• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Winterfresh

I Glanshammar utanför Örebro
    Du då?

• Bröllop201187
    Winterfresh skrev 2011-06-02 20:38:26 följande:
    I Glanshammar utanför Örebro
    Du då?
    I Högsjö strax utanfför Härnösand i Västernorrland =)
  • Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-06-02 22:46:10 följande:
    I Högsjö strax utanfför Härnösand i Västernorrland =)
    Undrar om jag inte varit i Högsjö nångång...tycker jag känner igen namnet :)
  • Trolljentan

hallå brudar!!
    Herregud va jag tycker tiden går fort nu=)
    Har fått tillbaka papper på hindersprövningen, så nu är det klart. Har pratat med prästen som ska viga oss och hon verkar jättetrevlig. (Hon har även samma efternamn som jag, tyckte det va lite roligt =P)
    Vi har även lagt beställning på alkoholen till festen. Kommer ni bjuda eller har ni bar där ni säljer till självkostnadspris? Vi har bestämt oss för att ta betalt. Känns inte som att vi har råd annars eftersom det kommer 91 pers på festen...

• S2011

i förra veckan ringde vår präst, mest för att kolla hur det låg till med hindersprövningen, eftersom han hade erfarenhet av par som trodde han skulle fixa den alternativt hade ordnat hindersprövningen 6-12 mån i förväg och alltså inte gällde längre.

idag ska vi prova tårtfyllningar och på torsdag ska jag och tärnan iväg till frisören för lite konsultation.

alla har osa:t (två veckor innan osa går ut!) och det mesta känns klappat och klart.

ska ringa festvåningen och kolla ett par detaljer med dem, samt kontakta kyrkan och kolla hur de ställer sig till riskastning.

trolljentan: vi bjuder på dricka till middagen och sen får man köpa själv i festvåningens bar (restaurangpris), annars hade det aldrig gått ihop, även fast vi "bara" är 39 pers. 

• A loves A
    Trolljentan skrev 2011-06-06 00:13:24 följande:
    hallå brudar!!
    Har fått tillbaka papper på hindersprövningen, så nu är det klart. Har pratat med prästen som ska viga oss och hon verkar jättetrevlig. (Hon har även samma efternamn som jag, tyckte det va lite roligt =P)
    Vi har även lagt beställning på alkoholen till festen. Kommer ni bjuda eller har ni bar där ni säljer till självkostnadspris? Vi har bestämt oss för att ta betalt. Känns inte som att vi har råd annars eftersom det kommer 91 pers på festen...
    Vi kommer bjuda på allt! Vi kommer inte vara mer än 25 vuxna, och alkoholen är köpt i Tyskland mycket billigare än på Systemet.
    Blivandes föräldrar körde ner till Tyskland i går, så nu kan vi bocka av det! Skönt!
    Dessutom fick vi inte veta vad det kostade för de ville stå för det - antar att det blev bröllopspresenten!
    Underbara människor!
  • Freakie
    Trolljentan skrev 2011-06-06 00:13:24 följande:
    hallå brudar!!
    Ja verkligen, tiden går jättesnabbt!

Vi kommer att bjuda på all drinka under bröllopsfesten, man har bara hälften så många gäster som er så då blir det lite mer överkomligt
  • Margris

Vi kommer att bjuda på allt. Vi har fått väldigt bra priser av restaurangen där vi ska vara.

Jag känner mig lite nervös för det är än så länge bara två par som har OSA:t. Det är ju två veckor kvar till sista dag men ändå....

• Freakie
    Margris skrev 2011-06-06 19:09:42 följande:
    Vi kommer att bjuda på allt. Vi har fått väldigt bra priser av restaurangen där vi ska vara.

Jag känner mig lite nervös för det är än så länge bara två par som har OSA:t. Det är ju två veckor kvar till sista dag men ändå....
    Vi har fortfarande 17 av 63 som inte har OSA:t tiden går ut 20:e juni. Tror att en del av dessa tycker det är så uppenbart att de kommer så de har missat att berätta det för oss
  • Margris

För oss är det 4 utav drygt 45 som svarat...lite panik. Jag tror ju också att många tycker att det är så självklart att det kommer att de glömmer att OSA men ändå!

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?