• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Freakie
    Margris skrev 2011-05-15 22:20:01 följande:
    Freakie: Nej vi kommer endast att våra barn som brudfölje och dom vill jag inte sitta med under vår bröllopsmiddag ; ) Det blir inte så mycket ätit för oss då ; )
    Nej det förstår jag Just den middagen vill man ju ha sin man för sig själv Flört
  • Margris
    Freakie skrev 2011-05-15 22:23:16 följande:
    Nej det förstår jag Just den middagen vill man ju ha sin man för sig själv Flört
    Ja eller hur. Älskar mina barn och vill ha dem med men att ha dem vid bordet där går gränsen ; )
  • Bröllop201187
    Freakie skrev 2011-05-15 22:06:03 följande:
    Margris: Har ni någon tärna och bestman? Kan inte dom sitta vid honörsbordet?

Spännnade för er som ska prova klänningar! Min ligger och väntar på mig här hemma

Bröllop201187: Kan inte släktningarna fixa med boende själv? Eller era föräldrar kan kanske hjälpa till med det? Känns som om ni skulle kunna göra annat än att fixa boende för vuxna människor. Men det är kanske bara jag...
    Jo det är juh meningen att mina svärföräldrar ska fixa sitt eget boende dom bor 60mil ifrån oss, men dom ska göra allt så förbannat omständigt... Dom ska ta husbilen upp, och där ska juh dom sova, och sedan har dom råkat lova 6st till att dom kan sova där med dom, men hur hade dom tänkt att det skulle gå? Och sedan säger dom att dom ska bo hos oss, men det kommer att vara fullt hus häriallafall på bröllopsdagen sambon sover borta med bestman och svåger så jag har svägerskan här och tärnorna och dottern, och sedan kommer frisören och ska fixa hår..

Jag blir bara så less, vi ska ställa upp vi ska vi ska 
  • Bröllop201187
    Margris skrev 2011-05-15 22:05:59 följande:
    Trolljentan: Det är inte så lång tid för mig, bara 1 vecka : ) men det känns skönt att ha den viktiga punkten avprickad på listan.

Bröllop201187: Vad är det du inte kommer att hinna med? Det är ju som dom säger, släkten är värst! Mycket därför jag har sagt upp bekantskapen med mina föräldrar.... 
    Det känns som man inte kommer att hinna, men det mesta är juh klart men som sagt svärföräöldrarna kommer inte förens på fredag kväll inan bröllopet lika så, bestman.. Så där får man juh ingen hjälp direkt
  • Margris
    Bröllop201187 skrev 2011-05-15 22:49:51 följande:
    Det känns som man inte kommer att hinna, men det mesta är juh klart men som sagt svärföräöldrarna kommer inte förens på fredag kväll inan bröllopet lika så, bestman.. Så där får man juh ingen hjälp direkt
    Ja det är mycket som ska göras men har du inga vänner/syskon som kan ställa upp och hjälpa till? Ja du svärföräldrarna verkar ju ha ställt till det för sig själva men är det fullt hos er redan och de har sagt att de skulle ta husbilen så får de ju stå för det. Sedan att de har lovat flera att sova där det är ju deras problem.
  • S2011
    Bröllop201187 skrev 2011-05-15 21:58:34 följande:
    75 dagar kvar, jag kommer inte att hinna.....

Jag är så otroligt less på alla dessa släktingar som ska ställa till det..... Och vi ska fixa och dona åt dom, med sovplats och så vidare...... Lust att be dom fara dit det inte snöar 
    "här är några förslag på boende: x vandrarhem, y hotell, z camping. prova kontakta dem" är vad jag skulle råda dig till att säga.

hela min släkt kommer från långt ifrån (72 mil) och allihopa har fått ordna sitt eget boende.
    i inbjudan skrev vi med förslag på boende, med telefonnummer - sen har var och en fått se till att ordna sitt eget.

svärföräldrarnas boende är inte en fråga för dig och din blivande, det är svärföräldrarnas egen sak att ordna. 
  • Bröllop201187

Men i inbjudan så har vi skrivit boende platser, och telefon nr med tanke på att hela hans sida är långväga gäster.. Och dom andra i släkten och hans vänner från sthlm/Finland har bokat boende... Men dom ska alltid ställa till med något...

• Winterfresh

Överlät allt boendefixet till gästerna själva. Lite får de allt göra själva :)

Någon bordsplaceringstänk blev det inte igår. Sambo åkte och jobbade så blev hemma med 2 griniga barn som var efter mig hela tiden + att man var dundertrött efter helgens arbete...
    Känner lite stress över allt. Sambo tar allt med ro och tycker det är superlångt kvar...vilket resulterar i att han inte gör ett skit....
    Måste sätta mig och skriva placeringskort, stryka dukarna, beställa löpare och servetter, göra den förbaskade bordsplaceringen...
    Sambo tycker vi ska ta hjälp av hans föräldrar till bordsplaceringen...men det vägrar jag...Vill göra den själv då de inte alls tänker som jag :)
    festprogrammet överlät jag till svägerskan, hon hade tills på lördag på sig att skriva något om varje gäst från deras sida...ska bli roligt och se om hon gjort det...
    Nu ska jag försöka plocka ihop hjärna + grejor och åka till jobbet...

• 080502

Hej på er!

Här är en till som gifter sig 30 juli

Planeringen är i full gång, men en hel del kvar...

Klart
    Brudklänning
    Smycken till brud
    Skor till brud
    Underkläder till brud

Beställde brudbukett + coursage + tärnbukett igår

Tyg och mönster klart till våra döttrar (svärmor ska sy, min farmor brodera)

Menyn är bestämd (!)

Lokal bokad (hyr stora partytält då vi ska middag hemme i trädgården)

Fotograf bokad, ska ses på lördag

Börjat fila på vigselprogram samt festprogram, dock är alla papper och liknande klart

Bordsdekoration bestämt, köpt en hel, blommor kvar

Duktyg köpt, ska bara sys... Men det går nog fort, det är ju trots allt "bara" 40 m....

Alkohol beställt

Kvar att göra

Kostym till blivande maken

Kostym till vår son

Skor till alla utom bruden

Bordsplacering + personbeskrivning

Färdigställa vigsel+festprogram

Göra tryck på servetter

SY dukar

Försöka få tag på ett ställe som hyr ut porslin!

Ja, det är en del kvar. Men vi har underbar hjälp av min blivandes syster + man, samt min brors tjej, så detta ska nog gå vägen

• 080502

Ja just, RINGEN! haha, hur kan jag glömma den!
    jag vet vad jag vill ha, och vad det kostar, ska bara beställa den också

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?