• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Blomman! Förbaskat irriterande!!! Störigt och behöva betala för ett besök du annars hade gjort gratis.

Men det går inte att låta bli att dra på munnen åt hela moment 22 grejen och hur fruktansvärt bakvänt allt kan kännas. och bara den där grejen jag måste rusa nu, det var liksom därför jag inte kunde komma in till er... öh...jaha!

• lanovia 08

Ninnis du försökte väl inte ignorera mitt försök att få med dig på lunch imorgon?

• lanovia 08

Muggles skall vi ses imorgon? NÄr kan du isåfall? Jag är klar vid MVC någon gång runt halv elva sedan kan jag ta spårvagnen in till stan därifrån.

• muggles
    passionsblomman skrev 2011-11-09 11:11:04 följande:
    Förbaskat! Skrikandes

Här bokar man läkartid och sedan kan man inte åka.Rynkar på näsan
    Jo, för det som är själva problemet blev också mitt definitiva förhinder.
    Det går inte att köra iväg 1,7 mil till VC samtidigt som man sitter på WC så att säga.
    och det skulle definitivt inte gå att undersöka mig just nu.
    Man skulle kunna säga att det verkar som att Lactulos gör att det inte bara bullrar utan också löser sig.

eller du de lööser säj som en blomsterhandlare ute på en ö i västra kustbandet sa en gång. Inte apropå diarré, men ändå.

Jaha, och så är det ju det fina med VC, att man inte kan ringa och avboka direkt, utan måste bli uppringd-vilket gör att de verkligen inte får veta sanbbt att aman fått förhinder. Sedan är det "ju så att man måste faktiskt avboka dagen innan (jo men det var ju då jag fick tiden och då visste jag ju inte det här) och när vi bokar in akuttider så tror vi ju fatiskt att folk vill komma (jo, det ville jag) och nu blir ju det här en missad tid för oss (jag förstår det) så den kommer att debiteras via en räkning. Okej. Spelar det ingen roll att jag har frikort? Nej, det gäller inte vid avbokningar. då får man en räkning.Men vad säger du, vill du boka en ny tid? Nej, jag återkommer om det. Ja men det är ju inte bra om du blöder. Nä, men jag kan inte boka tid nu, jag måste lägga på för jag måste på toa igen. Nu. Jaha oj då, får du så bråttom. Ja, det var därför jag fick ringa återbud. Hejdå!"

Så, summa summarum: VC får betalt av en patient som inte kom men som om hon kommit har frikort och inte betalar. Själv får jag betala för att bajsa. Det är precis vad en arbetslös fattiglapp behöver för slags utgifter. Skål
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    El som vi säger i Götet: det löser sig sa kärringen som sket i Valhallabadet...

Men vad tråkigt med läkartiden som gick om intet! Det låter inget bra med din  mage iaf
  • lanovia 08

Oj vad ni skrev igår efter att jag lämnat. Känner att jag försvann mitt i julklappsdiskussionen.

Flamman tycker absolut du skall prata med T. Vill ha pianot är det ju en kanongrej att få, men då får hon ju också vara införstådd i att det rä en dyr grej.

Det där är ett budskap som både jag o maken vill ha fram till våra barn men inte vet hur vi skall lyckas med när det finns folk i nära omgivningen som tycker presenter är det viktigaste som finns.  I alla fall vill vi lära dem värdet av saker. Det är inte 20 julklappar som bara slits upp och slängs åt sidan som är det viktiga utan att få NÅGOT som man verkligen vill ha.

• muggles
    lanovia 08 skrev 2011-11-09 11:23:50 följande:
    Muggles skall vi ses imorgon? NÄr kan du isåfall? Jag är klar vid MVC någon gång runt halv elva sedan kan jag ta spårvagnen in till stan därifrån.
    Tänkte just på det. Funderar på vilket ställe som kan vara lämpligt - har du någon preferens? Jag behöver mata småtjejerna runt 11.30 så ev kan jag gå i förväg till det ställe vi väljer. Jag får se om Moa är med el ej, har hållit henne hemma denna vecka för det var misstanke om vinterkräk på dagis och maken åker till Prag med jobbet i helgen, så det vill vi INTE ha hem... Men ev blev det inget utbrott ändå så då kanske hon kan gå imorgon. Annars får hon hänga med helt enkelt, hon är ganska cafévan
  • lanovia 08
    muggles skrev 2011-11-09 11:24:59 följande:
    El som vi säger i Götet: det löser sig sa kärringen som sket i Valhallabadet...

Men vad tråkigt med läkartiden som gick om intet! Det låter inget bra med din  mage iaf

Har förresten glömt kommentera Moas underbara göteborska. Men så härligt när de små börjar lära sig de rätta uttrycken.
  • lanovia 08
    muggles skrev 2011-11-09 11:28:41 följande:
    Tänkte just på det. Funderar på vilket ställe som kan vara lämpligt - har du någon preferens? Jag behöver mata småtjejerna runt 11.30 så ev kan jag gå i förväg till det ställe vi väljer. Jag får se om Moa är med el ej, har hållit henne hemma denna vecka för det var misstanke om vinterkräk på dagis och maken åker till Prag med jobbet i helgen, så det vill vi INTE ha hem... Men ev blev det inget utbrott ändå så då kanske hon kan gå imorgon. Annars får hon hänga med helt enkelt, hon är ganska cafévan
    Oh vad det jag skulle nämna också, jag är förkyld. Hur orolig är du för småtjejerna? Alltså jag är inte så där genomsnorförkyld men förkyld.

E får gå till dagis så då är vi 2 som kan se efter dina 3 om Moa följer med.

Hmmm.. funderar på Fröken Olsson, med fördelen att det brukar gå rätt bra att få plats med vagnar och barn där. Nackdelen är ju att de inte har skötbord...
  • lanovia 08

Heloise, usch det är hemskt när barnen går i backen. Det har hänt både en och två (och tre....och..) gånger här. Vi har ju en riktigt klätterapa som man måste sätta fast med sele överallt för att hon inte skall gå i backen... usch vad man känner sig värdelös när det händer. Man bara släpper fokus en kort sekund, eller man skall bara...
    Så om du tänker aspirera på sämsta förälderna ja då kan du bara ta en nummerlapp och ställa dig i kön, står nog många mammor o pappor framför dig.

E ramlade när från sängen när hon var typ 7 mån, helt plötsligt bara hon kunde förlytta sig från mitten av sängen och över täcken och kuddar och ner i backen. Både jag o maken var på toan ( rummet brevid), gjorde oss i ordning för kalas och hon låg ju så tryggt inbäddad...
    Då ringde vi förfärat både 1177 och min bror. Min bror lugnade oss, men sa också vänj er det kommer hända igen...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård