Bröllop201187 skrev 2011-03-31 20:56:49 följande:
Finns det ingen av er som har en jobbigt och tjatig svärmor?
Nja inte så farligt faktiskt. Hon sa direkt när hon fick inbjudan att hon kunde göra tårtan och baka kakor(?) men var bestämd och sa att tårtan skall fixas av annan.
Hon frågade även om hon skulle sy klänningen (riktigt duktig) men vill ha massa broderier och pärlor på min så blev svårt för henne.
Svärfar är därimot lite värre...*S* han tycker det är oerhört onödigt med personal till maten...Vilket cateringfirman har som regel att ha personal med när man serverar vid bordet.
Han är lite sur för att barnen kommer vara hos mormor och morfar från dagen innan...Och att vi inte ens frågat svärföräldrarna om de kan ta barnen. Nu är det ju bara så att pappa sa direkt att barnen kan vara hos dem :) och jag litar mer på mina föräldrar än sambons *S*
Får väl se hur det blir nu när bordsplaceringen osv skall göras, de tyckte att vi ska beställa all alkohol från bolaget och spara kvittot, det som blir över skall vi gå tillbaka med och få pengarna tillbaka...Känns som att det som blir kvar kan vi lika väl spara då vi kommer beställa från tealob och redan där sparar massa pengar :)