• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Testet var negativ i morse Minus o jag är lite ställd, lustigt när kroppen är så tydlig o testet säger ngt annat.
    Dock så tyckte maken att jag höll testet för kort tid i urinen osv. Nja...
    Nåja, vi avvaktar o ser om indianerna gör entré i veckan. Öser all tur o lycka som går att finna till Fru E o H&D!

Idag så är det syrrans flyttdag så jag ska dit o hjälpa till att flytta möblerna. Alla hyllplan, lådor o annat löst är redan flyttat precis som nästan alla kartongerna. Hoppas på en smidig flytt!

För övrigt så är det pluggande som gäller i helgen....plugga plugga plugga!

på er alla!

• Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-11-05 08:27:51 följande:
    Jäklar i min låda vad du hög snabbt!!
    Snabb som en kobra!

Vad tråkigt att det var minus, du som var så säker Du får testa igen om indianerna inte kommer. Kram på dig och tack igen för god lunch, fika och trevligt sällskap igår! 
  • MSW

Näj, ingis! Så trist! och oväntat! Dumma kroppar med som luras..

• Hvidbrud

Blä Ingis! Då blir det att vänt på indianerna och hoppa på ponnyn igen om ett par veckor... Kramar om. Och tusen tack för igår! Fy bubblan vilka härliga tjejer ni är. E rabblade upp allas namn igår och sa snäll efter alla. Och att det var Ingis som bestämde. Det var ju tur, i sitt eget hus! De gick ut son ljus mina två innan deras pappa hunnit hem. Jag sov själv i 8 timmar (med 3-4 uppvak, men ändå!)

• muggles

Heloise: låter gott!

Syrinx: usch vad jobbigt med så osäker arbetsmarknad   Bra gjort iaf att ringa de där samtalen, kan tänka mig att det är lite jobbigt det också.

Vi har bjudit hit grannarna på middag idag, känner inte alls för det (bestämt sedan länge). Jag umgås ganska mkt med mamman i familjen (de bor mittemot och hon går gärna promenader precis som jag) och mannen är också sympatisk. Däremot är ingen av oss så himla förtjust i deras äldste son för han är inte alltid så snäll. Tex låter han inte alltid andra barn vara med och leka (han har tex sagt nej till Moa några ggr). En gång när han var här med sin mamma på en fika så vägrade han leka med Moa, han satt bara med vid bordet och surade. i desperation tog jag fram lite pussel men då klagade han på att de var för småbarn (det var 3+ och 5+ och han är snart 5 men han ville väl ha svårare). Suck. Ser framför mig hur han vägrar leka med Moa ikväll. Hon blir ju lite förvirrad varför och vi vuxna tycker det är lite pinsamt. Nåja. Vi har nu iaf bjudit igen för i somras. Jag umgås gärna med grannar på fikor och promenader mm, men tycker det är lite onödigt att bli så tajta så man ska bjuda varandra på middagar mm - det eskalerar liksom.

Dessutom är jag lite krasslig och hostar rätt mkt, men jag får skrapa ihop lite energi. Små banaliteter jämfört med vad vissa av er andra har i ert liv just nu...

Trevlig helg iaf!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård