• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Klockarbol ♥ Tack för dina fina och sanna ord,  och peppning. Ska försöka pränta in dem i mitt medvetande. Gnugga in dem. Jag vet att du har rätt. Min hjärna vet det.

Och du... vilken jobbig dag du haft   Snart blir det väl för oss också att gorma om vårdnaden. Han vill inte släppa vårdnaden även om han flyttar utomlands. Jag tycker det blir väldigt opraktiskt om vi ska ha gemensam vårdnad. Det här med underhåll när han drar iväg, vet jag inte heller hur det funkar. Måste väl ta tag i den biten också, eller är det han som ska göra det, för att få reda på hur mycket han ska betala??

Ja, det är mer än ett....

Blomman, så rätt du hade. Idag när jag sa åt honom att jag tyckte det var väldigt dyr julklapp så sa han att HAN minsann kommer köpa dyra julklappar o presenter åt barnen, för han kommer inte se dem på jättelänge och han vill skämma bort dem och ge dem det de önskar sig... Att han gör det ändå även om jag inte är med på det. Då får jag köpa något själv isåfall    

• Piggelin1

På tal om att trilla - Lilleman trillade ner från en trappa hos kompisar häromhelgen. Vi tappade honom ur sikte några sekunder & vips hade han krupit ut i hallen & ett par trappsteg upp. Vi visste inte ens att han kunde klättra i trappor ännu och ouppmärksamma vi såg inte ens vad som hände/hur högt han var när han trillade. Rejäl bula i pannan & gråt, men allt gick bra.

• passionsblomman

Flamman., jag sa ju det!

SKIT i honom och vad han köper eller inte köper. Gör inte en gemensam grej av det, utan låt det vara hans egen angelägenhet. Ungarna kommer inte att låta sig luras, det lovar jag.
    Prata ihop dig med dem du fortfarande ÄR en enhet med istället. Dina föräldrar och så menar jag.

Du måste sluta vänta dig att ni ska kunna ha någon slags samarbete och gemensamma mål. Han är alldeles för störd för det. Jag menar det!Du väntar dig fortfarande att det ska ske underverk och att han ska visa tecken på att tänka på andra före sig själv eller på vad som är barnens bästa. han gör inte det. han har en egen agenda och en helt skruvad världsbild. Låt honom sitta på sin egen planet och snurra i fritt fall genom universum. Syrehalten på den är inte god nog för att du ska kunna andas.

Vad gäller vårdnad, så tvivlar jag starkt på att det är möjligt för honom att flytta och ändå hävda någon form av gemensam vårdnad. Det måste väl vara Försäkringskassan, eller vem talar man med om det där med underhåll?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Ninnis: jag smyger här i bakgrunden! Allt verkar fortfarande helt lugnt! Nu ska jag och A äta middag.. Maken har lite kris på jobbet med crashar av system och annat, så han får väl äta när han kommer.. Vinkar och kramar till alla!

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2011-11-08 16:58:35 följande:
    Flamman., jag sa ju det!

SKIT i honom och vad han köper eller inte köper. Gör inte en gemensam grej av det, utan låt det vara hans egen angelägenhet. Ungarna kommer inte att låta sig luras, det lovar jag.
    Prata ihop dig med dem du fortfarande ÄR en enhet med istället. Dina föräldrar och så menar jag.

Du måste sluta vänta dig att ni ska kunna ha någon slags samarbete och gemensamma mål. Han är alldeles för störd för det. Jag menar det!Du väntar dig fortfarande att det ska ske underverk och att han ska visa tecken på att tänka på andra före sig själv eller på vad som är barnens bästa. han gör inte det. han har en egen agenda och en helt skruvad världsbild. Låt honom sitta på sin egen planet och snurra i fritt fall genom universum. Syrehalten på den är inte god nog för att du ska kunna andas.

Vad gäller vårdnad, så tvivlar jag starkt på att det är möjligt för honom att flytta och ändå hävda någon form av gemensam vårdnad. Det måste väl vara Försäkringskassan, eller vem talar man med om det där med underhåll?
    *suckar*    Ja, ja... det är väl bara att se sanningen i vitögat. Den man jag en gång älskade över allt annat finns inte mer. Han är borta. Hans skal är kvar, men HAN är borta. Eller så fanns han aldrig.
    Du har rätt, han är störd. Jävligt störd. T o m hans egna vänner och familj säger det. Det är väl bara jag som fortfarande vill tro att det finns nå't oegoistiskt någonstans hos honom.
    Jahapp!! Det var det det.... Elva år... Poff!
    MEN; jag är övertygad om att jag o tjejerna har en ljus framtid framför oss, när vi kommer ut på andra sidan det här gegghålet
  • Norrskensflamman
    muggles skrev 2011-11-08 16:32:40 följande:
    Ninnnis: det går mkt bättre! Förutom att Beda var orolig i natt men så är det ju ibland. Annars sover de ofta i ett sträck från läggning till kl 01 el 02 och så mat och sedan sover de till ca 06 när vi stoppar in nappen och får en halvtimme-timme till. Så sova-hela-natten gav resultat men inte efter 3 nätter som metoden utlovar utan efter ca 2v. Men så är det ofta tycker jag, det finns sällan några quick fixes.
    Men trägen vinner Så skönt att det blir lite mer sömn nu iaf.
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2011-11-08 14:14:12 följande:
    Nu fick jag en läkartid i morgon.
    Tyvärr missar jag då en föreläsning på kursen som jag gärna hade velat höra, men det får ju vara så.

Men tanken att det antaligen ska stoppas fingrar i den skinnflådda stackas stjärten...

.......Rynkar på näsan

Jaja. Vad har man inte utstått förr i form av förnedrande undersökningar.
    Huvvaligen   *ryser*
  • Ninnnis

Klockarbol, kram! Är det ingen ände på vad människan gör för att sabba och såra? *kramar igen*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård