• Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Någon som tänker gifta sig på samma datum som oss?

Skulle vara roligt att ha någon att bolla lite ideér med, och se hur vi ligger i planeringar vice versa.

• Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
  • Bröllop201187
    Amejuli skrev 2011-03-09 18:12:20 följande:

Först ett litet förtydligande: Jag skrev innan under namnet "stutlake" men då det var min sambos och min gemensamma inlogning så har jag nu gjort en egen där jag kan lägga upp bilder på klänning med mera som han ännu inte sett.
    Anyway; Källman är fint tycker jag! Min blivande heter Johansson vilket inte riktigt kändes som en hit för någon av oss. Jag heter nu Sandin nu men kommer byta till Lindh innan bröllopet. Så det kommer alltså bli vårt gemensamma. Känns riktigt bra! Glad

Min sambo heter  Danielsson och det kände jag inte alls för, han är nämligen adopterad och hans adoptivfamilj är det lite si och så med... Så därför valde vi mitt
  • Amejuli
    Bröllop201187 skrev 2011-03-09 22:28:26 följande:
    Min sambo heter  Danielsson och det kände jag inte alls för, han är nämligen adopterad och hans adoptivfamilj är det lite si och så med... Så därför valde vi mitt
    Ja men det förstår. Det ska kännas rätt. Själv har jag det lite si och så med min far varför jag väljer att byta till mammas först.
    Skönt om båda är på samma linje iaf. Kan tänka mig att namnbyte kan vara en känslig fråga för en del.

Vart ska ni gifta er?
  • Bröllop201187
    Amejuli skrev 2011-03-10 00:23:39 följande:
    Ja men det förstår. Det ska kännas rätt. Själv har jag det lite si och så med min far varför jag väljer att byta till mammas först.
    Skönt om båda är på samma linje iaf. Kan tänka mig att namnbyte kan vara en känslig fråga för en del.

Vart ska ni gifta er?
    Jo de´t verkar vara en känslig fråga, men jag tycker att man lika gärna kan ta kvinnans efternamn.

Vi gifter oss i Högsjökyrka, och det ligger i Härnösandskommun..

Vart gifter ni er?
  • S2011

Hur går det för er, allihopa? Vad har ni kvar?

Här har vi detta kvar att ordna:

* Sista check med festvåningen om meny och ljud
    * BM's kläder (som han drar ut på att prova...)
    * Hindersprövning och Namnbyte (jag byter till hans (Jensen) - Johansson är inte så mycket att hålla fast i)
    * Boka florist
    * Bordsplacering och -kort
    * "Infoblad" till middagen (Meny + Bra att veta)
    * Boka tårtfyllningsprovning hos tårtmakaren

Väntar på att ringar, brudskor och brudklänning ska dimpa ner med posten (ringarna kommer till veckan, skorna veckan därpå och klänningen i månadsskiftet).

Funderar på om kyrkan tänker höra av sig till oss eller om vi förväntas höra av oss till dem... Vet ni andra? 

• Winterfresh

Då har man varit till guldsmeden och gick därifrån med ett stort leende på läpparna
    Har ju lämnat in lite guld och vi pratade om vilka ringar jag vill ha + stenar mm.
    Hade hittat en bild på den ringen jag vill ha, fick till svar att det skulle kosta 15000:- att göra den för honom (både min + sambons), och till det behövdes det 25 gram guld, och jag hade lämnat in 26 gram guld vilket resulterade i att det helt plötsligt försvann 8000:- på slutpriset , sa till smeden att behålla bilden på min ring och se till att jag inte ändrar mig igen...Är så himlans velig, så fort jag ser en annan ring jag kan tänka mig vill jag ha den istället...*S*
    Så nu ska bara sambo och jag dit igen snart och kolla ringstorlek + graveringen...Sen fixar han iordning dem Kan knappt vänta...*S*

S2011: Här hör kyrkan av sig nån månad innan tror jag det var, kantorn har jag varit i kontakt med via e-mail då jag sökte solister.

• Amejuli

Men vad duktiga ni är på att planera! Hua vad stressad jag blir.  Fast kanske man blir lite fixerad vad alla andra har gjort som man inte har hunnit med istället för att tänka på allt det man faktiskt kunnat bocka av.

Är iaf. väldigt stressad över att jag inte fått ut inbjudningskort än.

Är jag den enda?

• Margris

Vi gifter oss dagen innan den 29 juli och vi har heller inte skickat ut några inbjudningskort ännu men vi har skickat ut spara datum kort så det känns inte så akut ännu :)

• Bröllop201187

Tjejer jag har gjort världens fynd idag, vi ska stolsöverdrag till stolarna, och sedan vill vi ha band till, men jag kollade på en sida här och dom skulle ha 99kr/st för banden alltså skulle det gå på 10 000kr för 100 band..

Sedan va jag ut på ebay och kolla och för 100band där skulle dom 389kr och då är frakten inräknad så jävla nöjd!!!

• Bröllop201187
    S2011 skrev 2011-03-10 10:58:16 följande:
    Hur går det för er, allihopa? Vad har ni kvar?

Här har vi detta kvar att ordna:

* Sista check med festvåningen om meny och ljud
    * BM's kläder (som han drar ut på att prova...)
    * Hindersprövning och Namnbyte (jag byter till hans (Jensen) - Johansson är inte så mycket att hålla fast i)
    * Boka florist
    * Bordsplacering och -kort
    * "Infoblad" till middagen (Meny + Bra att veta)
    * Boka tårtfyllningsprovning hos tårtmakaren

Väntar på att ringar, brudskor och brudklänning ska dimpa ner med posten (ringarna kommer till veckan, skorna veckan därpå och klänningen i månadsskiftet).

Funderar på om kyrkan tänker höra av sig till oss eller om vi förväntas höra av oss till dem... Vet ni andra? 
    Kläder till MB
    En del dekorationer
    Bröllopstårtan är under utveckling
    Min vigselring
    Underkjol till mig
    Och sedan tärnornas klänningar ska beställas
    Festhäftet är under utveckling.

Så det känns som det är väldigt lite kvar, men ack så skönt..
  • Freakie
    Amejuli skrev 2011-03-10 22:10:04 följande:
    Men vad duktiga ni är på att planera! Hua vad stressad jag blir.  Fast kanske man blir lite fixerad vad alla andra har gjort som man inte har hunnit med istället för att tänka på allt det man faktiskt kunnat bocka av.

Är iaf. väldigt stressad över att jag inte fått ut inbjudningskort än.

Är jag den enda?
    Det är farligt att läsa för mycket om hur långt alla andra har kommit Flört Våra inbjudningskort kom ut i början av denna vecka, så vi har inte heller kommit så långt.
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?