• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Amejuli

O jisses, vad alla hunnit med! men det kanske lätta blir att mans er det som andra gjort men som man själv inte hunnit med ännu istället för att titta till det man faktiskt redan har fixat.

Jag litar till att jag inte ska jobba mer än pyttelite från juni fram till bröllopet. Så jag tar tag i mat och festprogram, sy dukar och allt vad det heter då.

Men som sagt. Ringen och hindersprövningen är det som känns brådskande just nu.

Hur är det med nerverna allaihop? Börjat pirra?

• Bröllop201187

Ja det pirrar, och mardrömmar nästintill varje natt =(

Att inget ska bli så som vi vill ha det 

• Amejuli
    Bröllop201187 skrev 2011-05-08 21:34:02 följande:
    Ja det pirrar, och mardrömmar nästintill varje natt =(

Att inget ska bli så som vi vill ha det 
    Fy så jobbigt! Jag har haft en mardöm hittills (om bröllopet iaf) och den var helt absurd.Kom in någon stor paradorkester och spelade alla satt i smårum i någon gammal villa/skola så att ingen kunde se vigseln och mamma hade bytt ut klänningen och den var en vanlig sommarklänning från hm. Jag gick hela tiden och tänkte "nej nej, men det här gör inget, kärleken är viktigast och vi blir ju gift. Bara att acceptera. Jag kan bli lycklig ändå javisst kan jag" Tills jag bara kände (när paradorkestern kom in) att näääe. Jag kan bara inte ha det så här på min bröllopsdag. Var otroligt lättad när jag vaknade iaf!

Men jag börjar bli rätt nervös inför att stå där inför alla. Är rädd att det ska kännas krystat och tillgjort och att jag får svårt att njuta och vara i nuet liksom. Man blir ju inte direkt sitt mest avslappnade jag när 70 pers står och tittar på när man ska leva ut sin kärlek.

Men jag håller tummarna för att jag lyckas fokusera på min kära blivande istället för allt runt omkring.
    Men om någon detalj skulle bli lite tokig gör mig inte så mycket. Skulle nog kunna hjälpa mig att slappna av lite till och med om jag kunde skratta åt det.
    Men jag tror jag har ansträngt mig för hårt för att folk inte ska tycka att jag är petig eller svår att samarbeta med. Så till den milda grad att jag nästan gått med på lite vad som helst som mina närmaste föreslår. Tror det var det som min dröm handlade lite om.
    Så nu har jag helt enkelt börjat säga ifrån mer om vad som känns jag och inte.

Oj vad babbel det blev. Men som sagt. Riktigt jobbigt med drömmar!
  • Hugo

Oj vilken fart det är på er :) Själv har jag inte riktigt orkat ta tag i saker och ting... Mitt största problem just nu är att klänningen kanske inte kommer att passa, har upptäckt att jag är gravid igen :).. Så jag vet inte riktigt om man törs chansa, borde nog kika ut nån reservklänning..

Har iaf testat frisyr (super nöjd !), ringen är på g, skorna har kommit, tårta och mat är bestämt och ansvaret är flyttat från mig till diverse släkt :) .. Väntar på några osa, försöker fixa bordsplacering och fixa en lösning för solosång..

• Emmilie87

Hur lång tid tar det innan man får tillbaka hindersprövningen? Vi ansökte för snart två veckor sen...

• Bröllop201187

Det kunde ta upp till 6 veckor har jag för mig att det stod på hemsidan =)

• Amejuli
    Bröllop201187 skrev 2011-05-09 20:53:42 följande:
    Det kunde ta upp till 6 veckor har jag för mig att det stod på hemsidan =)
    oj då känner jag mig lite stressad. Är det någon mer än jag som inte fått iväg den?Obestämd
  • Bröllop201187

Och sedan under sommaren ska det juh vara semester  på statliga verk så få iväg papperna nu så dom inte ´´råka slarva bort dom´´

• Amejuli
    Bröllop201187 skrev 2011-05-10 23:30:56 följande:
    Och sedan under sommaren ska det juh vara semester  på statliga verk så få iväg papperna nu så dom inte ´´råka slarva bort dom´´
    ja hua. Det är verkligen dags. Men väntar som sagt på en namnbytnigskedja. Ska nog ringa mamsen imorn och se om hon inte har fått sina papper snart!
  • S2011
    Emmilie87 skrev 2011-05-09 20:38:51 följande:
    Hur lång tid tar det innan man får tillbaka hindersprövningen? Vi ansökte för snart två veckor sen...
    två och en halv vecka ungefär tog det innan vi fick "tillbaka" våran.

samma dag som jag tänkte "men ska de aldrig skicka tillbaka papperna för hinderprövningen?!" så landade de i brevlådan :) 
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?