• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Bröllop201187
    Winterfresh skrev 2011-06-05 22:15:21 följande:
    Undrar om jag inte varit i Högsjö nångång...tycker jag känner igen namnet :)
    Okej =)

Ganska vanligt men litet ställe.. 
  • Trolljentan

Jo, vi har oxå köpt från tyskland. Annars hade vi nog inte haft råd allsTungan ute

• 080502

Hej tjejer!

ÄNTLIGEN har mannen köpt sin kostym!

Jag har fullt upp med annat just nu, men efter imorgon lugnar det ner sig lite och då jäklar ska det fixas inför bröllop!

Såg att ni diskuterade MyHeart, beställde en blomsterkorg därifrån, som såg jättefin ut på hemsidan. Väl hemma såg den väldigt konstlad och "billig" ut.. Får skicka tillbaka den...

Är det nån av er som har smågrabbar som ska vara "näbb", eller vad det heter...? Vår 6-åriga son ska vara det, men hittar ingen passande kostym till honom för en relativt billig penning... Tips någon?

Vad gäller alkohol, så ja, vi bjuder på det. Min morbror jobbar som lastbilschaffis och köper det på en av sina resor genom Tyskland. Men nej, billigt lär det inte bli eftersom vi bli 95 vuxna... Men men, man gifter sig väl bara en gång...

• 080502

Och just det! På torsdag ska vi träffa prästen för genomgång
    Sen efter det kan man väl förhoppningsvis göra vigselprogrammet!

• Krazzzy
    080502 skrev 2011-06-07 14:02:16 följande:
    Hej tjejer!

ÄNTLIGEN har mannen köpt sin kostym!

Jag har fullt upp med annat just nu, men efter imorgon lugnar det ner sig lite och då jäklar ska det fixas inför bröllop!

Såg att ni diskuterade MyHeart, beställde en blomsterkorg därifrån, som såg jättefin ut på hemsidan. Väl hemma såg den väldigt konstlad och "billig" ut.. Får skicka tillbaka den...

Är det nån av er som har smågrabbar som ska vara "näbb", eller vad det heter...? Vår 6-åriga son ska vara det, men hittar ingen passande kostym till honom för en relativt billig penning... Tips någon?

Vad gäller alkohol, så ja, vi bjuder på det. Min morbror jobbar som lastbilschaffis och köper det på en av sina resor genom Tyskland. Men nej, billigt lär det inte bli eftersom vi bli 95 vuxna... Men men, man gifter sig väl bara en gång...
    Jag beställde kostym till vår son som är 7 år från rococlothing.co.uk. Kavaj, byxa,skjorta, väst och en liten typ kravatt för 386 kr ink frakt Cool
  • 080502

Det var billigt! Men jag lite feg tror jag, det där med att beställa från ett annat land....

Är du nöjd? hur funkar det med betalning?

• Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-06-06 21:55:27 följande:
    Okej =)

Ganska vanligt men litet ställe.. 
    Kan nog möjligen varit där på skidtävling när jag var yngre :)

Här kommer det bjudas på allt, vi kommer vara 85 personer och köper all alkohol på systemet då vi har alldeles för långt att åka till Tyskland + att det vin jag vill ha säljs inte där...Ska ringa och lägga en beställning till bolaget under veckorna som kommer, ska bara vänta på skatten :)
  • Freakie

Så nu kan man bocka av en sak till på listan, gjorde provuppsättning och provsmink igår. Kommer att bli toppen med klänningen. Nu ska jag bara se till att hitta lite passande hårnålar

• Krazzzy
    080502 skrev 2011-06-07 23:12:15 följande:
    Det var billigt! Men jag lite feg tror jag, det där med att beställa från ett annat land....

Är du nöjd? hur funkar det med betalning?
    Är jätte nöjd, jag betalade via paypal och leveransen var på typ 3 veckor. Om man skall påpeka ngt så är själva sjortan lite tunn, men inget som ser konstigt ut samt att vår son är så varm av sig så det gör inget, jag misstänker att kavajen inte kommer sitta på länge Flört Annars är jag verkligen super nöjd!!
  • S2011

Nu har det hänt lite igen Skrattande

Igår var jag och tärnan på konsultation hos frisören. Kändes superbra och kommer bli en helt otrolig frisyr, känns det som Glad Därefter bokade vi tid för manikyr ett par dagar innan bröllopet.

Inhandlade även lite prylar till "festhäftena" (inte så himla festliga kanske, men åtminstone informativa) och har gjort ett provhäfte. Dessutom har vi äntligen fått ändan ur vagnen och beställt caketoppern från E-Bay!

Mailade kyrkovaktmästaren häromdagen och har fått klartecken för riskastning (som tydligen var jätteviktig för min blivande "jag-är-inte-så-mycket-för-traditioner" man.... trodde vi skulle kunna peta bort det momentet, men icke..
    Sålunda är även tyg och saker till rispåsar inhandlat (som man tydligen ska göra nuförtin?). Fick käbbla en ganska lång stund med kassörskan i tygaffären som uppenbarligen inte gillade mina åsikter om storleken på rispåsarna. Men det ska väl för bövelen inte rymmas ett halvkilo i varje påse?!?!

Tårtfyllningarna är utprovade och bestämda (vanilj/stracciatella).

Sambons kostym har kommit hem också (superfin, så himla nöjda med suitopia) och han ska bege sig på skjort- och slipsjakt tillsammans med sin best man.

Kvar att ordna är ev. parfymer, skor till oss båda, transport från vigseln (delegerat till best man) och boka blommor. Det närmar sig med stormsteg.. 

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?