bort och det var bikinivarmt, och året jag tog studenten (hm, -90 ska det ha varit...oj oj...) då det blev bölja så man inte kunde vara inne i skolan knappt. Vi hade väder på vår student som man normalt verkligen inte väntar sig, med champangefrukost tidigt i en trädgård och ändå kunde ha sommarklänningarna utan att frysa det minsta.

• passionsblomman

Jaha.

Nu blev det att ställa in sig på en helt annan fredag än jag hade trott.
    istället för ett nytt recept på smärtstillande, blir det taxi till Linköping imorgonbitti kl 06.30. De vill kolal att det inte läcker sådan där hjärnvätska ur mitt huvud. Jag kommer att ha en lång dag imorgon, med CT-hjärna, magnetkamera och sannolikt arton blodprov (på svårstuckna mig) och garanterat oecaner av tid i olika väntrum.
    Vid det här laget är jag luttrad nog att inse att det är lika bra att jag förutom bananer (vem vet när man får mat nästa gång), bok (så kan man läsa lite i väntrummen) och godis (nån tröst ska man väl ha) så är det lika bra att packa ner trosor och tandborste, för man vet aldrig när de tänker säga att "vi behåller dig här över natten".

Jag vill inte åka till sjukhus! men, det har ju inte spelat någon roll i sammanhanget förut om jag velat eller ej, så det är ju bara att åka den här gången också.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård