• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-11-22 22:27:49 följande:
    Imorgon hsr E studiedag. Ska bli mysigt att ha henne hemma hela dagen. Gäller bara att kroppen orkar men det ska nog gå. Är extra beoende av min dotter just nu. Vill ha henne nära o tycker BB tiden som nalkas utan henne känns superjobbig.
    Du får lov att åka hem tidigare om allt gått bra o om man vill, men man får då åka tillbaka till sjukhuset för läkarundersökningen osv. Förstår att du laddar med närhet o mys så mkt som det går. E kommer säkert att ha superkul med sina barnvakter tills ni kommer hem. *försöker tänka positivt*
    *KRAM*
  • ingenjörsbruden

Klarade tentan fick jag veta igår!!! 57,5 rätt av 59 möjliga=97% rätt är ju helt ok..... inte riktigt hundra.....precis som jag är!
    Maken lagade finmiddag med vin o gav mig en ask after eight! Inte dåligt!

• ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-11-22 22:22:55 följande:
    Hvidis du har gjort mig riktigt sugen på pepparkakor. Vi hade redan planen men nu har vi satt degen idag. O lördag tänkte vi baka. Om vi inte tjuvstartar lite...
    Har satt den....vardå? *tittar mig förvirrat omkring* Gör ni den från skratsch?
  • ingenjörsbruden

Måste bekänna en sak, skäms lite med jag måste bekänna innan det blir fara o färde.

För ett år sen började en kille hos oss, ngt yngre än mig, öhhhh....räknar.....6 år yngre.
    Väldigt charmig, glad o positiv o rolig. Jobbade tillsammans i ett projekt förra hösten o sen har det varit några projekt då o då. Men ngt som inte är så vanligt är den väldigt "sprakande" luften mellan oss....väldigt laddad.....o jag har duckat o hållit mig undan.........men i våras så hade jag en GRYMT erotisk dröm om honom.....var helt kollrig i huvudet i ett par dagar.....jag är ju en känslo-varelse.....läser jag snyft-böcker så gråter jag i flera dagar tills jag har läst ut boken....väljer därför böcker med omsorg tex....men nu i höst så har "sprakandet" gått över i flörtande, anspelningar o mkt garv, jag tar det inte på allvar, jag är inte intresserad, men guuuuuud va det gör under för själen att känna sig uppskattad o attraktiv!

Igår kom en annan kollega in i köket när jag o "spraket" stod o värmde mat i micron o garvade tillsammans över ett citat som en annan kollega kläckt ur sig. "Spraket" förklarade vad vi skrattade över o kollegan fäller en kommentar:
    -Men guud va snuskiga ni är i ert rum!
    "spraket " ser superskyldig ut o tittar lite på mig o säger:
    -Ehh vadå? Jag o Ingis?!
    -Nä du o Adam! Du o Ingis delar väl inte rum......?

Pwhaahahahaha....busted eller?

Ursäkta mitt dravlande, men jag ville bara berätta för att av-ladda detta oskyldiga fenomen.
    O sen har jag ju haft äl o då ska man tydligen vara väldigt attraherad av genuppsättningar som är så olik ens egen o som kan skapa friska genuppsättningar i avkommor.

• Norrskensflamman

Ingis; sprakande på jobbet, jassåminsann   Bara det inte övergår i fyrverkerier... Men helt klart är ju att lite oskyldigt flörtande och uppskattning från motsatta könet sitter fint för självkänslan.

• Heloise

Någon som vill ha en guldlockig unge, 1021 gram fördelade över 77.5cm? Hon är liksom till salu just nu, funderade på att ställa ut henne på bron i natt, kanske någon som nappat?

Hon vaknade kl 2. var klar-fucking-vaken tills kl 5( så mkt skit på tv på nätterna dessutom), sen knökade och bökade hon ytterligare en 20 min innan hon motvilligt sloknade. Sen vaknade hon igen kl 6:28 och så full rulle. Hon har iofs inte gråtit så mkt, man ska väl vara glad för det, men ändå!!!! Vart är mitt barn? Det är inte första natten heller. Hon är dessutom frustrerad precis som Ada och Beda, hon vill ju krypa men kan inte och då blir hon arg och tjurig och väldigt frustrerad.

Naturligtvis är Panzer på kurs med jobbet i Norrköping, imorse smsade han att ha var så trött och bakfull, stackars honom som var tvungen att gå på seminarier... Mugglan; då vart jag också jävligt grinig. Jag som sovit typ 3 timmar

Nu ligger den lilla odågan på golvet och leker med ett måttband... Själv ska jag ta en dusch och tvätta håret.

Alltså E får sitta i sin barnstol i badrummet och leka med måttbandet

Borde väl försöka tänka på sex för att komma in the mood eftersom det är äl dags här med, men ärligt talat, jag är så långt ifrån sex mentalt som man kan komma just idag. Om inte sex är en säng i ett mörkt, kallt, tyst rum dvs

Fru Bygg: kram!!

• Heloise
    Heloise skrev 2011-11-23 15:32:43 följande:
    Någon som vill ha en guldlockig unge, 1021 gram fördelade över 77.5cm? Hon är liksom till salu just nu, funderade på att ställa ut henne på bron i natt, kanske någon som nappat?

Hon vaknade kl 2. var klar-fucking-vaken tills kl 5( så mkt skit på tv på nätterna dessutom), sen knökade och bökade hon ytterligare en 20 min innan hon motvilligt sloknade. Sen vaknade hon igen kl 6:28 och så full rulle. Hon har iofs inte gråtit så mkt, man ska väl vara glad för det, men ändå!!!! Vart är mitt barn? Det är inte första natten heller. Hon är dessutom frustrerad precis som Ada och Beda, hon vill ju krypa men kan inte och då blir hon arg och tjurig och väldigt frustrerad.

Naturligtvis är Panzer på kurs med jobbet i Norrköping, imorse smsade han att ha var så trött och bakfull, stackars honom som var tvungen att gå på seminarier... Mugglan; då vart jag också jävligt grinig. Jag som sovit typ 3 timmar

Nu ligger den lilla odågan på golvet och leker med ett måttband... Själv ska jag ta en dusch och tvätta håret.

Alltså E får sitta i sin barnstol i badrummet och leka med måttbandet

Borde väl försöka tänka på sex för att komma in the mood eftersom det är äl dags här med, men ärligt talat, jag är så långt ifrån sex mentalt som man kan komma just idag. Om inte sex är en säng i ett mörkt, kallt, tyst rum dvs

Fru Bygg: kram!!
    10021 gram ska det vara!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård